Diskuze
Legendy ČSD obrazem. Hektor z ČKD zahájil velkou motorizaci našich drah
Děkujeme za pochopení.
P46e20t69r 93L35a57b76a74j
Jaká je prosím výhoda toho, že standardně je to určeno pro jízdu s kabinou vzadu? Přece když to jelo kabinou dopředu, tak musel mít strojvůdce mnohem lepší výhled na trať. Sice v případě srážky nebyl chráněný masou motoru, ale s tím se snad běžně nepočítá. Děkuji za případnou osvětu.
R74a24d85k16o 85K86ř47i94v81á94n23e61k
Standardně se jezdilo oběma směry, lokomotiva se neotáčela. V té době byly - podobně jako na páře - lokomotivy obsazovány dvěma lidmi. Zavádění jednomužné obsluhy (pro feministky jednoženné) bylo až pozdějšího data. Pro posun s výhledem z bočního okénka bylo zjednodušené ovládání i na druhé straně.
Dvě koncová stanoviště by byla méně vhodná pro posun, lokomotivu by zdražovala a zvětšovala délku i hmotnost - užívalo se u traťových lokomotiv.
Věžové stanoviště by tehdy neumožnilo použití tak rozměrných agregátů.
R35a11d23k12o 22K52ř37i27v87á85n37e81k
Není to chytání za slovo - jen zajímavost na okraj:
Motor 6S310DR (i novější K6S310DR) Byl nízkootáčkový (cca 350 - 750 ot./min.) - proto to fascinující pomalé bublání motoru - ale nebyl (jak se v textu uvádí) pomaluběžný. Kriteriem pomalu/rychloběžnosti je střední pístová rychlost. Vzhledem k úctyhodným rozměrům (tedy i zdvihu) pístů byla i při nízkých otáčkách střední pístová rychlost vysoká.
Nějaký srandamotůrek s desetinovým zdvihem by pro její dosažení musel mít desetinásobné otáčky.
Před výkony a výdrží těchto motorů smekám a za fotoreportáž děkuji.
Stejně tak děkuji za případné doplnění konkrétními čísly - píšu v rychlosti a nemám čas to hledat.
R83i28c43h86a38r37d 45K96r66á81l
Malý Hektor se dočkal i vystřihovánky, provázené zajímavým osudem. Vytvořil ji ing. arch. Jaromír Svoboda ve svých 18 letech, kdy už měl za sebou velmi plodné autorské období - a model lokomotivy v modrém provedení se třemi vagóny byl jedním z jeho posledních. Vydán ale nebyl a setrval v šuplíku půl století - až při příležitosti vydání knihy Papírová archeologie 1 byl do publikace zařazen jako speciální příloha. Celá souprava, nazvaná Nákladní vlak, je k vidění na stránkách Papírové archeologie.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...