Diskuze
Krach kvůli krizi. Airbus s motorem na baterie se do vzduchu nevznesl
Děkujeme za pochopení.
K10a47r74l 10R87i24e72g19e73l
Nahrada jednoho až alternativně dvou klasických motorů u Airbusu E-Fan X je primárně založena na faktu že turbíny moderních motorů RR jsou tak výkonné, že vznikla možnost odvést část výkonu přes generátor proudu "nikoliv transmisí ale vodiči" do dalšího fanu vzhledem k tomu, že obtokový poměr tedy "studený" proud vzduchu urychlovaný fanem, už nelze u klasických turbín o moc navyšovat. Ten je už dávno více něž z 90% zdrojem tahu, nikoliv "spaliny".
V70l87a32s58t37i43m28i33l 80T48e68n21c79e54r
Až budou stíhačky umět couvat u supermarketu, tak můžeme něco přes roušky žvatlat o baterkach v letadlech. Zatím zůstaneme jenom u modelů, že.
J37a31r21o80m95i55r 26N78o96v35a77k
Jak psal nějaký diskutér v již minulém článku na toto téma, ze všech těch nadějných ekologických zdrojů které ovšem ještě jaksi nejsou k dispozici vychází nejnadějněji warpový pohon. Takže asi tak ..
K57a86r29l 91R41i71e65g13e91l
Tak jistěže, tzv. warpový pohon, respektive pohon založený na teorii brazilského fyzika Alcubierra, laboratorně ověřenou v Eagle Works NASA prošel v posledních 5-ti letech překvapivým vývojem v odhadech technických a časových možností realizace a energetické náročnosti...blíže na youtube. Technicky o moc blíž je ovšem britský hyperzvukový pohon založený na hybridu turbinového a raketového motoru SABRE viz heslo "Skylon Aircraft" tamtéž.
L37u71d88ě48k 86C19h48r48á57s13t37e35k
Airbusu a dalším utopistům se teď moc hodí krize v letectví, protože můžou nenápadně odpískat všechny ty nesmyslné projekty letadel na baterie :-) Je jasné, že tohle na rozdíl od aut nemůže fungovat. V autě jedoucím po zemi, se jednoduše zpevní konstrukce podvozku a může se dát těžší baterie. U letadel to takto nefunguje, tam je fyzika neůprosná a jediné o co jde, je poměr uchované energie k hmotnosti, protože letadla už jsou dávno i se spalovacími osekaná až na dřeň a není už kde jinde uspořit nějakou znatelnou část hmotnosti, aby bylo možno nainstalovat baterie s použitelnou kapacitou. Ta energetická hustota i těch nejlepších baterií proti fosilnímu palivu, je stále zoufale malá, v současnosti asi tak 50x nižší! Dokonce i kdyby se povedly ty Muskem slibované baterie s hustotou 400Wh/kg, pořád to bude 30x méně, než u fosilního paliva a to je pro letadlo stále zcela nepoužitelné. Nevím kde přišli na to, že těch 400Wh/kg by mělo být prahem pro použitelnost v letadle :-) Jistě, pokud nechám v letadle pouze pilota a veškeré užitečné zatížení (cestující a náklad) nahradím bateriemi, dostanu použitelný dolet. Ovšem při nulovém platícím zatížení. Pokud budu chtít převážet nějaké platící zatížení, které by bylo schopno letadlo uživit, musím zmenšit baterie a v ten okamžik mám nepouzitelně krátký dolet. Každé, i to nejmenší letadlo se spalovacím motorem, má s plným zatížením výdrž ve vzduchu minimálně několik hodin, přičemž cca půl hodiny z toho se bere jako povinná rezerva výdrže. Přitom všechna ty různé experimentální elektroletadla, jejichž projekty nepravidelně vyskakují po celém světě od různých týmů vědců, konstruktérů a utopistů (obvykle to je všechno dohromady) mají udávanou výdrž právě maximálně kolem té půl hodiny, což teoreticky stačí pro regionální lety, ovšem po odečtení povinné rezervy takové letadlo nemůže ani vzlétnout :-) Potom na konci článku o představení projektu je většinou nenápadná zmínka o tom, že projekt je připraven k certifikaci, čeká se už jen na
P95e12t71r 25Z34a19s77k75o79č33i70l
Dolet 600km, 2 sedadla, stávající baterky: https://en.wikipedia.org/wiki/Pipistrel_Alpha_Trainer
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Na méně používané dráze se potkalo několik obrů i návštěva z pouště
Letiště Václava Havla využívá při tzv. západním proudění jako hlavní dráhu pro starty a přistání...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
OBRAZEM: Po zkušenostech s Moskvou neponechává Litva otázku výzbroje náhodě
Litva se stala členem obranné aliance NATO v roce 2004. Pro zajištění vlastní bezpečnosti v...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
Pes na Měsíci či Marsu už nemusí být fikce. NASA trénuje průzkumného robopsa
Vědci z projektu Lassie, sponzorovaném americkou NASA, zdokonalují robotického psa pro použití při...
Na dům mu spadl odpad z vesmíru. Nyní NASA potvrdila, že je to kus z baterie
Před několika týdny proběhla médii informace o varování německého Spolkového úřad pro civilní...
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!