Stroj s označením T9752, sloužící v letech 1940–1941 u 312. československé peruti, měl na krytu motoru namalovány postavičky Walta Disneyho.
Autor: archiv Richard Santus
Po přistání v Podhořanech nás čeká uvítání a slavnostní eskorta k hangáru.
Autor: Aleš Vašíček
Míjíme hrad Karlštejn a míříme před Černošice, Točnou dál na Čáslav a Podhořany.
Autor: Aleš Vašíček
Přelétáváme hranici České republiky. Zřetelně to lze rozpoznat i bez mapy podle řepkových polí.
Autor: Aleš Vašíček
Letiště Bayreuth
Autor: Aleš Vašíček
Průlet přeháňkou nedaleko německého Coburgu
Autor: Aleš Vašíček
Aleš Vašíček v kokpitu letounu Miles Magister kdesi nad Německem
Autor: Aleš Vašíček
Řídící věž a hangár letiště Schmidtheim, kde budeme nocovat.
Autor: Aleš Vašíček
Větrné elektrárny nedaleko letiště Schmidtheim, kde budeme nocovat.
Autor: Aleš Vašíček
Přelétáváme rozlehlé ardenské lesy
Autor: Aleš Vašíček
Základem pravidelné údržby je otírání olejových nečistot z břicha stroje. Olej rosí z labyrintu klikového hřídele motoru.
Autor: Aleš Vašíček
Richard Santus se chystá tankovat po přeletu kanálu La Manche v belgickém Kortrijku. Zelenožlutý drát je nutné uzemnění letoun při tankování paliva.
Autor: Aleš Vašíček
Přístav v Calais. Na křídle je zřetelně vidět indikátor stavu paliva.
Autor: Aleš Vašíček
Bílé útesy doverské a Dover Patrol Monument
Autor: Aleš Vašíček
Pilot Richard Santus před odletem z letiště Old Warden
Autor: Aleš Vašíček
Pětice Magisterů bude startovat k vystoupení se západem slunce.
Autor: Aleš Vašíček
Pilot Mark Sharp se připravuje na večerní vystoupení v čele pěti letuschopných magisterů.
Autor: Aleš Vašíček
Cvičný letoun Miles Magister v předválečném provedení bez kamufláže.
Autor: Aleš Vašíček
Letoun Miles Magister s charakteristickým znakem na dvířkách předního kokpitu
Autor: Aleš Vašíček
Richard Santus tankuje palivo na letišti Southend. Odsud startujeme na kanál La Manche.
Autor: Aleš Vašíček
Poslední noc Milese Magistera na britské půdě
Autor: Aleš Vašíček
Večerní uklízení exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Autor: Aleš Vašíček
Jeden z letuschopných exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Autor: Aleš Vašíček
Jeden z letuschopných exponátů na leteckém dni Shuttleworth
Autor: Aleš Vašíček
Čilý ruch na leteckém dni Shuttleworth
Autor: Aleš Vašíček
Společný letounů Spitfire a Sea Hurricane, Letecký den Shuttleworth
Autor: Aleš Vašíček
Letoun Miles Magister se blíží k přistávací dráze letiště v Čáslavi, aby pozdravil nízkým průletem.
Autor: iDNES.cz
Necháváme Anglii za sebou. V dálce svítí Bílé útesy doverské.
Autor: iDNES.cz
Palubní deska obsahuje zleva: otáčky motoru, tlak oleje, rychloměr, vypínání magneta, zatáčkoměr/sklonoměr, variometr, výškoměr a kompas.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister krouží nad Bílými útesy doverskými. Loučí se tak s Velkou Británií a nadále už pokračuje přes Francii, Belgii a Německo do Česka.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister po příletu z Anglie na letiště v Podhořanech. Zleva: pilot a majitel letounu Richard Santus a Aleš Vašíček, redaktor Technetu, který spolu se Santusem absolvoval celý let z Velké Británie.
Autor: iDNES.cz
Letoun Miles Magister, na kterém se učili létat stíhači RAF, v anglickém hangáru.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Stroj Miles Magister, na kterém se učili létat stíhači RAF, při přípravách na let z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Letoun Miles Magister před cestou z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Letoun Miles Magister. před cestou z Anglie do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Přelet Lamanšského průlivu na stroji Miles Magister.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Na letišti Shuttleworth (Old Warden) se představilo jediných pět letuschopných letounů Miles Magister na světě. Ten na konci řady se poté vydal na cestu do Česka.
Autor: Aleš Vašíček, Technet.cz
Mapa přeletu historickým letounem RAF letounu Miles Magister z Velké Británie do Česka. 1. Old Warden (VB) 2. Southend (VB) 3. Dover (VB) 4. Calais (F) 5. Kortrijk (B) 6. Schmidtheim (N) 7. Bayreuth (N) 8. Podhořany (ČR)
Autor: iDNES.cz