Google Doodle vás zase nechá zahrát
Google DoodleFirma Google občas změní u vyhledávače logo, aby připomněla zajímavou či významnou událost a výročí. Google Doodle se dá přeložil zhruba jako Google kresba či Google čmáranice. Někdy je Doodle omezen jen na určitý region, jako v případě výročí narození Boženy Němcové. |
Po úspěšném Doodlu připomínajícím výročí narození kytaristy a vynálezce Les Paula, přichází Google na své hlavní vyhledávací stránce s dalším hudebním nástrojem. Tentokrát je to syntezátor, který oslavuje 78. výročí narození Roberta Mooga, který je považován za otce moderních hudebních syntezátorů.
Výsledné skladby si můžete nahrát (do čtyř stop) a sdílet s ostatními pomocí odkazu nebo Google+. Zdá se, že je znovu zaděláno na výrazné snížení produktivity práce v kancelářích po celém světě. Stránka Google.com patří k nejnavštěvovanějším stránkám světa.
Na konci příštího roku bude 500 milionů uživatelů Windows 8
Šéf Microsoftu, Steve Ballmer, se pustil do věštění a odhaduje, že do konce roku 2013 bude na půl miliardy lidí využívat připravovaný operační systém Windows 8. Uvedl to podle agentury AFP v jihokorejském Soulu s tím, že v tomto roce očekává, že současné Windows 7 dosáhnou letos hranice 350 milionů zařízení, na nichž budou instalovány.
Facebook nabízí promované příspěvky, ujmou se?
KVIK - Rychlé zprávyQuick - Kvik - Rychle Prudce populární slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost. Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů. |
Facebook experimentuje s novým způsobem, jak využít stávající infrastruktury ke snadné monetizaci a zároveň nabídnout službu zákazníkům (jednotlivcům i firmám). Jde o možnost "promovat" neboli zvýraznit některé své příspěvky (statusy): ty se tak zobrazí mnohem většímu podílu vašich přátel či fanoušků.
Zatímco obvykle se vlivem algoritmu (sledující blízkost, vzájemnou interakci a aktuálnost) zobrazí každý váš status jen nepatrnému procentu vašich odběratelů, s novým "promovaným" statusem je to již významná většina.
Využití je jasné: občas máte věc, kterou chcete říct všem, a ne jenom těm, se kterými se bavíte pravidelně (hledám byt, prodávám byt, narodila se nám dcera...). Otázkou zůstává, jak tato možnost "kupovat si výraznější hlas" zapůsobí na vnímání statusů uživateli. Facebooku se podařilo vytvořit jistý fungující ekosystém a uživatelé se postupně naučili důvěřovat tomu, že statusy, které vidí, pro ně mají nějaký význam (např. že je "předschválili" jejich ostatní přátelé).
Vše o nových promovaných příspěvcích na Facebook Help - Promote.