Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i37r56k23a 20N54o10v62á97k 6182215735259

Souhlasím, že největší problém je, že to jezdilo kde nemělo.

Trasa Havlíčkův Brod - Čerčany nebo Havlíčkův Brod - Pardubice v tomhle stroji byla opravdu jen silné povahy.

+26/0
doporučit
26.10.2018 7:21

M74i39r40o83s50l14a62v 60G89a89š41p39a96ř55í63k 6289634474

Velké díky za obsáhlý a věcný článek... náhodou, už je to taková nostalgie, má to svoje kouzlo, když jedete třeba v horách na výšlap (např. z Frýdlantu n./O na Ostravicu) a veze vás tenhle "vozejk" :-)

+25/0
doporučit
26.10.2018 7:03

J91a28r76o39s39l54a39v 49B35e20d68r38n49a 3506741751847

S 810 resp. 809 jezdim nekolik let a par zavad jsem mel. Vetsinu si dokazu na trati opravit sam coz je vyhoda. Jinak je to drzak lokalnich trati bez kterych by drahy nejspis zkolabovaly.

+21/0
doporučit
26.10.2018 9:17

M63a28r75t82i25n 40S57k27á97l17a 2878101854715

Motoráky mám rád. Udělaly za posledních mnoho desítek let velikou službu.

+14/0
doporučit
26.10.2018 6:58

P56a42v45e87l 60M55r62á56č68e20k 9561444627829

Zaslechl jsem, že to mělo i jednu výhodu:Při prasknutí plynového lanka, vběhl fíra mezi cestující, odklopil víko podlahového kanálu, natáhl nové lanko/motouz k sobě do kabiny a tahal za lanko/motouz a dojelo se do cíle. Dneska kde je plno elektroniky a něco by se pokazilo, tak se jedině může čekat na odvoz/postrk/evakuaci/NAD....

+11/0
doporučit
26.10.2018 9:08
Foto

T11o41m52a35s 41C16a84b28a58k 8415715234819

Pamatuju ještě Hurvinky na trase Tyniste Mezimesti. V zimě tam byly normálně Petry a pruvodci to fedroval dřevem uhlim. Pohoda největší.

+13/−1
doporučit
26.10.2018 7:58

R70a43d82i14m 72S36k66á95l95a 1242420682988

M475.0 byl ve své době koncepčně skutečně na úrovni (čtyři nápravy, elektrický přenos výkonu, motor pod podlahou a tedy více místa pro cestující ve srovnání s M296.0), určitě by to byl hodně dobrý motorák, který mohl hrát velmi významnou roli na našich tratích. Největší slabinou byl licenční motor Pielstick s nedostatečným výkonem (pro tratě, na které s tímto vozem bylo počítáno) vyráběný v Martině, bohužel pod podlahu tehdy nic jiného dostupného nebylo, ale pokud by se podařilo zapracovat na kvalitě a výkonu a výrobu motoru převést jinam (závod v Martině mezitím přešel na zbrojařskou výrobu), určitě by to byl dobrý motorák, který léta na našich tratích chyběl (částečně jej nahradily teprve až 842 a 843 na začátku 90. let).

+8/0
doporučit
26.10.2018 9:11

R44a68d44e20k 11R57a86i83d25a 5127252729

Dobytčáky, trest za použití dráhy, drážní spam...nejhorší a přitom nejlepší vlaky, co na regionálních tratích zřejmě jezdily. Už je asi nikdy nic nenahradí, jak nám ukazuje vývoj posledních dvou desetiletí. Naštěstí některé humanizace jsou i povedené (Regionovy NE). Věřím, že i za další desítky let ještě někde budou v provozu.

+6/0
doporučit
26.10.2018 9:57

D29a74v27i42d 10C75h87u25d86o28b45a 8665614681604

Skvělé vozy. Úplná nostalgie. Na trati Strakonice - Volary a dalších jsme se jimi najezdili. Sice někdy bylo rychlejší jet na kole, ale ty vibrace, zvuk motoru, vůně nafty a oleje, pískání v zatáčkách a při brzdění, ten zvuk zavíraných dveří, většinou vedro, někdy naopak kosa, při každé druhé zastávce musel průvodčí do staniční budovy, na mnoha nádražích otevřené čekárny, zatopeno v kamnech a ty kartonové hnědé jízdenky s vyraženým datem. Hned bych jel.

+9/−3
doporučit
26.10.2018 11:55

P47a79v85e67l 33M59e24d73e84k 1520692261845

Když k nám na zrušené trati z České kamenice přesla jezdit Hurvínek, tak jsme byl u těhle vozů u vytržení z jejich pneumatického otevírání dveří a z jejich zavírání před odjezdem, to se mi jako malému moc líbilo :)

+5/0
doporučit
26.10.2018 21:53

K93a45r13e81l 23S52t35r56ž79a37n72o63v28s93k24ý 1918975285

Hodně jsem se tímhle vlakem najezdil na Liberecku a Frýdlantsku. Za půl hodiny jízdy jsem měl z těch sedaček hrb na zádech. Ale zase když si to šinul údolím Smědé do Bílého Potoka, vypadal kouzelně. Hlavně večer, kdy bylo vidět, že v něm už na konečnou nikdo nejede.

+5/0
doporučit
26.10.2018 8:24

M35a17r21t82i11n 11K59r89o26u49p46a 2541773809800

M475.0 že byl "technicky více než povedený". ;-D

Vždyť byl naprosto děsivě poruchový. Se zeptejte v HK lidí co si pamatují "provoz" těchto klenotů.

+6/−1
doporučit
26.10.2018 7:51

J73a32r87i10n 20V59a49š85k58ů45j 5304955513830

O vlaky se trochu zajímám, ale toto je neskutečná obluda. A co víc, pořád to jezdí v pravidelném provozu. Přestavit to na Regionovu tomu taky moc nepomohlo.

+13/−8
doporučit
26.10.2018 1:30

M23a69r95t13i70n 95N92e95r92m35u53t 4419360928884

Vzpomínám na svůj první čundr do Jeseníků, jel jsem vzadu ve vlečňáku, skoro seděl v otevřeném okýnku a koukal obrovským oknem dozadu na krajinu a koleje a záviděl těm, co tím vláčkem museli jezdit každý den :)

+4/0
doporučit
26.10.2018 10:47

J35i82ř85í 87E50n57g97l20i31š 1125349385231

Tak tenhle článek by měly ČD zarámovat v těch historických krámech namísto plakátů " Jak se vám líbí naše nové soupravy"!

Před dvěma lety revitalizovali trať Krnov-Opava východ v úseku Krnov-Skrochovice na rychlost 120 km/h, ale stále tam jezdí tyhle děsné kraksny! Hnus velebnosti.

+7/−4
doporučit
26.10.2018 4:24

O85n38d69ř73e65j 10P89o65š60t65a 7364327824637

Rodiče pracovali celý život na dráze, takže režijních jízd v Motoráku, Brejloveci, Esmeraldě, Panťáku, Katce jsme si s bráchou užili...a bylo to mooooc fajn.;-)

+3/0
doporučit
26.10.2018 11:00

O10n84d75ř80e46j 62K56l88a70t63o95v60s27k61ý 3135692805

Stále jezdí původní verze na trase Zábřeh na Moravě - Jeseník. Celková délka trasy (přes kopečky) 66 km.

+3/0
doporučit
26.10.2018 7:51

J86a41n 92P20a27n 9537178775796

Jezdit ve vlacích jako v Německu (Francii) by se vám líbilo, ale zkuste si zjistit kolik stojí jízdenka na 100km jízdu

+8/−9
doporučit
26.10.2018 5:32

S13t27a71n86i34s70l88a54v 38N39o43v70o41t27n94ý 2423316909939

Hlavně to byla přezdívka AUTOBUS

+3/−1
doporučit
26.10.2018 10:56

K62a81r28e78l 35H94o47r77á54k 2348669243443

Kolik to žralo na sto?

+2/0
doporučit
28.10.2018 17:16

D63a50n30i34e97l 76K11r23a42u48s 4351183312124

Odlehceni konstrukce a instalace elektromotoru s rekuperaci brzdne energi v klesanich a baterii by z vozu obdobne konstrukce na tratich do 50km mohlo udelat nejekologictejsi dopravni prostredek.

+2/−2
doporučit
26.10.2018 22:14
Foto

J42i16n36d95ř81i89c65h 56L54n15ě50n69i72č91k31a 5623451169

810/814 na výkonech, kdy se jede víc jak hodinu jsou symbolem socialistického hospodářství a následného bezmála 30letého zanedbávání železnice a je to pro naše železnice fakt ostuda. Přitom by stačilo RegioNovy nechat na lokálkách (tedy tratě s tou maximálně hodinou jízdy, minimální vytížeností a nízkou traťovou rychlostí) a na ty lepší koupit buď už v 90. letech víc vozů 843, které mohou navíc s řídícím vozem tvořit vratnou soupravu, nebo nakoupit něco ve stylu Desira/Sharku. Navíc úplně nechápu smysl lokálek tam, kde je autobus jednoznačně mnohem lepším, rychlejším a při nízkém počtu cestujících i ekonomičtějším řešením, přičemž ušetřené prostředky by se zase daly využít na zkvalitnění železnice tam, kde má opravdu smysl.

+3/−6
doporučit
26.10.2018 19:26

R36o11m63a14n 31K23r51a65t43o49c56h41v57í15l 6436727846424

Na začátku článku jsem se ptal sám sebe, zda je to článek o té největší hrůze co jezdí po kolejích - až potom jsm zjistil že ano.

+2/−3
doporučit
27.10.2018 7:08

O47n96d64r60e39j 41P37a78t68e63k 5370530819831

Regionova má taky dobrou přezdívku a ta souvisí s tímto motorákem a jeho modernizací.

Na Třeboňsku se žlutým motorákům říká Vondráčková.

Když jsem se ptal proč vysvětlili mi jednoduše: Nahoře nový, dole starý. ;-D

+1/0
doporučit
27.10.2018 20:01
Foto

M43a90r45i46á68n 93K18y70r44a52l 1575384774844

Co je za problém s Regionovou? Z čistě laického hlediska je to lepší než před přestavbou. Lepší sedačky, WC. Jediný problém jsem zaznamenal v létě, kdy se nedala některá část vyvětrat a bylo v ní děsné vedro.

+3/−10
doporučit
26.10.2018 11:28

Najdete na iDNES.cz