- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Při takovém přetažení se do úplavu křídla dostane nejen výškovka, ale i motory. Ty budou mít nejen nižší objem vzduchu na prvním stupni kompresoru, ale i tah na výstupu se bude "opírat" do řidšího a turbulentního prostředí. Je tedy možné, že kombinace plné éro + přetažení + nižší tah = ztráta dopředné rychosti a vztlaku.
Při takovém přetažení je už v podstatě jedno, co všechno se do úplavu dostane. Vybrat takové přetažení u podobného letadla může být i při dostatku výšky poměrně obtížné.
Tak přesně tenhle příběh si pamatuju z Leteckých katastrof. Trošku podezřívám autora, že opisoval přímo z něj.
Ano bylo to v leteckých katastrofách, ale v tom seriálu pár věcí zdramatizovali, aby to bylo více pro diváky. Článek, stejně jako všechny zmíněné, vychází z oficiálních vyšetřovacích zpráv.