náhledy
Pavel Šercl, restaurátor historických motorů a provozovatel Jizerskohorského technického muzea v Bílém Potoce pod Smrkem.
Autor: Aleš Vašíček
Letecký motor Breitfeld-Daněk BD BLESK (Mercedes D II). Čtyřdobý vodou chlazený řadový šestiválec o zdvihovém objemu 9,5 l. Výkon 120 koní při 1 400 ot/min, hmotnost 203 kg. Vzhledem ke svému malému výkonu, který přestal stačit pro použití v bojových letounech, se přestal vyrábět už v roce 1916. Z jeho konstrukce ovšem vychází motor Mercedes D.III, později hojně používaný například u letounů Albatros B.I a B.II. Exponát v dlouhodobé zápůjčce do expozice Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Letecký motor Breitfeld-Daněk BD BLESK (Mercedes D II). Čtyřdobý vodou chlazený řadový šestiválec o zdvihovém objemu 9,5 l. Výkon 120 koní při 1 400 ot/min, hmotnost 203 kg. Vzhledem ke svému malému výkonu, který přestal stačit pro použití v bojových letounech, se přestal vyrábět už v roce 1916. Z jeho konstrukce ovšem vychází motor Mercedes D.III, později hojně používaný například u letounů Albatros B.I a B.II. Exponát v dlouhodobé zápůjčce do expozice Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Letecký motor Breitfeld-Daněk BD PERUN II. Jde o vodou chlazený šestiválec, který byl používán v letounu Aero Ab-11. Maximální výkon 280 k při 1450 ot/min, zdvihový objem 22,92 l, hmotnost 315 kg. S motorem tohoto typu na letounu Ab-11 absolvovali pilot Vilém Stanovský a mechanik František Šimek v roce 1926 rekordní let nad Evropou, Afrikou a Malou Asií. Exponát v dlouhodobé zápůjčce do expozice Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Letecký motor Breitfeld-Daněk BD PERUN II. Jde o vodou chlazený šestiválec, který byl používán v letounu Aero Ab-11. Maximální výkon 280 k při 1450 ot/min, zdvihový objem 22,92 l, hmotnost 315 kg. S motorem tohoto typu na letounu Ab-11 absolvovali pilot Vilém Stanovský a mechanik František Šimek v roce 1926 rekordní let nad Evropou, Afrikou a Malou Asií. Exponát v dlouhodobé zápůjčce do expozice Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
S letounem Ab-11.17 (imatrikulace L-BUCD) podnikli škpt. Stanovský s mechanikem Šimkem vytrvalostní let třiadvaceti státy v Evropě, Africe a Asii o celkové délce 15 070 km. Expozice VHÚ.
Autor: Wikipedia
Letecký motor Laurin a Klement Škoda T-146, licence Lorraine-Dittrich 12E, čtyřdobý, vodou chlazený zážehový dvanáctiválec do W, používaný kupříkladu na letounech Letov Š-16 od druhé poloviny 20. let 20. století. Motor ze sbírek VHÚ v dlouhodobé zápůjčce do expozice Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Expozice leteckých motorů ze sbírek Vojenského historického ústavu v dlouhodobé zápůjčce Jizerskohorského technického muzea. Motor Avia DR 14 z letounu Avia a Fokker F-VIIb-3m.
Autor: Aleš Vašíček
Motor BMW 132 z letounu Ju 52. Expozice leteckých motorů ze sbírek Vojenského historického ústavu v dlouhodobé zápůjčce Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Školní řez motoru DB 601 letounu Messerschmitt Bf 109 v expozici Jizerskohorského technického muzea. Tento výukový kus byl zhotoven z poškozeného motoru před, nebo během druhé světové války.
Autor: Aleš Vašíček
Výfukový ventil chlazený sodíkem z leteckého motoru Daimler-Benz DB-601 z letounu Messerschitt Bf 109 v expozici Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Vstřikovací tryska paliva leteckého motoru Daimler-Benz DB-601 z letounu Messerschitt Bf 109 v expozici Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Výrobní linka letounu Messerschmitt Bf 109
Autor: Bundesarchiv
Školní řez motoru DB 601 letounu Messerschmitt Bf 109 v expozici Jizerskohorského technického muzea. Tento výukový kus byl zhotoven z poškozeného motoru před, nebo během druhé světové války.
Autor: Aleš Vašíček
Motory Avia HS12 YRDS a HS12YCRS, licence Hispano Suiza. Expozice leteckých motorů ze sbírek Vojenského historického ústavu v dlouhodobé zápůjčce Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Vlevo v popředí hvězdicový motor Švecov AŠ 82 z letounu Il-14. Expozice leteckých motorů ze sbírek Vojenského historického ústavu v dlouhodobé zápůjčce Jizerskohorského technického muzea.
Autor: Aleš Vašíček
Letecký motor Bristol Perseus byl britský devítiválcový hvězdicový motor vyráběný firmou Bristol od roku 1932. Šlo o první letecký motor se šoupátkovým rozvodem.
Autor: Wikipedia