Antonov An-225
Autor: Vasiliy Koba, Creative Commons
Druhý trup působí majestátně, i když nebyl dokončen.
Autor: Archiv autora Lubora Obendraufa
Druhý nedokončený trup An-225 v hangáru
Autor: Archiv autora Lubora Obendraufa
Antonov An-225 v Praze 10. května 2016
Autor: Technet.cz
Antonov An-225 v Praze 10. května 2016
Autor: František Vlček, MAFRA
Antonov An-225
Autor: iDNES.cz
Antonov An-225
Autor: Michal Šula, MAFRA
Pracovníci firmy Excalibur na ostravském letišti nakládají první z tanků pro Nigérii do obřího letadla Mrija (26. ledna 2015)
Autor: Reuters
Nakládání českých tanků T-72 M1 do obřího letounu An-225. (26. ledna 2015)
Autor: Reuters
Pro tanky T-72 přiletělo na ostravské letiště největší letadlo na světě Antonov An-225 Mrija. (26. ledna 2015)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Výška letounu Antonov An-225 Mrija je 18,2 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Spotřeba paliva An-225 je kolem 18 až 22 tun na hodinu letu, samozřejmě v závislosti na hmotnosti nákladu a výšce letu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Příďový podvozek je možné pomocí hydrauliky a elektromotorů částečně zasunout, aby se snížila příď letounu a mohla se vysunout nájezdová rampa pro manipulaci s nákladem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poprvé vyjel Antonov An-225 Mrija (Sen) na letištní plochu ve čtvrtek 1. prosince 1988 na letišti Kyjev-Gostomel. Do Prahy se od té doby podíval už pětkrát. V úterý 10. května 2016 zatím naposledy. Podívejte se zblízka.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Příďový podvozek tvoří dvojice podvozkových noh, každá z nich má také dvojici kol a obě jsou ovládány z pilotní kabiny tak jako u Ruslana.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Šestice výkonných motorů Lotarev D-18T je zavěšena na zesílených pylonech.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mechanika nakládání včetně vnitřních pojízdných zdvihacích zařízení pochází z An-124.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Příď trupu byla převzata z An-124, k ní byly vyrobeny zcela nové a zesílené závěsy s mechanikou zámků i dalších nezbytných dílů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija na ruzyňském letišti
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Konstruktéři trup Mriji upravili tak, aby celková délka kabiny pro náklad byla 43,3 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Letoun nese na palubě 34 počítačů. Systém autopilota při plném provozním zatížení dokáže sledovat souběžně až tisícovku parametrů činnosti různých systémů stroje, vyhodnocovat je a případně ihned posádku upozornit na možný problém za letu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mrija převzala většinu přístrojů z An-124, dostala však turbodmychadlové motory Lotarev D-18T.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přistávací zařízení sestává ze čtrnácti nohou hlavního podvozku (na každé straně trupu sedm) vybavených dvojicí kol na každé noze, ty se vysouvají i zasouvají postupně jedna po druhé. Jejich ovládání je hydraulické.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jen pro představu, rozpětí horizontálního stabilizátoru je větší než rozpětí křídla Boeingu 737-300.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do nádrží Antonova se vejde 300 000 kilogramů leteckého paliva.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Delší křídla měl jen prototyp nákladního letounu Hughes H-4 Hercules z roku 1947. Jeho křídla měla rozpětí 97,5 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija má rozpětí křídel
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija má rozpětí křídel 88,4 metru a dokáže letět maximální rychlostí 850 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Antonov An-225 Mrija
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Úchyty pro raketoplán jsou na trupu stroje jasně patrné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Od 20. dubna 1989 začaly přípravy pro první let s raketoplánem Buran umístěným nad trupem stroje.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poprvé přistál na ruzyňském letišti za napjatých okolností po selhání hydrauliky 19. května 1989.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz