Blízké příbuzné pražských tramvají 15T ForCity Alfa se rozjely i v Číně. Začaly vozit cestující v čínském městě Qingdao. Zatím jich je v provozu sedm.
Škoda Transportation
Obousměrné tramvaje „ze Škodovky“ se od těch pražských liší zejména čely. Vnitřní světlá výška je o 95 mm menší. Tramvaj je delší o 3 790 mm a je širší než 15T, a to o 190 mm.
Škoda Transportation
V obousměrné tramvaji jsou dveře na obou stranách skříně. V interiéru najdete „pražská sedadla“. Díky jinému uspořádání má čínská tramvaj 27T stejný počet míst k sezení jako sesterská 15T z Prahy.
Škoda Transportation
Čínská 27T má sedadla pro šedesát cestujících. Vnitřní prostor pojme až 320 stojících cestujících při hustotě 8 osob na metr čtverečný (pražská 15T má maximální kapacitu 223 stojících).
Škoda Transportation
Pracoviště řidiče najdete na obou koncích tramvaje. Je nově řešeno a splňuje aktuální normy.
Škoda Transportation
Nová linka, na které cestující vozí tramvaj 27T, má třináct zastávek. Měří deset kilometrů a vede od zbrusu nově postaveného depa stojícího na okraji moderní obytné čtvrti v Qingdau do centra distriktu Chengyang.
Škoda Transportation
Nová čínská trať využívá oboustrannost podobně jako metro v Praze. Proto obratiště tramvají 27T připomíná obratiště metra.
Škoda Transportation
Metro připomínají také zastávky, které jsou ostrovního typu. Jedna je společná pro oba směry.
Škoda Transportation
Na pátém vyrobeném kuse si všimněte osvětlení čela a dveří. Tříčlánková 100% nízkopodlažní tramvaj má čtyři plně otočné podvozky s nezávisle zavěšenými koly na nápravnici s přímým pohonem. Pohon zajišťuje 16 synchronních motorů s permanentními magnety, stejně jako u sesterské tramvaje v Praze. Trakční zařízení bylo vyrobeno v Číně, trakční motory dodala společnost Škoda Electric.
Škoda Transportation
První vyrobený kus. Čínská tramvaj 27T je připravena na osazení superkapacitory, bateriovými články či vodíkovými články.