- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vypadá úžasně... ...na svoji dobu a místo vzniku... ...a byť nemám k úrovni strojařiny v NDR nijakých negativních předsudků, přece jen si ji spíše spojíme s Trabantem nebo Barkasem... Na druhou stranu, Simson, speciálně jejich poslední modely byly opravdu povedené stroje, MZ motocykly jakbysmet, a i ty "Warťasy" měly ve starších verzích dokonalé, aerodynamické karoserie (a dnes by vám na ně nestačil ani hodně velký balík peněz) Takže: nakonec proč ne? Evidentně soudruzi z NDR nedělali pořád chyby, a lžičky z Pelíšků určitě nebyly z NDR... :D
To najížděli vlakem na trajekt, nebo tam lidi přestupovali?
Vlak najížděl do trajektu.
Pokud si pustíte film Bourneovo ultimátum (The Bourne Ultimatum, 2007), tak hned na začátku filmu, kdy Bourne - Matt Damon utíká po mostě nad nádražím, dole stojí jedna VT 18.16.
Jakožto milovník vlaků si z dětství pamatuji, jak jsem v Táboře donutil rodiče k návštěvě táborského nádraží místo prohlídky historického centra (táta byl stavař). Znal jsem totiž tratě a jízdní řády a věděl jsem, že v tu dobu bude projíždět Vindobona. A stihl jsem ji - to byl zážitek! Krásný vlak. Ještě dodám, že se tradovalo mezi ajznboňáky rčení - aby Vindobona projela, nesmělo se na trati Praha-Tábor-Veselí nad Lužnicí-České Velenice "pohnout ani kolo". Tenkrát totiž Vindobona míjela České Budějovice, jezdila přes Třeboň po "císařské cestě" - paradoxně se z trati Veselí-Velenice stala později jen nevýznamná místní trať. Nyní se konečně uvažuje o její opravě a elektrifikaci jako záložní trase do Rakouska...
Navrch huj a ve spod hnůj - prostě komunismus ...
autorovi dekuji za clanek. jen mrzelo, ze tam bylo nutno v takovem meritku cpat politiku. diky tomu jsem to nakonec ani nedocetl. ma to byt o vlacich, ne o tom, ze byli prece na zapade vsichni o poznani stastnejsi.
Co si pamatuji, v 70. letech jezdila (na Vindoboně) souprava 4 a 5 vozová, a jen 1. třída.
Ne, jezdil jsem s ní občas jako učeň z internátu v Děčíně do Prahy. Teda pokuď jsem dostal místenku, což byl problém, ten vlak byl pořád narvanej, nepamatuju si, že by bylo víc jak 10 míst. Většinou 4-6.
S těma Říšskýma drahama to je třeba taky vidět jako u nás za totáče. Prostě ať to bylo jakkoli, Němci včetně Endéráků brali - a možná mnozí pořád berou -Hitlera, jako my Klému, Gustava, Milouše, atd. Vím z mnoha osobních zkušeností ještě z totáče, že kamarádi z NDR když nadávali na režim, tak často poznamenali, že dálnice jim stejně postavil Adolf. Takže jistě ani Angela s tím neměla problém, a bez problémů zapadla i do Bundesu.
Nejsem železniční fanda, ale překvapilo mě, že si NDR ponechala název Deutsche Reichsbahn, který používali i nacisti (i když zavedeno 1920). Jako kdyby si ponechali názvy Luftwaffe nebo Wehrmacht.
To mělo údajně docela zajímavý důvod. Podle dohody vítězných mocností z doby těsně po konci války dostala Deutsche Reichsbahn (provozované v sovětské okupační zóně) právo provozovat S-Bahn ve všech sektorech Berlína, a s tím i právo užívání souvisejícího majetku. Provoz S-Bahn v Západním Berlíně byl jednak propagandisticky zajímavý, jednak dost vynášel, a byla obava, že jakákoli změna na straně provozovatele - včetně změny názvu - by mohla být použita jako záminka k přehodnocení tohoto uspořádání; takže až do sjednocení Německa jezdily na východě "říšské dráhy".
Konec konců, nebylo to poslední "R für Reich" v běžně používané zkratce...:)