Dostal jsem darem model Mirage 2000C od Italieri (výrobce, pozn red.), edice pouštní bouře. Mam rád tygry, takže první krok byly obtisky od Syhart decals – Tigermeet 2006, pak jsem dokoupil pitotku Master, PE díly od Eduarda, nádrže od Syhart a pustil se do toho. A klasické Italeri, to znamená tmelení, broušení... Jsem víc patla než začínající modelář, takže jsem se dost potrápil, ale výsledek miluju.
Modelaření mi přináší velkou radost, dost u toho zrelaxuji. Je to koníček, který jednoduše nemá chybu. Vaše soutěž mě zastihla v Itálii na dovolené. Mám absťák, takže mi udělalo velkou radost, že se můžu podělit o hotový model, když už se nemůžu věnovat rozestavěným čtyrem. Mimochodem tři z nich jsou další tygři.
Ještě ke stavbě: Začal jsem spárováním na sucho a plakal poprvé. Kokpit a pilotek, následovalo slepení trupu a přilepení křídla, a pak tmelení, broušení, tmelení, broušení a znova. Přilepení kabiny a wow! Znova tmelení a znova broušení.
S přerýváním se trápím, nejde mi to, tak pokus, opatrně a pryč od toho. Surfacer Gunze 1500 black (základová barva, pozn. red.), pak Dark ghost gray od firmy Hataka. Dále preshading (linky paneláže se před nanášením kamuflážních odstínů přestříkají tenkými čarami tmavou až černou barvou. Preshading pak musí „prosvítat“ kamufláží, čímž vzniká efekt „zašpinění“ spár paneláže a optické ztmavení hran panelů, pozn red.) s využitím AK šablony.
Pak maskování, bílá, žlutá, pořád Hataka. Spodek poprvé v životě namíchaný. Hnědá mi sedla Gunze C, procesem vybírání barev trávím hodně času.
Hotovo, lesklý lak a nee! Spapal mi hnědou, oprava... a dobré. Znovu lesklý lak, obtisky, znova lak na ochranu obtisků a washing Tamiya panel line (wash označuje techniku zvýraznění detailů a prohloubení stínů na modelech, pozn. red.). Poté zpravidla osazuji model přídavnými nádržemi, dávám kolečka a další drobnosti, které normálně ulamuji.
Nakonec matný lak – jak jinak než Gunze – a pak přeskočila jiskra. Já ten model opravdu miluju, ale mou ženušku tím nestresujte, není potřeba jí to říkat...
Fotografie a příběh svého modelu vkládejte ZDEVyberte minimálně 8 kvalitních a ideálně šířkových fotografií vašeho modelu, které vystihnou výjimečnost. Nebojte se vyfotit třeba i zajímavé detaily. Vložte je do přihlašovacího formuláře i se slovním popisem. Z příspěvků zaslaných prostřednictvím soutěžního formuláře vybere redakce iDNES.cz nejzajímavější příspěvky. K zařazení do 1. kola to musíte stihnout do úterý 15. 7. 2025. Později přihlášené modely spadají do druhého kola. Zasílat fotografie a příběhy můžete až do 2. září 2025 (23:00). Ve slovním popisu se neváhejte podělit o příběh modelu, tedy např. důvod, proč jste se rozhodli věnovat tolik práce právě tomuto kusu techniky. Můžete popsat i detaily z výroby, použité techniky, postřehy, triky či praktické rady. |
Komerční rámeček Ceny v soutěži Příběh mého modeluSoutěž je dvoukolová v každém kole vyhrávají tři soutěžící a tři hlasující v anketě. Ceny do soutěže věnovala společnost PECKA-MODELÁŘ. Ceny v prvním kole: 1. místo „Cena odborné poroty“: Plastiková stavebnice legendárního východoněmeckého osobního automobilu Trabant 601 „Exclusive edition“ v měřítku 1:24 2. místo „Cena redakce“: Plastiková stavebnice lodi HMCS Snowberry v měřítku 1:144 3. místo „Cena čtenářů“: Plastiková stavebnice letounu F-16 Falcon v měřítku 1:32 Výhry pro tři vylosované hlasující v anketě 1. kola: Ceny v druhém kole: 1. místo „Cena odborné poroty“: Plastiková stavebnice německého těžkého tahače Mercedes-Benz Actros MP4 Space Grand Prix Edition v měřítku 1:24 2. místo „Cena redakce“: Plastiková stavebnice vozu Aston Martin DB-5 agenta 007 Jamese Bonda v měřítku 1:24 3. místo „Cena čtenářů“: Plastiková stavebnice britského bombardéru Vickers Wellington Mk.IA/C v měřítku 1:72 Výhry pro tři vylosované hlasující v anketě 2. kola: |