náhledy
Vlevo: Jedna ze dvou známých fotografií havarovaného stroje. Při pozorném pohledu je na snímku možno vidět pózujícího četníka, který porovnáním s troskami dává lepší představu o velikosti letounu Potez VII. Tento aeroplán rozhodně nebyl žádný drobeček! Vpravo: Totéž místo téměř po sto letech.
Autor: leteckabadatelna.cz
Kresba F-FRAV dobře ilustruje typické zbarvení strojů CFRNA. Nevím, jestli bylo záměrem autora francouzské pohlednice nakreslit stroj v letu nad Adršpašsko-teplickými skalami, ale rozhodně se mu to povedlo! Počasí osudného 30. 10.1922 ovšem tak idylické rozhodně nebylo.
Autor: leteckabadatelna.cz
Pilot letounu F-FRAV Paul d´Argueeff na válečné fotografii
Autor: leteckabadatelna.cz
Pilot letounu F-FRAV Paul d’Argueeff
Autor: leteckabadatelna.cz
Snímků letounu Potez VII je jako šafránu. Jedna z nejkvalitnějších známých fotografií zachycuje právě stroj F-FRAV, který se zřítil v Supích skalách. Konstrukce letounu Potez VII vznikla přestavbou vojenského SEA IV, proto je také často označována jako Potez SEA VII. Na malou dopravní limuzínu bylo celkem přestavěno 25 strojů. Pohonnou jednotkou byl vodou chlazený dvanáctiválec Lorraine Dietrich 12Da o výkonu 272 KW.
Autor: leteckabadatelna.cz
Jeden propagačních plakátů nově vzniklé společnosti CFRNA (Compagnie Franco- Roumaine de Navigation Aérienne).
Autor: leteckabadatelna.cz
Se znalostí původních místních německojazyčných názvů se na základě výpovědi Bruno Paukerta pokusil p. Pavel Bednář o rekonstrukci posledních fází letu stroje F-FRAV. Trať zahnuje kroužení nas Menzelkippe a přistání na "Zadních loukách". Po opětovném vzletu let směrem na Starkstadt, následuje "Grosse kurve ober Wapenka", let východně od vrcholu Čáp (Storchberge) směrem na Váhu (Wage) a náraz ve skalách Bischofsteinu.
Autor: leteckabadatelna.cz
Jedním z nejzajímavějších nálezů je pečeť z poštovního pytle se značkou odesílající stanice Le Bourget, kde měly letouny společnosti domovský přístav.
Autor: leteckabadatelna.cz
Jedním z nejzajímavějších nálezů je pečeť z poštovního pytle se značkou odesílající stanice Le Bourget, kde měly letouny společnosti domovský přístav.
Autor: leteckabadatelna.cz
Budova společnosti CFRNA v Le Bourget v r.1923
Autor: leteckabadatelna.cz
Další fragmenty nalezené v letech 2020 a 2021.
Autor: leteckabadatelna.cz
Torzo rozdělovače
Autor: leteckabadatelna.cz
Drobné zbytky, spojovací materiál
Autor: leteckabadatelna.cz
Ovládací knoflíky?
Autor: leteckabadatelna.cz
Další fragmenty nalezené v r. 2020 a 2021
Autor: leteckabadatelna.cz
Značky vyražené na kování
Autor: leteckabadatelna.cz
Kování z kostry draku letounu
Autor: leteckabadatelna.cz
Poštovní plomba?
Autor: leteckabadatelna.cz
Fragmenty z bloku motoru L. Diettrich 12Da
Autor: leteckabadatelna.cz
Fragment z motoru
Autor: leteckabadatelna.cz
Střepy ze sklíček palubních přístrojů
Autor: leteckabadatelna.cz
O příčinách havárie letounu s registrační značkou F-FRAD, druhého zříceného stroje Potez VII na našem území, se zatím neví vůbec nic.
Autor: leteckabadatelna.cz
O příčinách havárie letounu s registrační značkou F-FRAD, druhého zříceného stroje Potez VII na našem území, se zatím neví vůbec nic.
Autor: leteckabadatelna.cz
O příčinách havárie letounu s registrační značkou F-FRAD, druhého zříceného stroje Potez VII na našem území, se zatím neví vůbec nic.
Autor: leteckabadatelna.cz
Zpráva o tragédii z Lidových novin, dne 2. listopadu 1922
Autor: leteckabadatelna.cz
Fotografie ze slavnostního odhalení opraveného hrobu na obecním hřbitově v Le Bourget. Poslední rozloučení se ale konalo v katedrále Alexandra Něvského v Paříži. Iniciátorem opravy je Sergej Dybov, Rus žijící ve Francii. Je prezident sdružení Ruské paměti a člen památníku Normandie - Niemen. Sdružení vyhledává a udržuje památeční místa a hroby ruských a sovětských vojáků bojujících v první a druhé sv. válce na území Francie
Autor: leteckabadatelna.cz
Jedna ze dvou známých fotografií havarovaného stroje. Při pozorném pohledu je na snímku možno vidět pózujícího četníka, který porovnáním s troskami dává lepší představu o velikosti letounu Potez VII. Tento eroplán rozhodně nebyl žádný drobeček!
Autor: leteckabadatelna.cz
Letecká badatelna vděčí za mnohé především lidem, kteří autorovi pomáhají dohledat informace, místa, fotografie apod. Díky nim bylo a je možné, že dávno zapomenuté příběhy znovu ožívají.
Autor: leteckabadatelna.cz