Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a24r42i19á52n 27M58a63r66k44o59v91i51č 8200210653595

Je trochu tragikomické, že se zrovna vysílá miniserie Černobyl, kde se ukazuje jak dopadá utajování a bagatelizováni problémú a nedostatečné školení personálu,... a mi si hovoríme že to se mohlo stát jen v ZSSR

Boeing prakticky delal to stejné na úrovni korporátní,... snad jedinné štestí je, že staví letadla ne atomové reaktory (a že u reaktorú je daleko vyžší úroveň nezávislé kontroly)

+80/0
doporučit
29.5.2019 14:11

R62i68c33h15a89r30d 23T69o44m79e57č72e23k 7366395516161

Věci se vždy řeší až se něco stane, na upozornění lidí nikdo nereaguje, reaguje výmluvami, nebo nejčastěji šikanuje samotného stěžovatele..

+71/−2
doporučit
29.5.2019 13:31
Foto

P84a50v40e16l 15P76o75d88e55š27v74a 5509767539

Co by firma jako Boeing poslouchala nějakýho rejpala z Etiopie.

+49/−2
doporučit
29.5.2019 14:51

T72o15m48a40s 37R30o58t15t 9335227953

Dekuji, konecne ty clanky zacinaji zabyvat realnou (korenovou) pricinou toho co se stalo! Chlapci z Boeingu to proste ohnuli!

+39/−1
doporučit
29.5.2019 13:11

G81e82o77r15g 93K31o32m61b10e14r36e24c 9294551626551

Kdyz si clovek projde zapadni tisk tak se docte ze piloti si stezovali na problemy uz pred prvnim padem a ne jen ten z Etiopie, zaznamu o s tiznostech je uvedeno hafo nejaky stiznosti pilotu z USA byly uvedeny na nemeckych strankach, taky se tam psalo ze v simulatoru/trenazeru tahle zavada vubec nebyla aplikovana takze se nemohla tahle situace ani zkouset, FAA pri schalovani typu MAX privrela oci (byla pod jednou dekou s Boeingem, piloti odmitaji i po upravach software znovu/dal letat s typem MAX. Predstavitel FAA minuly tyden zminil ze "obrati kazdy kamen" pri kontrole a overeni MAXe nez ho pusti do vzduchu i kdyby to melo trvat rok nebo vice.

Byla to take FAA ktera se do posledni chvile branila uzemnit MAXe na zemi kdy pritom uz Evropa, Australie, Cina, etc. davno MAXe uzemnila.Zrejme nejaky maslicko na hlave maji.

Jak pak muze mit normalni clovek duveru v tohle letadlo a sednout do toho? Ja osobne toho sice uz moc nenaletam ale pokud zas nekam poletim tak se tomu letadlu rozhodne vyhnu velkym obloukem i kdyby byly letenky gratis a na palube podavali sampanske.

Navic kdyz se podivam na to divadlo ktery bylo kvuli VW kde stoji dodnes desetitisice odstavenych aut v americke pousti a pritom neprisel o zivot ani jeden clovek a srovnam to s timhle kde prislo o zivot stovky lidi, i pres vcasne a nekolikanasobne varovani pilotu, tak neco neni v poradku. O tech stiznostech pilotu je napr. clanek zde https://www.n-tv.de/wirtschaft/Mehrere-Piloten-warnten-vor-Autopiloten-article20903557.html

+32/0
doporučit
29.5.2019 18:09

J93a92r13o13s98l17a87v 98H24o84l35e45č16e93k 7182939926201

Ale manažeri byli úspěšní, grafy ukazovaly jak jsou schopní a progresivní, bonusy byly tučné a jiné firmy se o ně praly.

+45/−2
doporučit
29.5.2019 15:44

J49i33ř53í 28S25c53h67m77i33d20t 5800663134745

Bohužel mám podobnou zkušenost s emaily o problému nadřízeným, oni jaksi jsou tou svou pozicí nějak opilí a hlas zespoda je prostě nezajímá a až se pak něco stane, tak o těch varovných signálech zespoda nechtějí opět radši slyšet nebo by se mohlo poukázat na jejich pochybení.

+49/−3
doporučit
29.5.2019 13:21

P32e47t10r 87N89o74v11a93k 3230447619847

Tak to nemusíme chodit daleko. Pamatujete si srážku tramvají, při níž zemřeli tři lidé. Několikrát se předtím stalo, že tramvaje na jednokolejne trati zastavili těsně před sebou. Než se stala tragédie, tak to nikdo z vedení neřešil. A pak stačilo dát semafor.

+29/0
doporučit
29.5.2019 15:27

J28a31k69u82b 55M17i16k13u44l47a38c40e82k 8627671497764

Myslim ze se Boeing jeste slusne prohne a naprosto opravnene.

+29/0
doporučit
29.5.2019 12:02

J54o96s28e22f 51S38u42k 4235380470254

Chamtivost u Boeingu přemohla bezpečnost. Skandální je, že chamtivost nezastavilo ani 189 lidských obětí..

+46/−3
doporučit
29.5.2019 13:22

P86e51t62r 83Š80i73m51e10k 3788184392164

Já myslím, že by se svět k firmě Boeing měl zachovat úplně stejně, jako se USA zachovalo k firmě WV.

Všechna letadla vrátit, stejně tak by měl Boeing vrátit všechny peníze a ještě zaplatit tučné odškodnění.

Pravidla mají platit pro všechny stejně, takže pokud platila pro WV (a ten jejich podvod nezaplatilo životem několik stovek lidí !!!!), tak by měla platit i pro americký Boeing. ;-)

+75/−8
doporučit
29.5.2019 13:45
Foto

P46a53v43e54l 85K42o19z90i34n90a 6903615189906

Škoda zmařených lidských životů. O to větší a hruznejsi, pokud se prokáže, že to bylo pouze z chamtivosti Boeingu. Pokud se to vůbec prokáže.

+34/−1
doporučit
29.5.2019 12:56

T24o16m79á41š 50T41r78e68g86l56e95r 3754569123

nejlepší je že pokud upozorníte na problém, tak vám je v lepším případě řečeno "v pohodě to neřeš". jakmile je průšvih, tak váš nadřízený bude první, od koho dostanete kartáč, že blbě děláte svoji práci. takových případů bylo je a bude

+28/−1
doporučit
29.5.2019 13:41

K88a26r49e97l 46H66a22t74v96a94n86i 2364947376330

Pracoval jsem 30 let coby inzenyr u automobilek, predtim v rizeni letoveho provozu. Tech hlaseni o problemech co jsme posilali "nahoru" v obou oborech byly mraky - a vsechny, slovem VSECHNY, byly ignorovany, odesiletele napiminani, bagatelizovani, ba i posilani jinam. Problemy se resily az kdyz prorazily na verejnost.

+14/0
doporučit
30.5.2019 3:03

R62a59d71e31k 71J81o36n92á98š 4757885743668

Chtel bych slyset vyjádření toho českého experta, který říkal, ze to proste byla chyba posádky a ze každy, kdo umí létat, by měl vědět, co v takové chvili udělat a ze letadlo spadnout z tohoto důvodu proste nemělo...dle tohoto to vypadá ze to tak easy asi nebylo...

+24/−4
doporučit
29.5.2019 16:48

M84i55c97h89a66l 61C88h45a74l51u63p71a 6338110409813

To není nic výjimečného, že management neposlouchá lidi dokud se nestane průšvih, to se stalo i NASA.

+12/0
doporučit
29.5.2019 20:41

K46a62t14e83ř40i63n93a 45V14ý34b39o16r88n55á 6970699779

Doufám, že bude potrestán podobně, jako VW za dieselgate. Ale asi těžko. Je to americká a ne evropská firma...

+29/−7
doporučit
29.5.2019 14:10

L47a18d22a 48N88o46v38a75k 4442273847

to je tedy drsný... to až podají na Boeing všichni příbuzní hromadnou žalobu, můžou zavřít... Už takhle nic neprodávají...

+10/−1
doporučit
29.5.2019 17:58

F29a66b10i57o 34S62g26a39t35t69o82n53i 9901140537610

Holt money first :-(

+8/0
doporučit
29.5.2019 18:24

J36i58r38k84a 95S64v11e55j63k32o68v96s73k67ý 2549646291753

Největší mazec nastane v okamžiku, kdy se začne řešit Kdo za to může. Znám to dobře.

+5/0
doporučit
29.5.2019 21:13

L60u83k67á39š 58H63o91f81m39a51n 1763344682576

Já nevím jak vy, ale mně tedy z dostupných informací vychází závěr, že jde o kombinaci celé řady chyb od několika subjektů (včetně Boeingu), ostatně jako to u převážné většiny leteckých katastrof bývá.

- Boeing postavil nový model 737 a vytvořil k němu nové SW řešení, aby nové letadlo mohlo nějaké létat. Zanedbal ale výcvikové programy, přinejmenším ohledně fungování MCAS, resp. všechno ukázal, ale jen v nějakém elearningovém programu a netrval na tom, aby každý pilot se tím zabýval hodinu v simulátoru

- aerolinky zavedly nová, úsporná a skvělá letadla, ale úplně stejně zanedbaly výcvik pilotů, a ignorovaly stížnosti pilotů na tohle letadlo, a

- konečně udělali chybu i piloti, kteří létali s novým letadlem, asi pravděpodobně také zanedbali výcvik (ledabyle si proklikali výcvikový program) ale z nějakého důvodu ani jeden ze dvou pilotů nevěděl, co má dělat. Na rozdíl třeba od toho pilota Lion Air, který letěl krátce před havárií jiného letadla Lion Air a včas MCAS vypnul.

Takže stížnosti na Boeing asi dávají smysl, ale stejně tak i na další.

+5/0
doporučit
29.5.2019 17:35

J83o91s75e48f 84N88o98v33a12k 4970117703402

Dost se tu v diskuzi zminuje “chamtivost firmy Boeing” ... nehodlam to zpochybnovat, ale Boeing nebyl v celem procesu sam, ti kdo neco o B737 vi mi daji za pravdu, jsou tu velke aerolinky, ktere nechteji vydavat “zbytecne” penize za dodatecny trenink posadek a vytvorili na Boeing tlak, aby dodal letadlo, ktere nebude trenink vyzadovat ... nesou take dost velky podil na cele kauze, jen se to moc nezminuje ... a ten “maly” trenink vyhovoval jim vsem! ...

Jen pro ilustraci, hodina na simulatoru B737 vyjde na cca 500$! preskoleni z Classiku na NG trvalo 4 hodiny, pro 2 piloty ... spocitejte si sami kolik stoji aerolinku preskoleni 2000 nebo v pripade US aerolinii 10.000 pilotu ... Boeing tu neni jediny chamtivec na trhu ...

+7/−4
doporučit
29.5.2019 17:19

F42i60l11i37p 87T71ř37e91b77a 6683290798306

Školení, neškolení, prachy neprachy, základní poučka z první hodiny zabezpečovací techniky pro střední průmyslové školy zní:

"Porucha nesmí mít za následek nebezpečný stav".

Z tohoto pohledu je primárním viníkem inženýr Boeingu, který navázal řízení letadla na jediné čidlo.

Standartní řešení (které se vyučuje cca v hodínách 3-5) je zdvojení čidla a bezpečné odstavení systému v případě neshodného signálu.

+3/0
doporučit
30.5.2019 13:32

P13e82t70r 14V85e96s98e49l89ý 6746782265433

Ještěže Boeing nedělá vojenské rakety! Nebo dělá?

+4/−4
doporučit
29.5.2019 13:57

L86u61k60á64š 40N56o92v61o33t96n90ý 9756969793846

Richard Feynman - Dodatek F (ke zprávě ohledně vyšetřování nehody Space Shuttle)

"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for nature cannot be fooled."

https://science.ksc.nasa.gov/shuttle/missions/51-l/docs/rogers-commission/Appendix-F.txt

+2/0
doporučit
29.5.2019 19:24

Najdete na iDNES.cz