

Již letos by se měl dostat do provozu v Číně nový vlak, který má ambici stát se v běžném provozu nejrychlejším takovým strojem v současnosti.
Autor: Profimedia.cz
Novinka s označením CR450 byla již testována v Pekingu 25. února 2025. Premiéra těchto prototypů s testovací rychlostí až 450 kilometrů za hodinu a provozní rychlostí 400 kilometrů za hodinu má být dalším krokem k tomu, aby byly stroje rychle zavedeny do provozu.
Autor: Profimedia.cz
CR450 je výrazně rychlejší než v současnosti provozované vysokorychlostní vlaky CR400 Fuxing, které jezdí rychlostí 350 kilometrů za hodinu.
Autor: Profimedia.cz
Společnost China State Railway Group v současné době provádí řadu traťových zkoušek prototypů a optimalizuje technické ukazatele, aby zajistila co nejrychlejší uvedení CR450 do komerčního provozu.
Autor: Profimedia.cz
Od roku 2023 absolvoval nový model desítky testů, při nichž se hodnotila jeho dynamika při jízdě po kolejích a v tunelech a také scénář, kdy se dva vlaky míjejí při jízdě v opačných směrech, přičemž se v součtu obou rychlostí bylo dosaženo 891 km/h, čímž byl stanoven nový světový rekord v rychlosti přibližování dvou vzájemně se míjejících vlaků.
Autor: Profimedia.cz
Vlak využívá řadu nezávisle vyvinutých technologií, mezi něž patří karbon-keramické brzdy, aktivní řízení pantografů, brzdění vířivými proudy a trakční systémy s permanentními magnety.
Autor: Profimedia.cz
Stroj CR450 je nástupcem modelu CR400, který již vozí cestující rychlostí 350 km/h. Novinka je lehčí a i díky tomu dokáže šetřit až pětinu energie určenou na provoz.
Autor: Profimedia.cz
Pohodlí najde cestující nejen v bussinesové třídě, ale díky o čtyři procenta většímu interiéru i v běžné části vlaku.
Autor: Profimedia.cz
Vlak využívá vodou chlazený trakční systém s permanentními magnety a podvozek nové generace s vysokou stabilitou.
Autor: Profimedia.cz
Podle výrobce se o bezpečnost stará víceúrovňová technologie řízení nouzového brzdění a více než 4 000 palubních monitorovacích senzorů. Ty v reálném čase sledují klíčové systémy, včetně podvozků, skříně vozu, vysokonapěťových pantografů, systémů řízení vlaku a detekce požáru. Systém over-the-horizon také zlepšuje rozpoznávání nouzových situací na trati.
Autor: Profimedia.cz
Cestující se mohou těšit ze sníženého hluku v kabině díky materiálům pohlcujících zvuk a optimalizovaným aerodynamickým tvarům, které snižují hluk v kabině o dva decibely.
Autor: Profimedia.cz
Výrobce nabízí řadu praktických řešení, které mají zvýšit komfort cestování. Týká se to nejen míst k sezení, ale i předních i zadních úložných prostor, kam je možné uskladnit jízdní kola, ale třeba i invalidní vozík.
Autor: Profimedia.cz
Cestující může být stále v obraze díky informačním systémům zobrazujícím data o trase i další užitečné informace.
Autor: Profimedia.cz