Diskuse k článku

NASA dala po letech zelenou tichému nadzvukovému letadlu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M62i34r11o74s77l64a43v 31R39a81t91a58j

23. 1. 2020

Krásný článek, ovšem nesmírně kraťoučký..budu muset vyhledat originál z US serverů

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T97o55m50a62s 57R43o11t24t

23. 1. 2020

Odkaz na NASAholes https://climate.nasa.gov

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J67o27s66e68f 65V30a78l44a

23. 1. 2020

a k cemu to bude dobre ? pro vojenske ucely to nema zadny smysl a pro komercni ucely to neumi prevez vice nez jednoho, mozna dva lidi.....

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T45o12m92á82š 31M22a31t56ě35j

23. 1. 2020

Tvar letícího objektu velmi ovlivňuje, jak bude následná sonická vlna vypadat - a to pak ovlivňuje, jak moc a jak daleko je slyšet.

A na tomhle se právě některé tvary a chování testuje, aby se ty vykoumané principy mohly použít na něčem"smysluplném".

(patří k tomu i snímkování těch vln - o tom tu byl článek před nějakou dobou).

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J77o61s22e44f 57V52a87l81a

23. 1. 2020

to je v poradku, ale jv popiscich k obrazkum je text, jak se hleda reseni pro komercni/civilni letectvi. A tohle ani neni nastupce Concordu, nelze ho ani z takoveho jedno-dvoumistneho stroje odvodit. Nebo budou reditele letat dvoumistnym letadlem ?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L96i85b81o49r 52D59a64n81ě39k

23. 1. 2020

Zákony aerodynamiky a fyziky se obecně nemění. Poznatky získané z tohoto projektu se dají použít dále. Pokud zjistí, že nějaký úhel, poměr velikostí,... dělá problém, tak to pomůže i při návrhu dalších variant.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P12e61t20r 43S57e20d95l76á11k

25. 1. 2020

A právě proto, že zákony aerodynamiky a fyziky se nemění, tak bude asi budoucí stroj stejně nerentabilní, jako Concorde.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K60a46r56l 55R14i71e28g49e35l

26. 1. 2020

Concorde navrhovali inzenyri jeste se zkusenostmi za Spitfiru..v cele masine nebyl jediny polovodicovy obvod. Palubni inzenyr sledoval spousty parametru motoru a upravoval jejich chod "rucne" a vse zapisoval perem do knihy a sve pameti...piloti se mohli stidat ale palubni inzenyr byl trvale "pridelen" dozivotni smlouvou k jednomu jedinemu cislu draku.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

L86i74b45o15r 14F32i21l23á42k

22. 1. 2020

Sem myslel, že to bude na baterky.

6 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M95a46r58e30k 53T40a71u57c49h26m32a25n

22. 1. 2020

Je hluk a hluk. Onehdy jsem hledal na flightradaru původce velmi hlasitého hlubokého bručení, které se neslo snad deset minut z oblohy. A hle - ukrajinský turbovrtulový Antonov!

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M51a77r86t46i55n 20K80r46o49u35p93a

22. 1. 2020

Možná jsme poslouchali to samé. Docela pravidelně kolem 21:00. ;-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J47o86s45e42f 13V25a85l73a

23. 1. 2020

jenze - turbovrtulove stroje letaji v mnohem nizsich vyskach - takze ten hluk je relativne vice slyset, ale v mnohem mensi oblasti, Jinak je docela mozne, ze turbovrtulove stroje se budou znovu zavadet, protoze maji mnohem nizsi spotrebu nez ty s tryskovymi motory. A videt startovat takovy Airbus A400 je docela zazitek

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J38o52z87e84f 63B67e63v98i96l35a60q41u56a

22. 1. 2020

"...Jeho cílem bude poskytnout statistické údaje...";-)

Iste cieľom bude,okrem iného, poskytovanie štatistických údajov.Nik ,samozrejme, nemôže očakávať, že do médií "vyklopia" všetko na rovinu.:-)

Aj SR-71poskytoval,okrem iného,aj štatistické údaje...:-P

Ale článok a galéria super!R^

2 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

Z90b85y69n52ě30k 62J35a45n73d66a

22. 1. 2020

Jojo, třeba o měření rychosti proudění vzduchu laserem (což už dnes dělají družice z oběžné dráhy), sledování oblohy ve spektrech, které blokuje atmosféra, ostatně i tento výzkum jak omezit vliv sonického třesku pro pozemní pozorovatele.

Což mimochodem nikdo netvrdí, že něco takového lze eliminovat, experimentuje se s jeho 'rozložením' po délce letounu a tedy pocitově ztišení...

Alespoň tedy, pokud se bavíme o využití SR-71 v rámci NASA.

Ale tohle letadlo také nebude provozovat CIA či NRO, že?

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J32a25r98o19m93í58r 91K84r22á16l

22. 1. 2020

Kamarád kdysi sloužil na základně Nellis A tvrdí, že SR-71 dělala menší kravál, než běžné stíhačky. Asi u Lockheedu umějí.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T23o16m38á76š 49M43a58t70ě55j

23. 1. 2020

Ono to není moc velké překvapení... Cestovní výška 23km leccos pořeší... řídká atmosféra nepobere tolik energie takže už od začátku té hustší části atmo u země nemá co předat, navíc vlna je plocha - takže se vzdáleností energie řídne do čtrverce,...

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J22a82r49o38m67í86r 55K87r50á26l

23. 1. 2020

Nenapsal jsem, že ve stejné výšce. :-) Nejspíš se trefili do vhodného tvaru.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T55o43m53á74š 27M52a20t96ě45j

22. 1. 2020

Sonický třesk (respektive sonická vlna) - "vzniká" po celou dobu, co se letadlo pohybuje nadzvukovou rychlostí - nikoliv jen v době, kdy letadlo překonává rychlost zvuku.

Jste technet - možná byste mohli formulovat popisky tak, aby tenhle zažitý omyl nepodporovaly.

Popisek 2: "překonat zvukovou bariéru výrazně tišeji"

Popisek 5: "...změnitt rázovou vlnu vytvořenou rozdílem tlaku před a za letadlem při přechodu přes rychlost zvuku... "

V tom videu máte krásnou animaci té vlny ...

13 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R47o98m86a40n 11V48š71e78t78e56č45k90a85, 85T11e25c95h76n12e26t69.65c90z

22. 1. 2020

Dobrý den, děkuji za upozornění, informaci jsem upravil.

4 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T14o38m33a65s 95R59o94t32t

22. 1. 2020

Sasci z NASA budou na jedne strane rvat, ze se otepluje a na druhe strane testovat technicka reseni, ktera by se dla pouzit pro dopravni nadzukova letadla, ktera jsou co se tyka ekonomiky provozu a dopadu na zivotni prostredi to nejhorsi co muze byt... To proste nevymyslis, pavedci!

0 53
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J73a26r15o59m58í76r 45K49r50á36l

22. 1. 2020

Nojo, i vynálezce kola byl pavědec. Člověk má nohy, tak na co kola, že ? ;-)

22 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T85o16m26a70s 46R98o96t61t

22. 1. 2020

Co? Evidentne mas problem s aplikaci logiky na dany problem!

0 27
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J88a40r50o94m10í68r 44K82r27á74l

22. 1. 2020

Vážený, pokuste se pochopit, že každý nový poznatek je užitečný, i když má třeba nějaké nevýhody. A např. náporový motor na vodík je při provozu ekologický.

5 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T20o43m42a54s 23R59o84t95t

22. 1. 2020

Absolutne jste to nepochopil Jaromire!

0 5
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T62o22m84a19s 45R27o35t79t

22. 1. 2020

Jaromire, kde jste sebral, ze to bude letat na vodik?! Vy jeden srandisto!

0 2
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J29a24r63o28m31í17r 93K58r60á96l

23. 1. 2020

Nepíši, že to bude létat na vodík. Jen jsem uváděl příklad. A náporové motory na vodík jsou výhodné.

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T70o84m84a64s 63R57o18t10t

23. 1. 2020

Tak nejak postradam spojitost naporoveho motoru na vodik a tohoto pseudo projektu, ale budiz, no takovy vas vykrik do tmy!

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J66a33n 61C75e71p82e26k

23. 1. 2020

Výkřik do tmy je váš příspěvek, který již zaslouženě obdržel 48 mínusů. Zkuste se zamyslet sám na sebou. :-)

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T33o49m22a65s 35R28o65t85t

23. 1. 2020

Jasne Honzo, jasne;-) Minusy od takovej expertu jako jste vy jsou pro me "+", nazdar!

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M63i50l19a12n 97K59a55s25a20l

22. 1. 2020

Včera jsem měl fazole. Věř, že je to horší než letadlo ;-)

2 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J47i28r10i 34K98o91s36t98k54a

22. 1. 2020

Já čočku s cibulí. Podle mých měření (nosem) jsem způsobil klimatickou katastrofu.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J80o69z26e79f 62B90e12v52i58l33a77q35u21a

22. 1. 2020

Neopýtali sa Gréty, či môžu?8-o

;-D

4 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T84o15m58a66s 97R77o92t67t

22. 1. 2020

Spravne, at se Greta zameri na podobne pseudoprojekty v jejich zarodku!

0 14
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T90o63m35á11š 29H56r72u77b14ý

22. 1. 2020

Faktická poznámka - s ekonomikou provozu nadzvukových letadel to je složitější, ono se operuje náklady Concorde, jenže to bylo letadlo z roku 1969 a popravdě i u konvenčního dopravního letadla z té doby byla spotřeba daleko vyšší než u dnešních...

Nadzvukové letadlo sice má vyšší spotřebu na zrychlení, ale na druhé straně už Concorde létal podstatně výše než "normální dopraváky" - 15-18km, což zmenšuje odpor díky řidšímu vzduchu (a ne právě zanedbatelně), což do značné míry eliminuje růst odporu v ustáleném letu vyšší rychlostí.

Kdyby se udělal nový model se všemi dnešními poznatky, počínaje vylepšenou aerodynamikou přes nasazení "supercruise" motorů (plus vylepšení v motorech obecně) a konče dalším růstem letové výšky, tak bychom se nejspíš divili, o kolik by spotřeba spadla. Nejspíš by to bylo stále o více, než u podzvukových strojů, ale ani náhodou by nešlo o tak propastný rozdíl jako u Concorde.

11 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

E48r86i65k 43L90e65v41i82n80s91k32ý

22. 1. 2020

Concorde vznikal před ropnou krizí, spotřeba zajímala jen konstruktéry nádrží.

4 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T44o68m53a71s 60R24o50t74t

22. 1. 2020

Odpoved, diky, ale to je uplne jedno, odpor je sice nizsi, motory mozna ucinnejsi, ale zato rychlost vyssi, pocet pasantu nizsi, spaliny v takove vysce maji vetsi negativni dopad na atmosferu, tzn. secteno podtrzeno velice nevhodne technicke reseni z pohledu "manmade global warming"... Jsem klima skeptik a myslim si ze lide jsou moc malymi pany na to aby hnuli s teplotou na zemi at nahoru ci dolu, ale vadi mi kdyz jedna spolecnost varuje pred globalnim oteplovanim a zaroven prinasi technicka reseni, ktere mu napomahaji, je to stejne jako litat soukromym letadlem a poucovat plebes at nelita vubec - kazat vodu a pit vino!

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

F22i24l86i77p 42T55ř13e75b58a

23. 1. 2020

S ohledem na to, že Concorde spotřeboval nejvíc paliva na subsonický (= tišší) let nad zástavbou, by vyřešení právě tohohle problému mohlo ekonomice provozu pomoct víc, než všechna ostatní technická vylepšení dohromady...

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T87o97m65a11s 33R12o60t98t

22. 1. 2020

Krasny vysledek, zatim 29:0! Neb hloupost vladne svetu, jen tak dal pokrytci, zijici ve sve socialni bubline, jste perfektni vzorek spolecnosti - bez schopnosti pouzivat hlavu!

0 13
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D31a72n96i48e24l 74K42o46č20i85c98a

22. 1. 2020

Jo, jasně, nevíte nic o tom jakou to bude mít spotřebu či emise ale už teď na základě vizualizací testovacího pidiletadýlka s jistotou konstatujete, že to bude z pohledu ekonomiky provozu a dopadu na životní prostředí nejhorší co může být. Se nedivte za ty mínusy.

3 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T41o89m41a74s 84R21o63t62t

22. 1. 2020

Jasne odpory s vyskou klesaji jako odpor s vyskou rychlosti roste, narvou-li tam stejnej pocet pasantu jako do B777 tak to bude na pohodu:-/... Neuveritelne hloupej komentar, to nemuzete myslet vazne!

0 3
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D72a73n51i56e22l 32S84c79h15n42i43t46z13e52r

23. 1. 2020

Vy sám nemáte data o spotřebě, ale tady podsouváte spekulace, až hlouposti.

Pak se nedivte reakcím ostatných.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T48o58m63a51s 53R49o27t47t

23. 1. 2020

Nepotrebuji data o spotrebe, je snad jasne, ze odpor roste se ctvercem rychlosti, vic vedet nepotrebuju! Ja se ani tak nedivim!

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D63a66n22i65e64l 72S88c66h75n68i58t27z48e45r

23. 1. 2020

V první i v druhé větě popíráte veškerou logiku, ale proč se s Vámi jenom zabývám.:-/

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T67o98m32a95s 66R61o19t60t

23. 1. 2020

Co to melete? Chodil jste do skoly?

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T18o58m65a72s 23R49o69t54t

23. 1. 2020

Ja jo, muzete mi laskave vysvetlit co je tam spatne?

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D79a37n83i88e41l 24S16c84h50n93i51t95z15e13r

23. 1. 2020

Fajn, tak si ještě jednou přečtěte diskusi. Není důvod, abych se opakoval po ostatních. Když to nepomůže, nic si z toho nedělejte, vono se to stává i v lepších rodinách.:-)

0 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T14o34m90a32s 68R32o39t36t

23. 1. 2020

Mas nejakou vecnou, nebo jenom placas nesmysly, psal jsi neco o tom, ze neco to co tvrdim nedava smysl, tak sem s tim ty odborniku? Nechapu jak mne muze pomoct cteni dalsich prispevku:-/.

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R80a85d44e56k 78U97r71b58a12n

23. 1. 2020

Letadla mohou klidně létat ekologicky. Například na vodík. Problém nejsou technologie, ale politická neochota ekolotické otázky řešit.

1 0
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T53o87m26a41s 95R52o72t11t

23. 1. 2020

Co ma letadlo na vodik spolecneho s timto pseudoprojektem, tak at radeji vezmou ty sasci z NASA prachy urcene na tento nesmysl a postavi demonstrator dopravniho letadla na vodik! BTW: Fakt si nejsem osobne moc jistej tim vodikem a jeho skladovanim at uz na zemi tak tepreve ne ve vzduchu... To letadlo by muselo bejt tezky jako krava (i kdyz mnozstvi vodiku by bylo nizsi oproti oproti palivu, ktery si to ero nese) BTW1: A kde budeme ten vodik brat? Kde na to vezmeme energii?

0 1
 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít