Tento polopásový tahač je jedním z charakteristických vojenských vozidel nacistického Německa za druhé světové války. Do motorářské dílny Pavla Šercla v Bílém Potoce se nyní dostal motor, který byl o objevení transportéru vymontován pro přílišné poškození.
Zrekonstruovaný Sd.Kfz. 7 fungoval s jiným motorem, a to až do doby, než potřeboval generální opravu. Doba pokročila a v současnosti se originální válečné motory staly vzácností. Dříve nemyslitelná rekonstrukce je nyní už variantou, se kterou se počítá. Sběratel se rozhodl, že nechá uvézt do funkčního stavu původní utopený motor Maybach 62HL, který strávil v písečném korytě alpské řeky 46 let.
Nelehkého úkolu se ujal restaurátor historických motorů Pavel Šerl, jehož práci už známe třeba z tohoto článku o tomto tankovém motoru z kurského bojiště. Jeho komentář k jednotlivým motorovým částem si můžete přečíst v popiskách fotografií.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |