IBC kontejner s vodou v zadní části autobusu.
Autor: Archiv DPP
Během testů se simuluje hmotnost cestujících pomocí vody v IBC kontejnerech.
Autor: Archiv DPP
Orientace autobusu Mercedes-Benz CapaCity L při testech.
Autor: Archiv DPP
Jednaadvacetimetrový testovací autobus má orientace (laicky označení ) pro testovací jízdy s cestujícími řešeny samolepkou. Je to speciální označení pro prezentační a testovací jízdy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mercedes během dvoutýdenního testování nese označení Dopravního podniku Praha.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ergonomicky řešené pracoviště řidiče obsahuje také odkládací plochy pro nápoje.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Sedadlo řidiče umožňuje individuální nastavení pohodlí v mnoha parametrech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kontrola vnitřního a vnějšího prostoru je řešena zrcadly a monitorem kamer. Test prokáže, zda je zvolena vhodná velikost.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V zatáčkách o malém poloměru často vybočuje zadní část z jízdního pruhu. Proto její chování monitorují dvě boční a jedna centrální kamera.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vnější prostor dveří v zadní části autobusu monitoruje kamera.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V přední nízkopodlažní části najdete široké sedadlo pro dvě děti nebo rozměrné cestující.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V první části vozidla je velkorysý prostor pro kočárky a invalidní vozíky. Je zde také zajímavě řešená tyč pro stojící cestující.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Motorová věž je kvalitně odhlučněna.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Sedadla nad poháněnou (vpravo) a řízenou (vlevo) nápravou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohonná jednotka je ukrytá v motorové věži v zadní části autobusu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V první části mercedesu je prostor mezi dveřmi nízkopodlažní a bez sedadel.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V Mercedesu nenajdete okna, která se dají otevřít, jelikož je autobus klimatizovaný.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přechod mezi články je prostorný
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled do přední části vozidla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Upevnění sedadel umožňuje strojní úklid interiéru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Celý vnitřní prostor pro cestující je klimatizovaný. V současném počasí však DP Praha její účinnost neotestuje.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V prvním voze najdete dva typy dveří. První dvojice se otevírá dovnitř, další se vysouvají vně.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Autobusy SOR NB 18 na lince 119 nezvládnou více cestujících, jelikož je naplněna propustnost trasy. Řešením mohou být vozidla o větší kapacitě.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mercedes-Benz CapaCity L na zastávce Terminál 1
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Místo na nohy pro sedící cestující je dostatečné pro cestování na krátkých úsecích (model měří 185 cm).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zadní část jednadvacetimetrového autobusu nabízí většinu míst k sezení.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostor pro kočárky v zadní části vozidla má také sedadlo, které v nesklopené poloze slouží pro stojící/sedící cestující. Pochopitelně se sklopením přemění ve standardní sedadlo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Samoobslužné otevírání dveří pro cestující prozrazuje, že vozidlo objednal německy mluvící zákazník.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prostor kolem dveří v přední části autobusu kontroluje řidič pomocí vypouklých zrcadel.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ve vnitřní části autobusu mají všechny dveře stejnou výšku. Levé se nezvykle otevírají dovnitř, pravé se vysunují podél skříně. Díky tomu vznikla uvnitř dvě místa pro invalidní vozíky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Čtyřnápravový Mercedes-Benz CapaCity L před letištěm v Ruzyni
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Blatníky testovacího vozidla jsou vybaveny kartáči, které omezují znečistění skříně za mokra.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kloub, který spojuje oba články, je vybaven dnes obvyklou elektronikou, která např. zabraňuje takzvanému zalomení autobusu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ovládací tlačítka samoobslužného otevírání dveří jsou ve výšce pohodlné pro děti, vysocí se musí nepatrně sklonit.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Porovnání délek pražských autobusů SOR NB 18 o délce 18,75m a Mercedes-Benz CapaCity L o délce 21 m.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Jelikož je vozidlo zapůjčené, DP Praha dovnitř nemontoval označovací strojky. Proto se mohou cestující svézt zdarma.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Autobus Mercedes-Benz CapaCity L na výstupní zastávce Nádraží Veleslavín
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mercedes má poháněnou předposlední nápravu. Hydraulicky ovládaná poslední náprava se natáčí podle natočení přední nápravy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zde se uplatní elektronika kloubu, která ho uzamkne.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Díky natáčecí nápravě zvládá jednadvacetimetrový Mercedes zatáčky o malých poloměrech.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mercedes-Benz CapaCity L při výjezdu z autobusového terminálu na Veleslavíně
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mercedes-Benz CapaCity L zvládá díky natáčení zadní nápravě stísněný prostor při výjezdu z terminálu Nádraží Veleslavín.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz