Diskuze
Jeden „drát“ by stačil pro celou ČR. Nové elektrické vedení láme rekordy
Děkujeme za pochopení.
O48d57s89t25r59a66n44ě85n59ý 54U75ž58i89v10a63t65e87l
J57a36n 19D54l28o95u63h10ý
to budeme brzy potřebovat, až bude každý druhý nabíjet před barákem elektroauto.
V97l36a51d88i17m23í71r 76F81i10b85i55g25e76r
No průměrný věk aut 15 let aby každý 2 měl elektroauto to bude 10-15 let od startu elektrické doby aut.
F58r14a49n16t21i31š53e33k 68H14a25v15a29l87a
To jsou věci, transformátor a stejnosměrné napětí.
J89i46r30k60a 35S25v60e40j91k96o51v40s13k81ý
Ano, i Siemens a ABB toto zařízení nazývají transformer. Ono to totiž transformátor obsahuje (kromě usměrňovače a střídače).
M18i10c76h19a72l 80J76a14r14o21š
V článku je docela dost faktických chyb - některé se objevily v diskuzi, ještě přidám toto svérázné tvrzení (v článku pěkně rozvinuté), které by překvapilo hlavně pana Ohma.
"...ztráty stoupají s druhou mocninou proudu..."
J74i66r47k72a 12S93v83e85j45k78o34v30s10k26ý
Ano, ztráty opravdu rostou s druhou mocninou proudu. Joulovo teplo vypočteme jako násobek proudu, úbytku napětí a času. Jelikož neznáme úbytek napětí (mění se s proudem), nahradíme ho odporem podle Ohmova zákona (U=R.I). Tedy do vzorečku A = U.I.t dosadíme odpor: A= R.I.I.t, neboli R.I^2.t. Jouleovy ztráty jsou tedy přímo úměrné kvadrátu proudu (odpor je konstanta). Fyzika druhého ročníku střední školy.
I28g22o52r 64C80h27o71r24o68v36s15k41y
Informace pro všechny diskutující i pro autora. Toto popsané trafo jsme vyráběli v MCE Slaný. Je to historicky největší kus, jaký prozatím v Siemensu vyprojektovali. Na výšku i šířku má vlastní nádoba trafa přes šest metrů. Od nás ze Slaného jsme jej převezli do Lovosic a následně do Norimberku se plavilo přes 1200km lodí. Ročně vyrábíme ca.35 ks svařenců traf včetně olejového hospodářství a po finálním nátěru je rozebrané dodáváme do několika závodů Siemens a ABB, kde je nastrojí, napustí olejem a otestují na plnou zátěž. Takto velká trafa mají hmotnost až 400 tun. Velkou zajímavostí je, že se ve zkušebnách přemísťují na vzduchovém polštáři.
J48a20k85u41b 19R75o92u68s
Příspěvky, jako je tento, jsou přesně ten důvod, proč chodím do diskuzí na iDnes :-) Díky!!
J85i72ř53í 33P48e46t29r94á72š
Chybí mě v článku údaj jak velké jsou ztráty, nebo jaká je účinnost na AC a DC vedení v závislosti na délce u běžných existujích vedení. Třeba jestli na vedení 1000 km, 400 kV dojde do cíle 90 % energie, nebo kolik.
H88o72n64z58a 91K60r55e13n25s83t59e97t21t66e70r
To jsme kdysi počítali na škole, ztráty na sítích VVN......
M54a72r10e13k 68H58r36u40b40y
Ocekavam nejake varovani pred cinskymi draty od ERU
E54v67ž29e26n 44K96v75a51s47n83i26č68k83a
Pane Lázňovský, v článku mě chybí údaj jak tlustý by byl ten drát pro ČR při těch 12 GW.
J61i93r79k63a 72S76v84e35j73k42o65v77s90k56ý
Zkusím odpovědět za pana Lázňovského. Odhadem asi 10 lan ALF-8-525 na pól. Možná o trochu víc kvůli úbytku napětí. Chtělo by to alespoň znát zkratové poměry, jinak je to hádání z křišťálové koule.
P94e68t60r 92G61o41l34i13c33h
Stejnosměrné vedení pak lze postavit jednodušeji a levněji než vedení střídavého proudu: už například proto, že není zapotřebí přenášet tři fáze. Velmi jednoduše řečeno, ušetří se na kabelech i stožárech
Tak toto je tak trochu nepřesné - energie se přenáší dielektrikem, nikoli vodiči, na kabelech ne nemusí ušetřit zhola nic: trochu to má spojitost s tím, proč je na sloupech vvn obvykle tahaná každá fáze trojicí od sebe izolovaných lan.
Asi nejvíce efektivní pro přenos energie je vlnovod, ale je taky nechutně drahý.
J41a39n 68P27a17v17e60l36k50a
Myslím, že než odkaz na tento článek byste měl poslat odkaz na vaši teorii o elektrické energii.
M11a70r21t16i32n 15K85u58ř55í14t79k35a
Jen bych podotkl, že stejnosměrné napětí se dosud požívá na železnici nejen u nás (trať Tábor Bechyně - 1,5 kV, Severní půlka Republiky 3 kV) a v elektrické MHD, kde máme systémy 600 V a 750 V.
O63n47d52ř50e79j 82Z85e90m63a36n
To se ale těžko dá považovat za přenosovou soustavu.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dawesův plán na čas stabilizoval Německo, ale nástup Hitlera neodvrátil
Německá vláda přijala před 100 lety, v dubnu 1924, Dawesův plán. Byl to americký projekt na...
Před 100 lety padl světový rekord v délce letu vrtulníkem
Duben 1924 přinesl další mírný progres lidských schopností v oblasti létání. Světový rekord v délce...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!