zavřít

1
/
56
náhledy
„Na nápravy jsem jako základ použil levné plastové nápravy z Číny (spodní) + ocelová ozubená kola, také z Číny,“ popisuje modelář.
Detail nápravy. Pokud na místě diferenciálu poznávat pingpongový míček, pak se nemýlíte.
„Původní pevný převod jsem zrušil, vyrobil jsem uzamykatelné diferenciály, z pingpongových míčků hrušky diferenciálů, uřízl zbytek plastů a nahradil hliníkovou trubkou,“ doplňuje Peter Kozák.
Zajímavá je i výroba kol vozu…
Disky kol jsou vyrobeny z PHS desek a odpadní PVC trubky.
Modelář pokračuje s popisem výroby obutí: „Pneumatiky jsem udělal tak, že kamarád mi vytlačil volně přístupný model pryže jako kopyto, to jsem upravil, oformoval a do formy jsem natlačoval černý silikon a poloviny slepil.“
Listová pera mají také svůj příběh. Přední listová péra jsou také zakoupená v Číně, ale jsou zkrácená. Zadní jsem vyrobil z pružin startéru motorové sekačky na trávu.
Detail nápravového diferenciálu v odemčené poloze
Táhlo uzávěrky nápravového diferenciálu
Detail diferenciálu v uzamčené poloze
Zkompletovaná zadní část podvozku. Rám je vyroben z hliníkových profilů.
Zkompletovaný podvozek. „Nejsložitější bylo vyrobit přední nápravu. Pokud jsem chtěl, aby nápravy proporcionálně a vizuálně odpovídaly skutečnému autu, bylo složité vyrobit tak malý diferenciál, k tomu jeho uzávěrku a navíc potom sestupný převod do kol, protože V3S má portálové nápravy,“ popisuje největší oříšek stavby Peter Kozák.
Detail zadních náprav. V každé nápravě je použito 14 kuličkových ložisek.
Montáž kabiny, která je vyrobena z PHS výstražných nebo směrových tabulek, ohýbaných po nahřátí nad plamenem.
Testování křížení přední nápravy
Testování křížení zadní nápravy
Korbu vyrobil Peter Kozák z dřevěných bedýnek od ovoce
Testování křížení zadní nápravy
Zapojování pohonné jednotky
Detail kardanových hřídelí
Kardanové hřídele, pohánějící zadní nápravy.
Detail kardanových křížů zadních náprav
Měření hlouobky ráfku kola
Měření průměru ráfku kola
V3S s modelem ve stejném měřítku
V3S v polárních podmínkách
Následuje série snímků z předváděcí jízdy
Testování zadního nájezdového úhlu
Celkový pohled na hotový model Pragy V3S
„Reakce na model jsou výhradně pozitivní, ti v mém věku a starší, kteří s tím jezdili říkají, že v terénu se chová jako skutečná,“ říká Peter Kozák.
„Vejtřasku“ nezastaví ani silnější příboj
Na setkání přátel vojenské techniky a historie
„Po pár letech ježdění expedicí se pomalu nápravy začínají rozpadat. Kombinace hliník + plast není úplně ideální. Tak mě čeká generálka náprav a tentokrát bych je chtěl udělat kovové kompletně,“ uzavírá modelář Peter Kozák.
Fotografie modelu Pragy V3S, která zabodovala u čtenářů Technetu
Podívejte se na unikátní model slavné Pragy V3S
Nesmrtelná vejtřaska. Zjišťování závad Pragy V3S