- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
840 cestujících za hodinu je dost malá kapacita. Šinkansen má sice (dnes) čtvrtinovou maximální rychlost, ale za hodinu vám přepraví řádově 20 000 cestujících jedním směrem. Tenhle systém bude tedy jen na odpisy "roury" mnohonásobně dražší. A výhybky to zřejmě nesnese, takže by z každého města muselo vést mnoho dvojrour. Ale bude to samozřejmě rychlé, to by vactrain byl ale také.
Prvni komercni transrapid funguje v cine po 30 letech od vzniku prototypu a ta draha je dlouha 30km. Jako ukazka hezky, ale jinak je to smesny a navic by ta trat nikdy nevznikla kdyby neexistovalo(dnes již byvale) totalne zkorumpovane cinske ministerstvo zeleznic. takze tohle je mission impossible i kdyby to slo tak to nikdo nezaplatí
Transrapid je víceméně mrtvý. "Normální" vysokorychlostní železnice dnes zvládne 350 km/h a po dořešení hluku a rázů v tunelu to bude nad 400 km/h. Oproti ní nemá Transrapid tolik výhod, aby opravňovaly jeho vysokou cenu. Smysl by to mělo právě až v tom podtlakovém tunelu, který umožní rychlost blízkou rychlosti zvuku.
Představa, že v USA budou mít hyperloop dříve, než v ČR dokončenou D8, nebo nedejbože D3, mě naplňuje optimismem
To by rozhodně bylo zajímavé. Ale jestli se chcete projet 300 km/h, stačí výlet do Německa.
A co Jára Cimrman.Tomu to šlapalo z Prahy až do Tanvaldu.
Je tam spousta nedořešených technických problémů nehledě na bezpečnost. Jestli se do toho někdo pustí, tak musí začít zkušebním okruhem a testovat, testovat, testovat. To bude chtít hodně velkou počáteční investici a může se to protáhnout na hodně dlouho.
Je to tak. Když chtěli stavět Transrapid v Německu, náklady jim oproti původnímu projektu rychle vyletěly na trojnásobek a investor to zatípnul...
Zajimavy project. Jsem zvedav ,jestli to zprovozni ,ale jinak tu Teslu co vyrabi ty elektromobily znam . Fabrika je umistnena ve Fremont . Je to mestecko zhruba 50 km na jiho-vychod od San Francisca pres Sanfranciscou zatoku . Vozim tam soucasti ,ze kterych to montuji a muzu fakt rict ,ze to auto Tesla ( elektromobil ) vypada fat super . Je k nerozeznani od normalniho auta s beznym spalovacim motorem ,jen nevim presne jak maji vyreseno dobijeni akumulatoru nebo jejich vymenu.Neznam presne technicke data ,kam to muze dojet , vykon ani rychlost ,ale hadam,ze je to pouzitelne jen do okoli sveho mesta v radius 100-200 mil od garaze ,ve ktere ma mit kazdy majitel neco jako nabijecku.
To je zajímavé, že když už tam žijete, tak nevíte, že Tesla staví po celých státech superchargery. Podle informací máte mít za 20 minut nabito na 70% a vzhledem k tomu, že každých 100-150 mil máte asi 15 minut odpočívat, tak je to tak akorát. Koncem roku už byste měl dokázat projet celé státy východo-západním směrem. Výměna baterie je také možná, ale je to drahé. Nabíjení je zatím zadarmo. http://www.businessinsider.com/maps-of-teslas-supercharger-network-2013-5
Už dlouho se mi honí hlavou obdoba takového systému ovšem pro nákladní přepravu. Sám ji asi už nezrealizuju ani nezpeněžím tak dávám v plen:
Jednalo by se o síť tubusů, ve které by se zcela automaticky pohybovali standartní přepravní kontejnery na podvozcích. Rychlost by byla zcela běžná, jako třeba vlaky, není třeba to hnát nadzvukem. Fungovalo bny to obdobně jako pakety v internetu. Na vstupu by se zadal cíl, síť by se postaral o přepravu z A do B,. Od/Do vstupních /výstupních terminálů by se kontejnery rozváželi jen na velmi krátké vzdálenosti auty jako dnes, Tubusy by se vyráběli průmyslově jako skládačka se montovali. No představte si tu nádheru silnice bez miliónů smrdících kamionů,
což o to, realizovatelný to určitě je, ale postavit napevno stovky km dlouhou dráhu se asi moc nevyplatí. Lidi budou chtít cestovat jinam a co pak? Nehledě na to že by to asi nepůsobilo bůhvíjak esteticky a riziko poškození nějakým arabášem by bylo zřejmě až příliš vysoké. Ale do budoucnosti je lepší mít vzáloze něco, než nic.
nemusí být hned terorismus, stačí místní sluníčko, sem tam nějaký požár v blízkosti trasy, nemluvě o zemětřesení...
Bylo mi jasný, že se v diskuzi hned vyrojí tlupa fyziků-amatérů, který budou mít jasno o tom, proč to nepůjde. Typičtí brblalové, brzdy pokroku... Titíž, kteří chtěli ve středověku za jakejkoliv nápad upalovat. No nic. Mě spíš zajímaj praktický věci. Jako třeba záchod, údržbové práce za provozu apod.
no na max. půlhodinovou cestu asi stavět wc netřeba, obzvlášť když asi budou muset být všichni celou cestu připoutaní... údržba už je o něčem jiném, tohle se nepřesměruje jako autobus nebo letadlo, ba ani jako vlak...
Nicméně se mi nechce věřit tomu rozpočtu... celokovová dvojroura na pilířích z L.A. do S.F. jen za 6mld USD?? A to by byla asi ta levnější část, v porovnání s náklady na technologii...
btw nikde nevidím jak by řešili i jen "blbou" dilataci takové konstrukce...