náhledy
Záznam z rekordního letu vrtulníku Atlas. Modře je vyznačena výška na povrchem v metrech. Červeně pak výkon pilota, ve kterém jedna jednotka odpovídá 300 wattům.
Autor: AeroVelo, ČTK
Gamera II v tělocvičně univerzity v Marylandu.
Autor: AeroVelo, ČTK
Pohled na místo pilota vrtulníku Gamera, který pracoval zároveň rukama i nohama. Má vyšší výkon, ovšem nemůže přitom stroj řídit. Stroj řídili členové univerzitního cyklistického týmu, kteří museli být lehčí než 61 kilo a měli výkon alespoň 8 wattů na kilogram. V tomto hledisku měla konkurence z AeroVelo výhodu, Reichert má výkon cca 12 W/kg.
Autor: AeroVelo, ČTK
Takhle vypadá lehká konstrukce šlapacího vrtulníku Gamera z uhlíkových vláken.
Autor: AeroVelo, ČTK
Záznam dráhy letu Atlasu během rekordního letu. Vzdálenost mezi startovním a přistávacím bodem je 6,39 metru. Červeně je vyznačený čtverec, v němž musela helikoptéra přistát, aby se mohla ucházet o Sikorskyho cenu.
Autor: AeroVelo, ČTK
Místo pro pilota. Když jsme u něj, Todd Reichert je špičkový sportovec, především rychlostní bruslař. A jeho technické parametry? Při simulaci minutového letu měl špičkový výkon kolem 932 wattů, průměrný pak 737 wattů.
Autor: AeroVelo, ČTK
Helikoptéra Atlas v nejvyšším bodě své dráhy. Je špatně vidět (snímek je z videozáznamu), její nejnižší část se nachází kousek na červenou čarou ve středu záznamu. Ta vyznačuje výšku tři metry nad terénem.
Autor: AeroVelo, ČTK
Pohled na středovou konstrukci vrtulníku Atlas. Při pohledu na ni je jasné, jak může celý stroj vážit zhruba o 15 kilogramů méně než jeho pilot.
Autor: AeroVelo, ČTK
Pilot Todd Reichert zapřený v pedálech během letu. I když se stroj ovládá pomocí plošek na konci rotorů, během velké části rekordního letu se Reichert viditelně opíral do jedné strany, na pohled ve snaze stroj vyrovnat. Všimněte si "podvozku" vlevo dole pod rotorem.
Autor: AeroVelo, ČTK
Rozměry Atlasu nejlépe vyniknou až ve vzduchu. Jeden rotor má průměr 13 metrů, přes diagonálu měří celý stroj přes 30 metrů.
Autor: AeroVelo, ČTK
Helikoptéra Atlas ve své rekordní výšce, tedy zhruba 3,3 metru. Dostala se do ní už zhruba deset sekund po startu, od té doby stroj v podstatě pouze pomalu klesal. Pilot se ovšem musel i při něm velmi snažit, aby klesání nebylo příliš rychlé, protože pak by mohlo dojít ke ztrátě vztlaku a rychlému pádu.
Autor: AeroVelo, ČTK
Helikoptéra Atlas projektu AeroVelo ve fotbalové hale, kde proběhl rekordní pokus. Na fotografii jsou jasně vidět rotory, konstrukce probíhá nad v mírném oblouku. Pilot a cyklista v jedné osobě sedí mezi rotory. Lidé kolem vrtulníku mají mimo jiné za úkol signalizovat pilotovi, pokud by opouštěl zónu určenou regulemi Sikorskeho ceny.
Autor: AeroVelo, ČTK