Diskuse k článku

Zatracovaný Orchestrion dostal naloženo víc, než k čemu byl stvořen

Orchestrion, Šukafon, Skleník, Plevel a řadu dalších přezdívek si vysloužil motorový vůz řady M152.0. Když už mu někdo přišel na jméno, tak příliš lichotivé nebylo. Přesto odehrál tento dříč významnou roli na tuzemských vedlejších tratích. A stále jezdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l42a87d96i82s61l60a63v 64A29d39a79m49e89c 2935518951118

Žádná nostalgie po M262 ? To byl ten nejlepší motorový vůz. R^

0/0
29.10.2018 21:53

V78l70a93d98i63s73l56a56v 13Ž62i79d26e48k 3668120530

Já mu pro sebe samu říkám tramvaj.

0/0
29.10.2018 15:31

K80a24r54e95l 21H35o94r16á86k 2658309853853

Kolik to žralo na sto?

+2/0
28.10.2018 17:16

I64g64n59á78c 59D21i40v41i29š 1431349323354

Žere to maximálně 5 na sto a ve městě max o litr víc. A navíc to má krásný zátah vocpoda.:-)

0/0
7.12.2018 19:31

T15o57m11á83š 13T89a23t47í45č23e36k 5510152670458

Dobrá historka s tím "Orchestrionem"! ;-D

0/0
28.10.2018 13:08

O97d91s75t17r35a69n27ě96n25ý 66U68ž17i89v23a49t93e20l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
27.10.2018 20:04

O70d87s98t88r58a85n81ě27n94ý 72U27ž28i46v51a18t16e71l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
27.10.2018 20:01

R95o30m51a57n 25K98r44a40t13o67c45h31v16í56l 6316727416404

Na začátku článku jsem se ptal sám sebe, zda je to článek o té největší hrůze co jezdí po kolejích - až potom jsm zjistil že ano.

+2/−3
27.10.2018 7:08

P43e78t45r 19J43i89r35o18u74š53e79k 6965308271972

A hned jste dostal mínus:)

+1/0
27.10.2018 15:28

D83a51n52i73e68l 22K72r10a53u27s 4821233812734

Odlehceni konstrukce a instalace elektromotoru s rekuperaci brzdne energi v klesanich a baterii by z vozu obdobne konstrukce na tratich do 50km mohlo udelat nejekologictejsi dopravni prostredek.

+2/−2
26.10.2018 22:14

P65e70t96r 72J19i77r72o91u59š21e18k 6675888901692

I vozík ze staré tramvaje by jel líp.

+1/−2
27.10.2018 15:29

P85a33v70e24l 13M17e72d79e30k 1670702301165

Když k nám na zrušené trati z České kamenice přesla jezdit Hurvínek, tak jsme byl u těhle vozů u vytržení z jejich pneumatického otevírání dveří a z jejich zavírání před odjezdem, to se mi jako malému moc líbilo :)

+5/0
26.10.2018 21:53
Foto

J45i64n25d16ř22i35c11h 87L18n98ě57n17i30č21k58a 5923611609

810/814 na výkonech, kdy se jede víc jak hodinu jsou symbolem socialistického hospodářství a následného bezmála 30letého zanedbávání železnice a je to pro naše železnice fakt ostuda. Přitom by stačilo RegioNovy nechat na lokálkách (tedy tratě s tou maximálně hodinou jízdy, minimální vytížeností a nízkou traťovou rychlostí) a na ty lepší koupit buď už v 90. letech víc vozů 843, které mohou navíc s řídícím vozem tvořit vratnou soupravu, nebo nakoupit něco ve stylu Desira/Sharku. Navíc úplně nechápu smysl lokálek tam, kde je autobus jednoznačně mnohem lepším, rychlejším a při nízkém počtu cestujících i ekonomičtějším řešením, přičemž ušetřené prostředky by se zase daly využít na zkvalitnění železnice tam, kde má opravdu smysl.

+3/−6
26.10.2018 19:26

P53a82v18e83l 40R58o51h66á69č58e97k 8264511517165

Zavedení taktové dopravy, výstavba parkovišť u stanic a zastávek, nasazení spolehlivých vozidel schopných dojet až do cílové stanice, omezení výlukových prací v denních hodinách, to vše vede k tomu, že se z tzv. "lokálky" stane poměrně rychle slušně prosperující trať. Aspoň v takových zapadákovech, jako je Švýcarsko.

Vy ale budete něco mezi českým sociálním demokratem a anonistou, že? To se pozná už podle toho, že považujete Kočkopsa (843+rezavý pošťák) za vozidlo schopné provozu...

+6/−1
26.10.2018 21:00
Foto

J51i85n24d56ř91i61c76h 64L67n97ě24n70i66č95k86a 5613311369

K 843 se jako řídící vůz vyráběl Bftn791, což je novostavba. Ty poštovní vozy se přestavovaly na řídící k vozům 854. A pořád mi v případě některých lokálek vychází líp bus, vzhledem k tomu jak se u nás obecně investuje do žel. infrastruktury, přičemž ty prostředky by se měly primárně použít na koridory.

+1/−1
26.10.2018 21:18

V16i20k76t32o36r 79N83á56r69o68ž40n38ý 3209822158

Z jak které lokálky. Ano, takovou lokálku Otrokovice-Vizovice tu lze hodně zatraktivnit za premis , jaké jste popsal. Ale u většího množství lokálek můžete nasazovat vozidla jaká chcete , postavit kolik parkovišť chcete a stejně Vám to bude prd platné. Protože v liduprázdných oblastech , kde nic není nemáte koho vozit. Je to podobný blábol , jako kdybyste tvrdil , že i obchod s potravinami na malé vesnici může dost dobře prosperovat , když budete schopný obchodník.

+4/0
27.10.2018 7:22

P64e23t68r 71J77i15r67o91u16š53e25k 6425448791102

Stáhnutím dopravní obslužnosti z méně osídlených oblastí je pohřbíte úplně. Ale to je záležitost celého systému fungování státu, ne jenom dopravy.

0/0
27.10.2018 10:45

I72v71a46n 94B25u45b95l73a 3622875755174

M 152 měly stejnou koncepci jako předchůdci M 131 a také tak dlouho vydržely. O M 240 se stále traduje pověra o poruchovosti pocházející z jejich počátků. Po vychytání nedostatků byly naprosto spolehlivé a pro cestující i obsluhu vynikající. Bohužel motor Tatra byl slabý a hodně nehospodárný.

0/0
26.10.2018 18:21

D14a16v95i37d 69C14h87u60d40o72b91a 8585584101514

Skvělé vozy. Úplná nostalgie. Na trati Strakonice - Volary a dalších jsme se jimi najezdili. Sice někdy bylo rychlejší jet na kole, ale ty vibrace, zvuk motoru, vůně nafty a oleje, pískání v zatáčkách a při brzdění, ten zvuk zavíraných dveří, většinou vedro, někdy naopak kosa, při každé druhé zastávce musel průvodčí do staniční budovy, na mnoha nádražích otevřené čekárny, zatopeno v kamnech a ty kartonové hnědé jízdenky s vyraženým datem. Hned bych jel.

+9/−3
26.10.2018 11:55

K39a90r48e41l 98D53v45o66ř44á54k 4892469141211

Ano, cesta Strakonice-Vimperk snad šla ujít stejně rychle i pěšky :)

+2/0
26.10.2018 13:23

P64e90t25r 37J68i13r40o10u69š21e55k 6965498671712

Přeukrutnej krám. Snad přímo ztělesnění všeobecné bídy reálného socialismu. Pro mě jednoznačně symbol úpadku.

+2/−9
26.10.2018 14:13

V90i95k25t35o74r 78N81á97r28o35ž66n29ý 3519332838

Ne , já na tyto motoráky s nostalgií nevzpomínám. Měly pro cestujícího dvě obrovské nevýhody. Jedna v létě okna , která se dala pouze vyklopit , nikoliv celá otevřít. Díky tomu , že tyto motoráky jezdily na lokálkách nízkou rychlostí a všude stály , byla jízda v nich v létě utrpením. Dalším problémem byly absolutně nepohodlné sedačky. Do půlhodiny cesty na tom sedět šlo. Ale když jel člověk z Mladé Boleslavi do Lomnice nad Popelkou a musel v tom sedět dvě hodiny... Ne děkuji, nechci...

+7/0
26.10.2018 16:19

P71e14t71r 84J26i94r96o83u29š28e68k 6985908781302

Ostatně v článku jasně napsáno, že byl konstruován tak, aby to moc nestálo. A výsledek zákonitě taky za mnoho nestál. Primitivní přibližovadlo pro dělnictvo socialistikého státu. V devadesátých letech má tenhle nepohodlný xindl lví podíl na odlivu cestujících z čím dál dražší železniční dopravy.

0/−3
26.10.2018 18:05

J52o56s94e97f 72Š62á92t31a78v46a 2844181266189

Ale tak to bylo přeci se vším.Auto se vymyslelo s kvalitní výbavou a díky politikům se pomalu oškubávalo až to,které se potom vyrobilo,každý kritizoval.Ale nikdo nekritizoval politiky,každý nadával na Škodovky.

0/0
27.10.2018 11:17

P43e45t20r 57J46i36r82o91u77š81e54k 6955988411162

Máte pravdu. Jediné, co bylo pozitivní, že jsme v těch vlacích jako mladí jezdili za krásnýma holkama. jinak uspořádání podvozku pohodlnou jízdu z podstaty vylučuje.Pevná dvounáprava jako u nákladních vozů. Pohodlí , jako v dobytčáku.

0/0
27.10.2018 15:27

J55i20ř82í 17E49r15b23e71n 1563344216197

Heč, já v něm jezdil až do Staré Paky! Tělo bolelo ukrutně, ale obvykle už za Libuní nás jelo jen pár a z Lomnice jsem někdy míval celý salon pro sebe, takže jsem si zabral celou dlouhou lavici na polohu ležmo ;-D

0/0
17.11.2018 23:33
Foto

M21a50r16i79á19n 87K66y20r84a33l 1885424414924

Co je za problém s Regionovou? Z čistě laického hlediska je to lepší než před přestavbou. Lepší sedačky, WC. Jediný problém jsem zaznamenal v létě, kdy se nedala některá část vyvětrat a bylo v ní děsné vedro.

+3/−10
26.10.2018 11:28

P69a64v27e25l 27S66o93v89i71č89k74a 4356198675382

Především hlučnost je vyšší než u původních motoráků. Hnací náprava není uprostřed, ale je na kraji což vede ke zhoršené adhezi kvůli klopným momentům. Regionova Trio původně navrhovaná pro náročnější tratě nedosahuje očekávané výkonnosti. Také spolehlivost byla na začátku provozu byla nižší než se čekalo.

Dá se říct, že Regionova je dobrá tam, kde koncepčně patří i 810 - nenáročné tratě s nižším provozem. Bohužel jejich rozšíření je takové, že (stejně jako 810) jezdí i tam, kde nemají a tam jsou tato vozidla srovnávána s odpovídajícími moderními alternativami. Dalo by se argumentovat nižší cenou, ale především poslední série Regionov až tak levné nebyly.

+14/0
26.10.2018 11:52

J31a48n 11S21m25í73t79k37o 8754742864205

Občas jezdím z práce domů Regionovou - na trati 260... Vypadá to skutečně směšně, když kolem peronu jede railjet a proti němu si to šine motoráček, na koridoru se skoro ztrácí... Osobně moc nechápu, proč tyto osobáky z Brna do Blanska/Rájce jezdí motorové, není pro to snad žádný důvod (snad leda nedostatek jiných vozidel?).

A pro předřečníka: i na koridoru jsou Regionovy hlučné, čili na kvalitě kolejí to nezávisí.

+2/0
26.10.2018 13:06

M73a94r70t85i92n 73K18a22r53á16s38e19k 9928513268608

Proc jezdi regionovy? Protoze proti elektricke souprave jsou "skoro zadarmo"....

+2/0
26.10.2018 13:57

P43a89v43e62l 57S51o56v11i49č40k29a 4766958835882

Je to tak. Českým Drahám chybí malé a levné elektrické vozidlo. Nejmenší Regiopanter váží asi 2,5násobek dvouvozové Regionovy. Takže i když to jede na naftu tak je to levnější než násobně těžší elektrická jednotka. A těch jednotek také není zrovna nadbytek.

+6/0
26.10.2018 14:16

M49a52r78t83i25n 75K28a87r41á44s59e26k 9778413718128

Presne, elektricka souprava je ekonomicky efektivni, ale potrebuje byt na dostatecne vytizene trati, coz trati kde jsou regionovy povetsinou (az na par vyjimek) nejsou...

+3/0
26.10.2018 14:19

J31a31n 63P76r41i83c52h56y26s53t24a84l 8531428873

To bude asi tim, ze elektricky ekvivalent nikdy nikdo neobjednal (s vyjimkou elektrickych motorovych vozu pro trati Rybnik-Lipno a Tabor-Bechyne). Nektere "kapitalisticke" zeleznice problem resily jinak. Napriklad svedske SJ sveho casu objendnaly sve motoracky v dieselove i elektricke verzi se stejnou skrini a mnoha shodnymi dily. Ty elektricke se jmenovaly X16.

www.jarnvag.net/images/bild/vagnguide/extX17980SnvJuli86MT.jpg

0/0
26.10.2018 20:23

R44o56m32a49n 68K50r71a42t44o66c70h54v31í22l 6916407336184

Asi tak.

0/0
27.10.2018 7:07
Foto

M68a27r55i74á30n 22K17y67r35a36l 1985324144134

Díky.

0/0
26.10.2018 14:03

Ř87e12h70o80ř 30V19l32a43s80á58k 2304424731226

WC je lepší asi tak do té doby, dokud funguje. A že celkem často nefunguje. A když jedno WC nefunguje, tak je docela podstatný rozdíl, zda je na tři vozy jedno WC (třívozová Regionova) nebo tři WC (staré tři vozy).

Jako chápu, že nechat to postaru padat na koleje bylo v rámci rekonstrukce považováno za neúnosné. Ale že tam je ten záchod jen jeden, to je prostě problém.

0/0
27.10.2018 0:47
Foto

J97i35ř14í 60F82e60i44x 2739703880816

Stále jezdí - Studénka- Veřovice ... Jednou jsem jel v motorové části a myslel si, že to má snad čtvercová kola, strašné vibrace, nemohl jsem ani zaostřit na čtení...

0/0
26.10.2018 11:07
Foto

R11o37m60a81n 45K15o44z43e66l 4517426203304

Jo také jsem tam tím nedávno jel. A ten zvuk motoru jsem si natáčel. Stejně jako při mé první jízdě Hurvínkem jsem se těšil na ten zvuk motoru.

+1/0
27.10.2018 15:32

O58n13d97ř45e83j 73P26o98š78t43a 7544377104947

Rodiče pracovali celý život na dráze, takže režijních jízd v Motoráku, Brejloveci, Esmeraldě, Panťáku, Katce jsme si s bráchou užili...a bylo to mooooc fajn.;-)

+3/0
26.10.2018 11:00

S70t30a52n52i37s10l91a48v 17N94o81v97o22t24n96ý 2393556569919

Hlavně to byla přezdívka AUTOBUS

+3/−1
26.10.2018 10:56

I92v40a34n 56H46o37l86a24s 5657117578277

Zkuste příště nejprve přečíst článek (ideálně až do konce).

+10/0
26.10.2018 13:06

S36t18a15n49i72s45l97a89v 81N29o65v63o89t50n11ý 2753136839819

Právě, že jsem to četl a AUTOBUS byla hlavní přezdívka v té době mezi nádražáky.

0/0
26.10.2018 16:13

V13á98c80l18a11v 40S95v94o16b98o23d77a 5826168469

Jen jednou jsem jel v Regionově,ale musím říct,ten kravál byl hrozný.To M475.0 byl určitě tišší.

0/0
26.10.2018 10:54

M64a70r14t19i56n 66N20e57r12m21u20t 4679920558854

Vzpomínám na svůj první čundr do Jeseníků, jel jsem vzadu ve vlečňáku, skoro seděl v otevřeném okýnku a koukal obrovským oknem dozadu na krajinu a koleje a záviděl těm, co tím vláčkem museli jezdit každý den :)

+4/0
26.10.2018 10:47

F84r48a61n26t74i24š37e36k 95P48l41á49š13e83k 1819162877807

Na Slovensku jeste existuje verze 811. Pokud vim, tak s diesel-elektrickym prenosem vykonu (na rozdil od puvodniho hydro-mechanickeho).

0/0
26.10.2018 10:25

R83a14d45e14k 98R74a34i45d88a 5327162889

Dobytčáky, trest za použití dráhy, drážní spam...nejhorší a přitom nejlepší vlaky, co na regionálních tratích zřejmě jezdily. Už je asi nikdy nic nenahradí, jak nám ukazuje vývoj posledních dvou desetiletí. Naštěstí některé humanizace jsou i povedené (Regionovy NE). Věřím, že i za další desítky let ještě někde budou v provozu.

+6/0
26.10.2018 9:57

Ř29e37h12o59ř 22V37l39a30s88á70k 2504424761226

A tak třeba ta otevírací okna, to se na Regionovách povedlo.

0/0
27.10.2018 0:48

J18a35r69o54s27l38a14v 79B21e70d81r48n44a 3626511501777

S 810 resp. 809 jezdim nekolik let a par zavad jsem mel. Vetsinu si dokazu na trati opravit sam coz je vyhoda. Jinak je to drzak lokalnich trati bez kterych by drahy nejspis zkolabovaly.

+21/0
26.10.2018 9:17

R48a13d89i58m 22S21k10á33l68a 1772570602948

M475.0 byl ve své době koncepčně skutečně na úrovni (čtyři nápravy, elektrický přenos výkonu, motor pod podlahou a tedy více místa pro cestující ve srovnání s M296.0), určitě by to byl hodně dobrý motorák, který mohl hrát velmi významnou roli na našich tratích. Největší slabinou byl licenční motor Pielstick s nedostatečným výkonem (pro tratě, na které s tímto vozem bylo počítáno) vyráběný v Martině, bohužel pod podlahu tehdy nic jiného dostupného nebylo, ale pokud by se podařilo zapracovat na kvalitě a výkonu a výrobu motoru převést jinam (závod v Martině mezitím přešel na zbrojařskou výrobu), určitě by to byl dobrý motorák, který léta na našich tratích chyběl (částečně jej nahradily teprve až 842 a 843 na začátku 90. let).

+8/0
26.10.2018 9:11

K42a94r70e31l 61N26o20v28á77k 8879591253568

A ten kravál v salonu!

0/0
26.10.2018 9:59

Najdete na iDNES.cz