Diskuze

Hitlerovy „létající vlaky“ ukázaly cestu dalším rychlovlakům

Patří ke světovým železničním legendám a měnily svět železnice stejně jako Orient Express, britská rekordmanka Mallard, rychlovlaky TGV nebo Pendolina s naklápěcí skříní. Někdy jsou označovány za první rychlovlaky na světě a určitě jsou předskokany moderní vysokorychlostní železnice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hradec Králové - Praha 2hodiny... A teď mluvte?... Od Hitlera se na to nesahlo

1 2
možnosti

převzato:

„Létající Hamburčan“ zvládl v roce 1933 cestu mezi Berlínem a Hamburkem (287 km) za 2 h. 18 min. cestovní rychlostí 125 km/h.

Jižní expres (ČB - Pha) zvládne dnes, bezmála o sto let později, za stejný čas dokonce POLOVIČNÍ vzdálenost!!

Pokrok prostě nezastavíš!! D

37 1
možnosti

M45a82r18t58i54n 81K39y59p57r

19. 11. 2020 21:34

Jestli to není tím, že prioritní problém neleží v tom s čím se jezdí, ale po čem se jezdí. Odstředivé síly snažící se překlopit vozidlo pořád závisí na tom, jaký je poloměr zatáčky a jakou rychlostí se tou zatáčkou jede, ne jaký se píše rok. V článku máte napsáno, že to platí i v Německu: trať Mnichov - Stuttgart jezdily elektrické jednotky před II.světovou válkou za 2h30min, za osmdesát let to expresy ICE stáhly na 2h15min.

Jediný způsob pokroku je tedy postavit novou rovnější trať. Tam ale číhá zásadní problém, většina lidí si sice přeje dálnice a rychlé vlaky, ale většina si je nepřeje za domem.

2 0
možnosti

J89o52s45e27f 76S45u29k

16. 11. 2020 10:28

Je vidět, že Němci (ale i my v meziválečné době) dokázali "zabrat" i správným směrem. Tady je vidět to, jak byla komunistická ideologie (byť z německé líhně) preferováním dělnictva a rolnictva a upozaďováním a likvidováním inteligence zrůdná.

A ta "pohodlnost" ve vývoji a výzkumu nám mám dojem zůstala dones. Každý raději podniká ve službách než v technologických firmách a přijde krize jako nyní a jsou v koncích. V tomto má Dušek naprostou pravdu - je tady nadbytek hospod a dostanou-li se do problémů jako nyní, jen natahují ruce ke státu.

5 11
možnosti

Dušek ale nemá pravdu. V pořádku je, pokud slabé firmy zkrachují na základě konkurence či nezájmu o služby. Ne kvůli zákazu podnikání.

5 0
možnosti

Opravdu si nemyslím, že by ty vlaky byly Hitlerovy. Vypadá to, že autor je trochu neofašista.

2 5
možnosti

Němci byli v technice na špici již v časech jejich posledního císaře. Dneska také !

6 0
možnosti

P96e80t85r 35N37ě97m48e59c

15. 11. 2020 16:24

Popisek první fotky:

Od 15. května spojoval Berlín s Hamburkem a vysloužil si přezdívku „Létající Hamburčan“.

Kterého roku?

0 0
možnosti

P26e68t35r 53N92ě59m63e26c

15. 11. 2020 16:32

"V roce 1938 jej vyráběla továrna Linke-Fofmann-Werke v tehdy německé Vratislavy."

Linke-Hofmann-Werke

Vratislav_i_

2 0
možnosti

Pointa byla nepsat Hitlerovy vlaky, ale nemecke vlaky, nemecke zbrane, nemecke koncentraky a nemecka svinstva pachane na lidech. Je to jako psat, ze Stalin osobne vrazdil lidi v Gulagu. Je 23.20 jdu si cist do postele. Mejte se fajn.

2 25
možnosti

V Gulagu Stalin osobně nevraždil, nechal však odstranit několik nejbližších spolupracovníků přímým rozkazem a Gulagy likvidovaly miliony lidí na jeho přímé rozkazy.

20 0
možnosti

Von Brounova zbran vrazdila civilisty, ma urcite zastance, kteri radi prepisuji dejiny. Schovavejte si stare knihy, tam se treba dozvite o lidumilech z japonske armady- Unit 731, take se uchytili v US.

0 17
možnosti

A97d76a75m 61P44r11a51ž67á63k

15. 11. 2020 12:49

"Von Brounova zbran vrazdila civilisty"

Která zbraň NEZABÍJELA civilisty? Jaderná amerických vědců? Napalm? Nebo bomby svržené třeba na Drážďany? To by byl každý válečný zločinec.

13 0
možnosti

M13a56r42e56k 94Š74o30t79t

15. 11. 2020 12:09

Pracoval jsem jako technolog na opravě dvou těchto elektrických jednotek ve dnes již neexistující firmě MOVO pro firmu SVG Stuttgart, která je měla "za opravu" zapůjčené od železničního muzea v Norimberku. Proto jsem měl možnost se s tímto vláčkem svézt. O komfortu těchto vozidel se nám dnes může jenom zdát. Po technické stránce jsou modernější než leckterá vozidla provozovaná dnes u nás. Snad kromě kluzných ložisek na nápravách (Německo nesmělo v té době vyrábět kuličková ložiska). V Německu s těmito vozidly občas pořádají nostalgické jízdy. Mají dodnes v Německu používaný napájecí systém 15 kV, 16 2/3 Hz.

9 0
možnosti

A74d42a46m 71P81r51a27ž70á53k

15. 11. 2020 12:43

"O komfortu těchto vozidel se nám dnes může jenom zdát."

Mně komfort v business nebo premium třídě vyhovuje. Neumím si představit, co víc bych ve vlaku na pár hodin potřeboval. Komfort myslím kopíruje požadavek lidí, případně jejich finanční situaci. Kdyby byla větší poptávka, tak bude i více tříd.

Spíš bych přivítal větší rychlost. Když se na Moravu dostanete za hodinu, tak není potřeba být tak opečováván jak v Orient Expressu. Stačí pohodlné sedadlo a určitý servis.

9 0
možnosti

Skoro jsem se lekl, že na mě z obrázku 24 vykoukl Sergej. Hlavně ten bok.

4 0
možnosti

Moc pěkné.. jako Stříbrný šíp a Slovenská strela..

12 0
možnosti