- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ad-Jan Kotuc vcera vecer:
"... dnešná masová turistika nijako neprispieva k vzdelávaniu a poznávaniu iných kultúr. Možno to niekedy tak bolo, ale dnes určite nie. Dnes to funguje tak, že sa ľudia autom, busom alebo lietadlom niekam dovezú, tam ležia a jedia, maximálne si spravia selfie pri nejakých pamiatkach (často ani netušia čo to je) a ide sa domov. Tak to robí naprostá väčšina.".....
Predpokladam, ze mluvis z vlastni zkusenosti se spoluobcany- turisty ze Slovenska a v tomto bode ti oponovat neminim.
Jine to ale je u turistu ze zamori, at uz od nas z Australie, nebo Noveho Zelandu, Kanady, USA, z Ciny, Japonska, Mexika, statu Jizni Ameriky....
Drtiva vetsina z nas jezdi do Evropy a dalsich koncin skutecne POZNAVAT, ne se valet na plazi.
V pripade Australanu, Novozelandanu, Americanu, Mexicanu, Jihoamericanu neni problem stravit dovolenou na plazi ve vlastni zemi. Nepovazujeme plazovou dovolenou za nic exotickeho protoze mame mnoho krasnych plazi primo v nasich zemich nebo v pomerne blizkem a dostupnem Tichomori. To plati take pro Kanadany, Cinany, Japonce a dalsi.
Jmenovite v mem pripade je nejblizsi pekna pisecna - nikoliv skalnata nebo oblazkova - morska plaz jen 3 km od meho domova a je soucasti 18km dlouheho plazoveho pruhu. Neni preplnena turisty ani se na ni nevztahuje zadne vstupne.
My (středo)evropané to máme poněkud složitější. Když chceme k moři, máme to nejblíž nějakých 700 km a to je na jednodenní koupání dost daleko. Takže (aspoň někteří z nás) kombinujeme dovolenou jako poznávací a pobytovou u moře. Jsou samozřejmě i takoví, co se týden nehnou z lehátka na pláži, ale zdaleka ne všichni. Vyvažují to zase lidé, kterým nic neříká moře ani pláž a v cílové destinaci cestují za poznáním.
Každopádně já to beru jako každého osobní volbu a jsem dalek toho, někoho přesvědčovat, že to dělá špatně. Pokud se mě někdo zeptá na můj názor, rád se s ním podělím.
Ještě bych dodal, že moře mám rád a strávím každou dovolenou hodiny s brýlemi a šnorchlem.
Úpadek "turistického průmyslu" a letecké dopravy ničemu nevadí. Obě věci jen zbytečně devastovaly životní prostředí. Každý zkrátka nemůže na Macchu Picchu, na Everest nebo Aljašku.
Obchodní jednání lze také řešit jinak, než osobní přítomností.
Nastesti o tom, co je nebo neni dobre a jak se to bude delat, vy nerozhodujete.
Já bych to tak černě neviděl.
Před 3-5 lety všichni novináři psali jak je málo letadel a kolik bude zapotřebí nových pilotů.
Trh se prostě stabilizuje a stabilizuje se i cena práce pilota a dalších navazující profesí. Jako všude jinde. Zatím tedy nikdo nekrachl, což je velmi podivné a velmi divné na volné tržní mechanismy.
Takže ceny budou stále stejně nízké. Tady jde totiž o změnu chování lidí. Dříve bylo létání něco exkluzivního, dnes, když přestože člověk sedí v sedačce jak sardinka, tak ale cestuje. A cestuje čím dál tím více lidí, a vědomě, protože všichni víme, že za nízkou cenu není hodně muziky, ale jedná se pouze o přesun z bodu A do bodu B, kdy je to rychlé, relativně pohodlné a bezpečné.
Když spočtu čas, kdo dnes jede třeba do Paříže (10 hod.) a která je relativně dostupná autem místo letadlem (1,5hod.). Mám dva dny dovolené navíc.
"Zatím tedy nikdo nekrachl..."
No, odborníkem a danou problematiku evidentně nejste, ale i tak vám to nedalo nenapsat nesmyslný příspěvek:
https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_COVID-19_pandemic_on_airlines
Na jaře byla podobná prognóza, z ní si pamatuji už jen " Na běžné letenky už střední třída nedosáhne". Jiný článek byl o tom, jak se díky útlumu letecké dopravy zdraží ropa...To je tak, když prognostici a analytici jsou placeni v paušálu.
Lacne letenky boli aj tak na hlavu... nechapem, ako mohlo byt lacnejsie ist na vikend do Londyna, ako k rodicom v ramci SR... ak zdrazie letecke spojenie, bude to len dobre...
Tak letadla jsou fujky páč kourej, ale hlavně, že nevadí intenzivní zemědělství který je největší znečišťovatel planety, hlavně, že máme levný žrádlo...
To je ale snad pochopitelné. Potraviny jsou nutnost. Některé vrstvy by výrazné zdražení jídla nějak přežily za omezení jiných výdajů, ale pro velkou část lidstva by to bylo likvidační. Doslova.
Bude to úplně naopak. V době krize budou letenky levné. Zdraží naopak teprve až krize pomine, lidé budou chtít létat a ty letadla a (tím pádem i letenky) budou chybět.
Čtyřmotoráky jsem si stihl odškrtnout všechny tři nejznámější - B747, A340 i A380. Zřejmě je pravda, že už se žádným z nich znova neproletím. Začíná to být velmi nepravděpodobné.
Jinak spekulace, jak budou vypadat ceny letenek, jsou skutečně věštěním z křišťálové koule. Na jedné straně někteří předpokládají zdražení jako tento článek, jiní tvrdí, že lowcosty rozjedou cenovou válku jako boj o každého jednotlivého pasažéra a v důsledku budeme za rok až dva lítat tak levně, jako ještě nikdy. Jak to nakonec bude, to ve skutečnosti nikdo neví.
"budeme za rok až dva lítat tak levně, jako ještě nikdy"
s tim se souhlasit neda, protoze tim by aerolinky uplne zkrachovaly.
Tim spis, kdyz jejich vydaje vzhledem k zvysenym zdravotnim bezpecnostnim opatrenim budou muset jit nahoru.
Zajímalo by mne, na základě čeho byla udělána ta predikce na rok 2021, když nikdo absolutně netuší, jak se bude pandemie vyvíjet?
Krize letectví nevadí. Spousta letů byla naprosto zbytných, což dokázalo jejich nahrazení např. videokonferencemi.