V Moravanu se vyráběly také vrtulníky. Nejprve zde proběhla nevelká sériová výroba lehkého dvoumístného vrtulníku HC-2 (foto) vyvinutého ing. Šlechtou v letňanském VZLÚ. Už na Moravě byl stroj následně modernizován na typ HC-102 se silnějším motorem. Celkem bylo vyrobeno asi 40 strojů obou variant, přičemž starší HC-2 pak byly přestavovány na výkonnější HC-102.
Autor: archiv společnosti ZLIN AIRCRAFT a.s.
HC-2
Autor: archiv, Technet
HC-2
Autor: archiv, Technet
Vrtulník HC-102
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-2, záchranná akce ve Vysokých Tatrách, Bielovodská dolina, rok 1975
Autor: Archív Pavol Svetoň, Poprad, Slovenská republika, CC BY-SA 3.0
Vrtulník Mi-2, záchranná akce ve Vysokých Tatrách, Bielovodská dolina, rok 1975
Autor: Archív Pavol Svetoň, Poprad, Slovenská republika, CC BY-SA 3.0
Mil Mi-2
Autor: public domain
Jiří Kiliánek v bílé košili před vrtulníkem Mi-2, Brno 1980
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kilánek za kniplem vrtulníku Mi-2 na letišti Praha-Ruzyně, rok 1981
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Poslední let vrtulníku Mi-2 dne 27. května 1996. Jiří Kiliánek vpravo
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek (vlevo) u vrtulníku Mi-2, rok 1985
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek za kniplem vrtulníku Mi-2, rok 1982
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Piloti Josef Knotek (vlevo) a Jiří Kiliánek před vrtulníkem Mi-8 v roce 1982
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Létání pro zelenou vlnu, Jiří Kiliánek uprostřed, rok 1980, vrtulník Mi-2
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Dětský tábor, vrtulník Mi-2, rok 1981
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-8
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Představení vrtulníku Bell-222 v Londýně 1989. Druhý zleva ředitel pražské záchranné služby František Ždichynec, Jiří Kiliánek zcela vpravo.
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Jiří Kiliánek (vpravo) na školení v USA, rok 1993
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Pilot Jiří Kiliánek
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník letecké záchranné služby Kryštof 01
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Vrtulník Mi-2 letecké záchranné služby Praha
Autor: archiv Jiřího Kiliánka
Mil Mi-2 v barvách Centra leteckého výcviku v Pardubicích
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Výzbroj vrtulníku Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Výzbroj vrtulníku Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Mil Mi-2URP-G
Autor: PIBWL, CC BY-SA 3.0
Mil Mi-2
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Vrtulník Mil Mi-2 v Arktidě
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Vrtulník Mil Mi-2 v Arktidě
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Ledoborec Kapitan Chlebnikov (dnes výletní loď) a vrtulník Mil Mi-2
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Ledoborec Kapitan Chlebnikov (dnes výletní loď) a vrtulníky Mil Mi-2
Autor: Denis and Chris Luyten-De Hauwere, public domain
Vrtulník Mil Mi-2 v leteckém muzeu v Moninu
Autor: Dmitry Ivanov, CC BY-SA 3.0
Mil Mi-2
Autor: Jamzewsizazamcze, CC BY 3.0
Mil Mi-2RM
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-8
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-4
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Mil Mi-1
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Mil Mi-2R
Autor: Jerry Gunner, CC BY 2.0
Mil Mi-2 ozbrojených sil Slovenské republiky
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou - jedna z obětí
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou - celkový pohled na místo havárie s vyznačeným směrem dopadu stroje
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou - část vnitřního prostoru helikoptéry
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou, vyšetřovatelé na místě havárie
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Nehoda vrtulníku s Vierou Husákovou
Autor: iDNES.cz / Archiv bezpečnostních složek - fond A 32, inv. j. 43
Mil Mi2 v celé své kráse
Autor: iDNES.tv
Krasavec byl původně zeleno-světlemodrý.
Autor: iDNES.tv
Stroj nabízel docela velký prostor.
Autor: iDNES.tv
Vybavení odpovídalo době.
Autor: iDNES.tv
Zadní prostor sloužil jako sanitka.
Autor: iDNES.tv
Vepředu je standardní sedadlo pro pilota a navigátora, vzadu prostor pro zdravotníky.
Autor: iDNES.tv
Stroj nebyl zdaleka tak sofistikovaný jako dnešní, ale zato odolnější.
Autor: iDNES.tv
Podle experta muzea bylo možné stroj nechat celý rok stát venku. „I když se samozřejmě hangárovaly,“ dodává.
Autor: iDNES.tv
Stroj s imatrikulací B 2911 sloužil u policie celkem šestnáct let.
Autor: iDNES.tv
Půvabná palubní deska
Autor: iDNES.tv
Je velmi retro.
Autor: iDNES.tv
Na palubní desce byste počítače hledali marně.
Autor: iDNES.tv
Dnes se skví vrtulník Mil Mi2 na zahradě policejního muzea.
Autor: iDNES.tv
Monitoroval dopravu, spěchal za zraněnými. Po šestnáct let
Autor: iDNES.tv