Diskuze

Chaos v kokpitu. Úřad kritizuje Boeing, piloti nemohli vnímat vše naráz

Testování nových letadel musí odpovídat reálným scénářům, stojí v nových doporučeních amerického úřadu pro bezpečnost v dopravě. U letounu Boeing 737 MAX kritizuje implementaci stabilizace MCAS. Při selhání senzorů zahltilo piloty velké množství varování, což přispělo k oběma smrtelným nehodám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P27e23t13r 47Š92r63a75i73e80r

3. 10. 2019 14:53

se ale testovací piloti ve čtyřech sekundách dokázali zorientovat....no jasně, když jste v trenažéru, tak jste připravení, že se na vás něco chystá. Notabene když jste testovací pilot.:-/

0 0
možnosti

Tzv. expert Keller má jasno, vina je na straně indonéských a somálských pilotů, jelikož jiné (západní) posádky to zvládly.

0 0
možnosti

P83e70t41r 31K71ř26í38ž

1. 10. 2019 22:07

Lze ocekavat nejak nasledky pro Boeing ve smyslu ze si pujde nekdo sednout? Nebo jen zaplati par milionu pozustalym? Nebo se vlastne "nic nestalo", udela se aktualizace a jede resp. leti se dal?

0 0
možnosti

P72e69t56r 19M87u71n97z63a86r

2. 10. 2019 13:39

O jakých pár milionech mluvíte? už teď je jasné, že to Boeing bude stát miliardy. Více ale nelze říct, dokud se neuzavře vyšetřování.

1 0
možnosti

Možná naivní dotaz. Proč nejde vypnout v kritické situaci všechna varování jako kvílení, blikání, vibrování, syčení, volání a houkání (které stresují a odvádí pozornost) a převzít řízení letadla jen člověkem, který se bude orientovat pouze umělým horizontem a rychloměrem (zde předpokládám, že tyto dva systémy poskytují reálné údaje, pokud ne tak je to jedno).

Tím dostanou čas na identifikaci problému. Co je to za svévolně samořiditelné kraksny?

0 1
možnosti
Foto

Všechna varování nejdou vypnout, protože jsou tam z nějakého důvodu. Varování mohou být také na sobě nezávislá, což rovněž není a priori špatně, je dobré mít redundantní systémy. Letadlo "neví", co se děje, a stejně tak pilot nemusí v nějakou chvíli tušit, co se děje. Proto třeba hlasité varování "terrain terrain pull up" je hlasité, není to nějaká kontrolka, je to něco, co pilot nemůže ignorovat, protože to je prostě vážná věc, která vyžaduje jeho pozornost.

0 0
možnosti

Článek krásně ilustruje, proč u automatických systémů s potenciálně závažnými následky poruchy se spolehlivost lidského činitele považuje za nízkou, a proto se vybavují záložními mechanizmy a rozsáhlou diagnostikou. Slepě věřit údajům jednoho čidla náběhu a na tomto základě provádět automatické akce s potenciálně katastrofickými následky je proti dlouhodobě a nejednou bolestně ověřeným zásadám bezpečnosti.

0 0
možnosti

To bude mňamka až to javorové listy hodí do katastrof :-PR^V!!!!!!

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
9 0
možnosti

jak je zvykem v dnešní době.....vše se musí dělat blbuvzdorné, protože za chvíli budou moci pilotovat i cvičené opice, nebo "to samo" . Bohužel opravdových pilotů co vyrustají od základu na větroních a prokousají se až na dopravní piloty je málo. A takový pilot nepotřebuje letadlo plné senzoru a hlásičů.... škoda...lepší to už nebude....

5 14
možnosti

Pane Kasíku, viděl jsem to video asi 3x. Musím uznat, že váš přispěvek, nejen video, ale i článek, je na hodně vysoké úrovni. Jak formou, tak i obsahem. V

23 1
možnosti

jj, Boeing je jen pro sebevrahy.

0 5
možnosti