Diskuse k článku

Lahve se šampaňským havárii přečkaly. Vánoční tragédii nikdo nepřežil

Václav Živsa pracoval jako telegrafista zaměřovací stanice na ruzyňském letišti od jara 1937. I když služba na Štědrý den začínala jako jindy po sedmé ráno, nebyla ten den nijak náročná. Ale tentokrát vše pomalu, ale jistě směřovalo k tragédii. První svého druhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70e51o27š 34U10r21b74a19n 8210519715471

Výborný článek R^. Chtěl bych poprosit, nemáte někdo nějaké další podklady, jak probíhala komunikaci s goniostanicemi po stránce obsahu? Něco jako je ukázka z protokolu ve fotopříloze, ale ideálně za celý let. Rád bych si k tomu udělal ucelený přehled a informace se dost liší. Sháním všechno co se k tomu dá. Díky.

0/0
13.1.2018 14:49

D16a41v51i43d 36K49e62c 5168672551423

Klobouk dolů, moc pěkné počtení.

+2/0
25.12.2017 16:47

J69a91n 28D21v22o11r47a25k 4326292290235

Moc hezký článek.

Ještě doplním jednu zajímavost. Paní Lehká, manželka pilota, vystrojila manželovi pohřeb a zařídila vše potřebné. Pak upadla do katatonie a celou válku byla "bez sebe". Po válce se začalo s elektrošoky a ona se probrala. Pak žila spokojeně ještě několik desítek let, nicméně 2. sv. válku jakoby nezažila.

+1/0
25.12.2017 16:10

P98e90t31r 49Š19i29r31o95k76ý 4591933207

Díky za zajímavý článek.

Jen mi nesedí úvaha:

"Od žádosti k zaměření fixu, polohy letadla, mohly uběhnout i tři minuty, za které se skutečná poloha letadla posunula až o 20 kilometrů, v závislosti na rychlosti letadla."

Jestli byla maximální rychlost letadla 250 km/h a z průběžného sledování plyne, že s ohledem na povětrnostní podmínky letělo rychlostí kolem 160 km/h, urazilo v tomto případě za minutu ca 2,7 km, za 3 minuty tedy ca 8 km. I při letu maximální rychlostí by to bylo nejvýše 12,5 km.

0/0
25.12.2017 12:01

K53a96r53e48l 25P96o26d68h37o81r35s16k88y 3985733712955

Ještě je nutno počítat s větrem v zádech, při stovce to přidá dalších 5km...

0/0
25.12.2017 18:29

L28i52b28o92r 42S60u21c85h39ý 2425842704777

Po sedmi minutách letu, kdy se měl letoun nacházet ve výšce pěti set metrů, otočil zpátky o sto osmdesát stupňů a za dalších sedm minut letu, při rychlostí klesání 2 m/s přivedl letadlo nad gonio do výšky 50 metrů.

Tady to také nějak nesedí... Pokud bude z 500m klesat rychlostí 2m/s po dobu dalších 7 minut tedy 420 sekund, tak bude po návratu ke goniu pod úrovní terénu. Spíše by odpovídalo klesání 1m/s.

0/0
25.12.2017 10:57

M75i80l74a23n 67V61o32l27e15k 5609903416739

"ani jeden z mužů v kokpitu a za ovládacím rámem zaměřovací antény si nevšiml, že „Le Glorieux“, tedy Slavný, jak byl francouzský stroj pojmenován, je nenápadně přenesl přes nebeskou výhybku jejich životních osudů."

Já myslel, že je to něco jako supersonický třesk.

0/0
24.12.2017 16:19

P83a41v49e45l 57O35b77d34r41ž10á77l91e85k 2662195815224

Prosím o opravu hrubky ve větě:

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislí na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

na

Pilot byl při neviditelnosti země zcela závislý na informacích, které palubní telegrafista zaznamenával do deníku a případně vynášel do mapy.

0/0
24.12.2017 14:11

P55e90t54r 15Š53i40r75o40k22ý 4481773237

Hrubek je tam víc... Ale článek je i tak zajímavý.

0/0
25.12.2017 11:53

M90i36r61o68s75l78a45v 93G84r59a91š52a50r 1749130817

Krásně napsané

+8/0
24.12.2017 12:51

M37a10r52t49i15n 58Š69m45í35d29a 6537651198333

Díky.

+2/0
24.12.2017 12:05

J18o56z63e43f 14B48e18v26i16l31a24q96u62a 9625479141391

Zaujímavý článok.R^

Potvrdzuje to, čo platí aj dnes - sumácia malých pochybení vedie k veľkej katastrofe.:-/

+9/0
24.12.2017 8:37

V50l57a48d39i68m98í72r 63V31e90s36e48l32ý 5234366707754

http://ok1opt.nagano.cz/let.html

A takto jsme vzpomínali na tuto událost my radioamatéři.

+1/0
24.12.2017 7:49
Foto

J13a37n18a 45K36o93z65á30k78o37v52á 51V94o31l40r94á78b94o27v79á 9633194825101

Skvělý článek nabitý informacemi, velké díky. Nedávno jsem zabrousila sem na Technet a zjišťují, že se tu nachází nejkvalitnější část i dnes.

+30/0
24.12.2017 6:08

R22a23d21e68k 93N92e93u53m30a59n34n 5392672138555

jo, jo

autoři i čtou diskuzi, na kterou reagují

není tu cenzura ...

0/−1
25.12.2017 11:01

J91i27n59d41ř55i30c67h 98Z59e40t69s36k94y 5563167662290

Velmi pěkný a obsáhlý článek. Děkuji. Jen dvě malé nepřesnosti: Nezdice ( ne Nezdenice) a Huťská hora má 1187 m, ne 1080.

+8/0
24.12.2017 1:38

Najdete na iDNES.cz