náhledy
Vzorový kus cvičného letounu Bücker Bü 131 Jungmann dodaný z Německa v rámci přípravy licenční výroby v Tatře. Vidíme, že stroj dostal tuzemské typové označení pro licenční exempláře Tatra T.131. V zimě u nás letoun dostal lyžový podvozek. (Ta „37“ v označení T.131-37 je německé výrobní číslo stroje. U nás vyrobené letouny se pak logicky značily od T.131-01 dále, naštěstí jich vzniklo méně než 37, takže se nemusela řešit hrozící číselná kolize.)
Autor: sbírka Václava Šorela
Rozpracovaný prototyp cvičného letounu Tatra T.126. Jednalo se o licenci britského stroje Avro 626.
Autor: public domain
Tatra T.001
Autor: public domain
Rekordní Tatra T.101 s piloty Ambrušem (vpravo) a Matěnou (magazín Pestrý týden)
Autor: public domain
Fotografie z návratu z rekordního letu Tatry T.101 do Chartúmu (magazín Pestrý týden)
Autor: public domain
Na letounu Tatra T.101 bylo dosaženo v kategorii sportovních letadel s motorem o objemu do 4 litrů i dvou rekordů výškových. V podkategorii letadel dvoumístných dosáhli major Karel Brázda (vlevo) s cestujícím konstruktérem Ringhofferových závodů J. Valdou (vpravo) výšky 7 113 metrů, potom letěl Brázda sám a v podkategorii jednomístných letounů dosáhl rekordu hodnotou 7 468 metrů.
Autor: public domain
Novodobá replika letounu Tatra T.101
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Tatra T.201
Autor: sbírka Václava Šorela
Závodu kolem států Malé dohody v roce 1938 se zúčastnily i lehké sportovní letouny Tatra T.201. (magazín Světozor)
Autor: public domain