náhledy
Testovací Beechcraft Bonanza B36 TC
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testovací Beechcraft Bonanza B36TC OK-ATB brněnškého týmu Honeywellu
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Bonanza B36TC využívaná brněnským Honeywelem je jediná svého typu v České republice.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Uprostřed a na pravé straně jsou certifikované přístoje BendixKing, vlevo jsou přístroje pro experimentální testování.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pouze pro experimentální lety. V „test-bed“ letadle Honeywellu se jen tak někdo neproletí.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V zadní čási letadla mohou sedět až tři inženýři a zaznamenávat průběh testovacího letu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Namísto jednoho sedadla jsou nainstalovány přístoje pro nahrávání letových dat.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Za přístojovou deskou jsou kabely pro připojení kamer pro testování systému detekce únavy pilota.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Moduly lze instalovat i vně letadla, vždy s přihlédnutím k vlivu na letové vlastnosti. Zde se testovalo využití kamery pro vyhledání dráhy a zahájení přistávacího manévru.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Při pozemních testech je letadlo připojeno na externí napájecí zdroj.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Úplně vpravo je elektronika autopilota z roku 1976, stále se běžně používá. Uprostřed je modernější verze z osmdesátých let a úplně vlevo pak nejnovější v Brně vyvinutý model s dotykovým displejem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Air Data Heading Reference – udává polohu letadla, krmí umělý horizont. Dříve gyroskop (složitý a na údržbu náročný vakuový systém), nyní elektronický senzor (MEMS). Právě jeho schopnosti v náročných podmínkách se na palubě letounu testovaly.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Desky plošných spojů uvnitř autopilota AeroCruze KFC230
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Grafika AeroCruze 230 (na 3D tiskárně vyrobený vývojový panel)
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testován byl i systém pro detekci únavy pilota.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz