Oblíbeným motivem pro propagační fotografie moderní pražské tramvajové dopravy na konci šedesátých let minulého století byl spřažený vlak 2 x T3 na tehdy nové trati přes sídliště Červený Vrch.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 vyjel ke zkouškám již na podzim 1960. Na snímku je zachycen krátce po dodání do motolské vozovny. Na první pohled zaujmou dovozové tvarované světlomety známé z autobusů Š 706 RTO, emblém výrobce, ochranné zařízení proti přejetí osoby známé ze starých tramvají a vozů T1, či velký čelní transparent na označení linky a cílové zastávky (na sériových vozech již tyto prvky nebyly).
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Původní uspořádání nejstarších sériových tramvají T3 (za povšimnutí stojí např. dvoudílné čelní sklo, původní převíjecí transparenty pro číslo linky a název cílové zastávky, malá větrací okna či bohaté lištování vozové skříně). Vozovna Motol, 1963.
Autor: ČKD Praha, archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Interiér nejstarší modifikace tramvaje T3 z roku 1962. Vozy byly tehdy vybaveny stanovištěm průvodčího a čalouněnými koženkovými sedačkami.
Autor: Vagónka Tatra Smíchov, archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Jedna z prvních sérií tramvají typu T3 byla vybavena koženkovými sedadly. Od nich se posléze upustilo a nahradila je laminátová. Kabina řidiče nebyla od prostoru pro cestující oddělena tak, jako je tomu dnes.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V tomto přístroji si lidé kupovali jízdenky přímo ve vozech tramvají. Strojky byly nainstalovány kvůli nedostatku průvodčích.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Interiér tramvaje T3 s typickými laminátovými sedačkami navrženými výtvarníkem Navrátilem a vyráběnými podnikem Vertex Litomyšl. Vůz je ještě vybaven stanovištěm průvodčího a původním řešením zástěny stanoviště řidiče. Rok 1970.
Autor: ČKD Praha, archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Novější provedení tramvaje T3 (rok výroby 1966) s trojdílným čelním sklem a novým řešením orientačního systému (foto kolem roku 1973)
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Vůz T3 č. 6210 po rekonstrukci původního orientačního systému pro cestující již s typickým prosvětleným plechovým číslem linky nad čelním sklem, kolem roku 1965.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prvních sedm takzvaně spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely zpočátku jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Časem se začaly tramvaje spřahovat do dvojic. Prvních sedm spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Tramvaje T3 na Václavském náměstí (kolem roku 1971)
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Řada tramvají T3 na propagační fotografii z vozovny Motol, 1976
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Spartakiádní provoz ve smyčce Dlabačov s tramvajemi T3 v roce 1980
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Tramvaje T3 v zastávce Výtoň (kolem roku 1982)
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V roce 1982 se zkoušel na jednom vlaku T3 v té době nový, netypický nátěr. Neujal se.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy