Prototyp XL-410, OK-60, motorová zkouška
Autor: sbírka Václava Šorela
Letoun XL-410 označovaný jako Matylda, který se v roce 1969 jako první vznesl do oblak
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
Prototyp XL-410, OK-60. Všimněte si vyššího posezu a menšího rozchodu hlavních podvozkových kol na rozdíl od sériových strojů. Kvůli problémům s bočním větrem se muselo řešení podvozku pro sériovou výrobu upravit.
Autor: archiv Leteckého muzea v Kunovicích
L-410A podniku SlovAir na pařížské airshow
Autor: Piergiuliano Chesi, CC BY 3.0
L-410A společnosti ČSA. Ta převzala v roce 1976 malou leteckou dopravu od SlovAiru.
Autor: Archiv Českých aerolinií
L-410A společnosti ČSA
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
L-410A společnosti ČSA
Autor: Petr Popelář, vlastní foto + archiv
L-410A Slováckého aeroklubu
Autor: sbírka Václava Šorela
Fotogrammetrický L-410AF. Příď je prosklená, příďový podvozek je pevný. V místech, kam se u ostatních verzí zatahoval, je v tomto případě pracoviště navigátora.
Autor: Aircraft Industries
Turbolet společnosti Air Vítkovice (společnost neměla dlouhý život)
Autor: G B_NZ, CC BY-SA 2.0
Turbolet v barvách Škoda Air. Plzeňská Škodovka provozovala v letech 1979 až 1996 leteckou dopravu (nejprve pouze pro vlastní potřebu, po listopadu 1989 i komerčně).
Autor: Rob Hodgkins, CC BY-SA 2.0
Turbolet v barvách Praga Aviation
Autor: Karelj, CC BY-SA 3.0
L-410MA letectva AČR. Jedná se o dávno modernizovaný stroj původní verze L-410M.
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP provozuje i Centrum leteckého výcviku v Pardubicích.
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Fotogrammetrický L-410FG slovenského letectva. Příďový podvozek je u fotogrammetrické verze pevný, nezatahovatelný, díky čemuž vypadá letící stroj trochu divně, protože hlavní kola se samozřejmě zatahují.
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP německé Luftwaffe. Uživatel tyto stroje zdědil po východoněmeckém letectvu, když se Německo znovu sjednotilo.
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP patřící Luftwaffe. Původní kamufláž byla časem nahrazena tímto novým, o poznání veselejším zbarvením.
Autor: Rob Schleiffert, CC BY-SA 2.0
L-410UVP estonské pohraniční, resp. pobřežní stráže. Letoun je speciálně vybaven námořním průzkumným systémem MSS-6000 finské provenience, pod nosem vidíme hlavici termovizního systému FLIR (Forward-looking infrared), válcová tělesa za ním patří stranovému radaru s reálnou aperaturou SLAR (Side-looking airborne radar).
Autor: Anna Zvereva, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20 bangladéšského letectva
Autor: Shadman al Samee, CC BY-SA 4.0
L-410UVP lotyšského letectva
Autor: Upelon, CC BY-SA 4.0
L-410UVP-E slovinského letectvva
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Turbolet v ruských barvách. Ty „divné“ boule na bocích pilotní kabiny jsou tzv. astrokopule, které se objevily na výsadkových čtyřistadesítkách.
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
Výsadkové provedení čtyřistadesítky ruského (původně sovětského) letectva
Autor: Igor Dvurekov, CC BY-SA 3.0
Turbolet ve speciální výsadkové verzi. Navulkanizovaná černá pryž na levé straně zadní části trupu za velkými bočními dveřmi chrání duralový potah před bubnováním kovových spon výtažných padákových lan. Když už jsme u té pryže, tak menší pásové segmenty se nachází na trupu v úrovni vrtulí a ty chrání potah před rychlými segmenty ledu metanými vrtulemi při jejich odmrazování (tyto pásy najdeme na valné většině čtyřistadesítek).
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20 ruského letectva
Autor: Kirill Naumenko - Moscow City Spotters, CC BY-SA 3.0
L-410UVP-E20 dánské společnosti Benair na letišti Samburgh na Shetlandských ostrovech
Autor: Ronnie Robertson, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E, společnost Transaviabaltika (Litva)
Autor: Anna Zvereva, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20, společnost Polar Airlines (Rusko)
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E3, společnost Aerograd (Rusko)
Autor: Aleksander Markin, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E3, společnost Aerograd (Rusko)
Autor: Dmitry Terekhov, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E20 při zkušebním letu nad kunovickým letištěm, stroj v barvách společnosti Goma Air z Nepálu
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20 společnosti Air Express Algeria z Alžírska
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E9, společnost Eagle Air (Uganda)
Autor: Keitsist, CC BY-SA 3.0
L-410UVP-E20, společnost Mombasa Air Safari (Keňa)
Autor: Christoph Paulus, public domain
L-410UVP-E, společnost Transporte Aéreo de Colombia (Kolumbie)
Autor: Kambui, CC BY 2.0
L-410UVP-E, společnost Searca (Kolumbie)
Autor: Felviper, CC BY-SA 4.0
L-410UVP, společnost Rainbow Air (Venezuela)
Autor: Marcos Lana, CC BY-SA 2.0
L-410UVP-E9, společnost CM Airlines (Honduras)
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20 nad Moravou, stroj je určen pro leteckou společnost Air Guyane z Francouzské Guyany
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20, společnost TEAM Linhas Aéreas (Brazílie)
Autor: Halley Pacheco de Oliveira, CC BY-SA 3.0
Montážní hala společnosti Aircraft Industries
Autor: Aircraft Industries
L-410UVP-E20
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries
Prototyp L-410NG
Autor: Aircraft Industries