Diskuse k článku
OBRAZEM: První turbovrtulový dopravní letoun Viscount se stal legendou
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J57o74s62e25f 86V71o76s34i27c46k70y 4213967986113Jeho naslednikem byl Bristol Britania 300. Ten byl take rychle vyvinut. Pujcovali si ho tenkrat i CSA aerolinky, aby mohly na letat na Kubu. Koupit si jej ale nemohly, pac jim to Rusaci zakazali. Az potom si koupily IL-18. Ten mel na svedomi desitky havarii, (jen u CSA 4) . Byl mensi, mel mensi dolet a dlouho se vyvijel a vylepsoval. |
![]() |
J32i30ř73í 67J17i41r90o64u17d95e55k 8786359354784
|
![]() |
P10a20v96e88l 90J48o58n98á42š 5871345799765Nádherný zvuk motorů |
![]() |
J52a35n 68C44h45o96d41u13r85a 1572139343253Nejsem nejaky extra fanda do letectvi, ale u takovych galerii stravim dost casu. |
![]() |
J83o96z18e90f 26B96e98v90i67l70a11q10u19a 9195829711741
|
![]() |
R35o29b17e20r87t 64V69á85l44e89k 7371460960337Krásné dopravní letadlo s asi největšími okny, jaká se do letadel montovala. Zajímavé, že BEA požadovala 4 pístové motory RR Merlin, Vickers trval na turbovrtulových. Poté BEA požadovala zase pístový 2 x Bristol Centaurus (což je v mých očích vrchol pístové techniky), no nakonec to dopadlo asi jak nejlépe mohlo. |
![]() |
P48e85t66r 33H74u11l34k95a 1180810774602Centaurus patří do Sea Fury |
![]() |
E67r97i42k 45L86e31v30i24n82s77k14ý 8181724193525A Tempestu Mk.II |
![]() |
P30e39t62r 18H62u30l72k76a 1600330514592To taky, ale Sea Fury je to nej. |
![]() |
V96o72j10t32a 97L38e19j13s12e87k 1111535509259jo, to bylo moje nejoblíbenější letadlo v Tycoonu! |
![]() |
J76i19n64d18ř61i24c11h 90L80n75ě78n29i68č96k46a 5343651839Já to měl tak, že na Viscountech (respektive Coleman Countech) jsem přežil do nástupu větších proudových letadel ( |
![]() |
J62i78n69d27ř19i76c81h 20L44n98ě48n28i50č60k63a 5223151959...Bakewell Luckett LB-8, resp. DC-8 v reálném světě) a Viscounty stáhnul na kratší linky. Bože, kolik dnů já jako dítě utopil v TTDčku jen na letadlech. Co jsem pak plně pochopil mechanismus vlaků, tak to celé dosáhlo šílených rozměrů. |
![]() |
V67o94j25t88a 44L94e81j28s55e29k 1181505169649když ono ta proudová letadla měla nepříjemný zvyk havarovat na malých letištích... a ne vždy byl prostor na přestavbu malé na velké - zvláště když tou dobou bylo již zastavěné dost v centru města. |