Pondělí 19. října 2020, svátek má Michaela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 19. října 2020 Michaela
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

H41o60n50z65a 95Z67e35m17a74n 6988538392425

Ač nejsem šotouš a vlaky nejsou můj koníček, tak tohle bylo zajímavé čtení a krásné obrázky. Dík za článek.

+21/0
doporučit
12.10.2020 9:33
Foto

J83i24ř45í 84M92a70c55e33k 3195925624341

Je zajímavé, že zatímco západoněmecké dráhy měly označení DB (Deutsche Bundesbahn), u východoněmeckých zůstalo od Hitlera DR (Deutsche Reichsbahn – Německé říšské dráhy).

+9/0
doporučit
12.10.2020 7:58
Foto

V48o95j24t28ě32c41h 95J97á65r50a 3401655195822

Tomu vlaku jsme rikali vindobóna. Jako děti jsme se na ni chodili dívat k trati. Na úseku Praha Benešov jezdila tusim někdy kolem 3 hodiny odpoledne.

+8/0
doporučit
12.10.2020 7:33
Foto

Z60d70e78n52ě51k 74Š33i64n67d60l86a77u46e28r 5807936475972

V pravidelném provozu na "Vindoboně", tedy do května 1979, na našem území řada 175 jezdila rychlostí nejvýše 100 km/h a i to jen asi na asi třetině trasy. Na trati Berlin - Dresden - státní hranice bylo dovoleno 110 nebo 120 km/h, rovněž na rakouských tratích to bylo jen 100 km/h.

Rychlost 140 km/h u DR nebyla tehdy povolena nikde.

+6/0
doporučit
12.10.2020 11:09
Foto

T25o27m10á53š 16U83l42r13y54c73h 1916523579360

Fotografie s popiskem "kdesi z Prahy" a pozadí přitom vévodí zřícenina Baba

+5/0
doporučit
12.10.2020 12:55
Foto

R11a41d10k76o 79K66ř27i39v68á79n44e37k 7500853235240

Rád bych připomněl, že vývoj a výroba jednotky obdobné kategorie pod názvem Tatran probíhala v 50. letech i u nás. S velmi progresivním elektromechanickým přenosem výkonu, navazujícím na Slovenskou strelu, a mnoha originálními řešeními. V té době jsme díky tradici první republiky patřili ke konstrukční špičce. V rámci delimitace výroby vozidel v rámci bolševického bloku však bylo výrobou expresních motorových jednotek pověřeno Maďarsko a NDR s vlastními kostrukcemi. U nás byla rozpracovaná výroba sešrotována.

Jinak tyto německé jednotky, podobně jako maďarské M298/M498, které u nás jezdily třeba na expresech Hungaria, byly velmi atraktivní a provozně s jistými výhradami úspěšné, ale byly to v podstatě běžné vlaky, jezdící běžnými rychlostmi po běžných tratích, jejichž stav byl třeba v ČR žalostný.

+5/0
doporučit
12.10.2020 8:17
Foto

M14a27r51e24k 48S19a39j54d86a 2455490956118

Krasne, jak lidovi soudruzi, misto aby tento "supervlak" slouzil primarne normalnim lidem, tak to neprekvapive davali na mezinarodni spoje (hlavne) na Zapad a vnitrostatni dopravu rovnou zakazali. Takze se tam prumerny clovek nemel ani sanci dostat...

+6/−2
doporučit
12.10.2020 9:23
Foto

P40e22t20r 34Š84r45a46i50e10r 9363302682567

č. 4 "kdesi z Prahy" je Podbaba...:-P

+4/0
doporučit
12.10.2020 10:16
Foto

J46a64r25o65s97l29a87v 50N55e49j37e18p27s71a 3863222414408

Je možné se tímto vlakem projet v dnešní době? Velice mne zaujal, ale v reálu jsme ho nikde neviděl. Předem děkuji za odpověď

+2/0
doporučit
12.10.2020 15:48
Foto

D70a26v97i56d 69V20i52k14t49o72r24a 9764964825677

Delfíni byli pokusem DR o nastolení východní verze tehdejších TEE - TransEurop Expressů, což tehdy byly rychlé a luxusní vlaky, spojující metropole západní Evropy. Dnes je z TEE síť vlaků EuroCity.

+2/0
doporučit
12.10.2020 11:58
Foto

E11r54i23k 87L87e26v61i55n55s90k83ý 8111174223585

Taky jsme se na ně chodili dívat, jak jely přes Vršovice, Strašnice nebo Hostivař. A díky "kvalitě" našich tratí jsme si je pokaždé mohli dobře prohlédnout i vyfotit, protože bez ohledu na své možnosti jely pěkně pomalu, důstojně.

+2/0
doporučit
12.10.2020 10:31
Foto

J33a19n 69B65a13r70t10u76š53k72a 7616581561723

Během mého působení coby "dispečera" mne vždy fascinoval odjezd Vindobony z Tábora +10 ́ a příjezd na Wilsoňák -5 ́ !

Jezdila jako Vindobona dvě tříletá období, neboť náš v té době vyhořela vagónka s právě vyráběným motorákem pro tento spoj.

Tyto německé jednotky pak "dosloužily" i na Karlexu do K.Varů přes Vojtanov.

+2/0
doporučit
12.10.2020 10:19
Foto

P73e58t66r 69S17v71o58b97o34d25a 7773255709167

autorovi dekuji za clanek. jen mrzelo, ze tam bylo nutno v takovem meritku cpat politiku. diky tomu jsem to nakonec ani nedocetl. ma to byt o vlacich, ne o tom, ze byli prece na zapade vsichni o poznani stastnejsi.

+2/−2
doporučit
15.10.2020 5:32
Foto

T71o67m12á39š 55H25e63c54z20k92o 8223669347103

Nejsem železniční fanda, ale překvapilo mě, že si NDR ponechala název Deutsche Reichsbahn, který používali i nacisti (i když zavedeno 1920). Jako kdyby si ponechali názvy Luftwaffe nebo Wehrmacht.

+1/0
doporučit
13.10.2020 11:01
Foto

J49o36z39e69f 87B80e95v34i24l93a44q63u59a 9985939901501

Pekná galéria s dobrými popiskami!R^

P.S.: Tak ja som sa v detstve mohol pozerať akurát na dieselelektrickú úzkokoľajnú lokomotívu na horehronskej lesnej železnici - hovorili sme jej Gébuska - bola maďarskej proveniencie. Slúžilo ich tam niekoľko,spolu s parnými lokomotívami.:-P

A s obľubou sme im kládli na koľajnice "poplašáky" a tešili sa (na rozdiel od strojvedúcich - "mašinkárov"), ako to krásne puká...;-D

+1/0
doporučit
13.10.2020 8:00
Foto

J42a63r38o18s50l43a16v42a 91K28o62l64i53h12o81v71á 6189717937543

Koukám, že jsem nebyla sama, kdo se chodil jako dítě na Vindobonu dívat.. Ještě jsme si říkali takovou říkanku " Vindobona bombóna, jezdí z Vídně do Bóna.. " Pak najednou nějak zmizela, takže, ač jsem později Vindobonou někam cestovala, už to nebyla tahle krasavice...

+1/0
doporučit
12.10.2020 13:17
Foto

T88o43m73á81š 57S73y67r75o94v26ý 9698628695591

Fotka č. 4 - podle mě je z Podbaby... Vzadu nejspíš zřícenina Baba (nebo Na Babě)...

+1/0
doporučit
12.10.2020 9:24
Foto

K58a38r25e58l 16N30o95v76á69k 8284401790216

To je ta potvora z Mashinek?

0/−1
doporučit
12.10.2020 10:16
Foto

S21t71a54n87i14s48l11a17v 68T80o79m44á82š 1668203254322

Když začala Vindobona v roce 1957 jezdit přes Třeboň a České Velenice bývaly v neděli u tratě davy lidí i z velkých dálek. Myslím, že v té době vnitrostátní doprava v ní nebyla možná. Cestovali v ní většinou obchodníci a diplomaté ze Skandinavie. v 80. letech už jezdila jako běžný rychlík. Ještě v roce 1989 jezdily denně mezi Prahou Českými Velenicemi a Vídní 4 páry rychlíků, v 90. letech kvůli naftovým lokomotivám zasáhli ekologové, od té doby přímé spojení neexistuje, v Č. Velenicích se musí přestupovat, odtud je do Vídně a zpět spojení každé 2 hodiny.

0/−4
doporučit
12.10.2020 10:44
Foto

T64o92m14á94š 73T66a23t11í50č96e77k 5290252420128

Kdypak se to tady přejmenuje na Šotonet? ;-)

0/−12
doporučit
12.10.2020 14:06
Foto

Z46d61e94n30e17k 22N30o60v62o90h76r57a79d75s49k20ý 6801534140345

Navrch huj a ve spod hnůj - prostě komunismus ... Rv

0/−2
doporučit
15.10.2020 15:27
Foto

M36i84l46a54n 58V52o46l16e69k 5819913356789

Překvapil mě ten rozvor podvozku 4 metry. U osobních vagónů jsou běžné tak 2.4 metru. u TGV třeba 3 metry. V té souvislosti je udivující, že údajně při nějaké nehodě musela jet Vindobona po trati Posázavského pacifiku. To tam asi musela jet krokem, aby nevykolejila.

https://www.zelpage.cz/clanky/vindobona?lang=cs

0/−2
doporučit
12.10.2020 18:06

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...