Diskuse k článku
Krize leteckého průmyslu. Letadla končí ve šrotu, levné letenky zdraží
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M93i20c50h49a23l 91M46i93l92l60e21r 9206332299462ad-Jan Kotuc vcera vecer: "... dnešná masová turistika nijako neprispieva k vzdelávaniu a poznávaniu iných kultúr. Možno to niekedy tak bolo, ale dnes určite nie. Dnes to funguje tak, že sa ľudia autom, busom alebo lietadlom niekam dovezú, tam ležia a jedia, maximálne si spravia selfie pri nejakých pamiatkach (často ani netušia čo to je) a ide sa domov. Tak to robí naprostá väčšina."..... Predpokladam, ze mluvis z vlastni zkusenosti se spoluobcany- turisty ze Slovenska a v tomto bode ti oponovat neminim. Jine to ale je u turistu ze zamori, at uz od nas z Australie, nebo Noveho Zelandu, Kanady, USA, z Ciny, Japonska, Mexika, statu Jizni Ameriky.... Drtiva vetsina z nas jezdi do Evropy a dalsich koncin skutecne POZNAVAT, ne se valet na plazi. V pripade Australanu, Novozelandanu, Americanu, Mexicanu, Jihoamericanu neni problem stravit dovolenou na plazi ve vlastni zemi. Nepovazujeme plazovou dovolenou za nic exotickeho protoze mame mnoho krasnych plazi primo v nasich zemich nebo v pomerne blizkem a dostupnem Tichomori. To plati take pro Kanadany, Cinany, Japonce a dalsi. Jmenovite v mem pripade je nejblizsi pekna pisecna - nikoliv skalnata nebo oblazkova - morska plaz jen 3 km od meho domova a je soucasti 18km dlouheho plazoveho pruhu. Neni preplnena turisty ani se na ni nevztahuje zadne vstupne. |
![]() |
P78e17t17r 33M87i58c44h54a38l 2140234891392My (středo)evropané to máme poněkud složitější. Když chceme k moři, máme to nejblíž nějakých 700 km a to je na jednodenní koupání dost daleko. Takže (aspoň někteří z nás) kombinujeme dovolenou jako poznávací a pobytovou u moře. Jsou samozřejmě i takoví, co se týden nehnou z lehátka na pláži, ale zdaleka ne všichni. Vyvažují to zase lidé, kterým nic neříká moře ani pláž a v cílové destinaci cestují za poznáním. Každopádně já to beru jako každého osobní volbu a jsem dalek toho, někoho přesvědčovat, že to dělá špatně. Pokud se mě někdo zeptá na můj názor, rád se s ním podělím. Ještě bych dodal, že moře mám rád a strávím každou dovolenou hodiny s brýlemi a šnorchlem. |
![]() |
M63i84c94h53a77l 82M54i24l72l91e94r 9476462179312odpovidal jsem na tvrzeni Jana Kotuce, ze "naprostá väčšina" lidi nema zajem o poznavani na svych cestach, ale valet se u more, jist a brat selficka aby bylo videt kde byli. |
![]() |
P77e17t96r 27M64i32c64h40a53l 2490874911582Ano, pochopil jsem to a v podstatě Ti dal za pravdu. Mě. Kotuc bude pravděpodobně z kategorie "podle sebe soudím tebe". |
![]() |
P64e22t45r 98M12i17c39h18a64l 2670414491732Mr. Kotuc ... zasr. automatické opravy. |
![]() |
J32i16r24i 22B85i50l51i22n76a 5308160957Vidim to podobne. Na morskou plaz to mam sice o hodne dal nez Michal, ale cestuji, abych neco poznal. Jako takovou odmenu si obvykle necham posledni tyden nekde na jihu Thajska, kde se i pres vsechny ty turisticke diry da porad najit par krasnych mist. (Neprozradim.) Co se tyce clanku, ten je vynikajici. |
![]() |
A35l16o98i54s 50S13l88á89m94e58č59k55a 2946452392762Úpadek "turistického průmyslu" a letecké dopravy ničemu nevadí. Obě věci jen zbytečně devastovaly životní prostředí. Každý zkrátka nemůže na Macchu Picchu, na Everest nebo Aljašku. Obchodní jednání lze také řešit jinak, než osobní přítomností. |
![]() |
P23e22t49r 64N76o89v10á58k 1256415636477Nastesti o tom, co je nebo neni dobre a jak se to bude delat, vy nerozhodujete. |
![]() |
J50i46r87i 90B38i12l75i10n40a 5628240637Ja se na Aljasku dostanu za hodinu a pul autem. :) |
![]() |
J51a59n 78K72o55m67r26s49k21a 7736989637802Já bych to tak černě neviděl. Před 3-5 lety všichni novináři psali jak je málo letadel a kolik bude zapotřebí nových pilotů. Trh se prostě stabilizuje a stabilizuje se i cena práce pilota a dalších navazující profesí. Jako všude jinde. Zatím tedy nikdo nekrachl, což je velmi podivné a velmi divné na volné tržní mechanismy. Takže ceny budou stále stejně nízké. Tady jde totiž o změnu chování lidí. Dříve bylo létání něco exkluzivního, dnes, když přestože člověk sedí v sedačce jak sardinka, tak ale cestuje. A cestuje čím dál tím více lidí, a vědomě, protože všichni víme, že za nízkou cenu není hodně muziky, ale jedná se pouze o přesun z bodu A do bodu B, kdy je to rychlé, relativně pohodlné a bezpečné. Když spočtu čas, kdo dnes jede třeba do Paříže (10 hod.) a která je relativně dostupná autem místo letadlem (1,5hod.). Mám dva dny dovolené navíc. |
![]() |
L51e29o44š 16P49a38l19u49z51g49a 9586702675271"Zatím tedy nikdo nekrachl..." No, odborníkem a danou problematiku evidentně nejste, ale i tak vám to nedalo nenapsat nesmyslný příspěvek: https://en.wikipedia.org/wiki/Impact_of_the_COVID-19_pandemic_on_airlines |
![]() |
J91a69n 38K46o59m97r84s22k27a 7216369127562Krachy a omezení služeb k podnikání patří. Vzhledem k tomu, že nekrachly ČSA a SmartWings je prostě něco na trhu nezdravého. Krachy totiž umožňují otevření nových firem. Je to taková sebereflexe trh. kdy jinak přežívají nezdravě fungující firmy, v případě EU za pomoci peněz daňových poplatníků, a je úplně jedno zda je to managementem nebo obchodní strategií, či jinými vlivy. Až bude krachovat EasyJet a nebo Ryanair dejte mi vědět, že to zasáhlo letecký trh. Do té doby se bavíme o firmách kategorie z Horní-Dolní Lhoty. |
![]() |
L24e24o35š 76P46a33l20u86z82g40a 9926892335141Prosím vás, jděte "diskutovat" na novinky nebo sputnik... Evidentně vám nevadí, že se tady akorát ztrapňujete a dokazujete, že o letecké dopravě nevíte vůbec nic. Resp. mi připomínáte experty z kategorie "3x jsem letěl Ryjansračkou a 2x Něčím Oranžovým, o létání vím vše a doma mám cvičenou opičku". Opravdu mi nestojíte za to vysvětlovat vám, že se mýlíte úplně ve všem... |
![]() |
P24e10t20r 30F12u86k50a 8333796810365Souhlasím, že se mýlí, ale tento přístup sem také nepatří. |
![]() |
L48e64o94p38o12l33d 79P47r81o94k34e25š 8729214477Na jaře byla podobná prognóza, z ní si pamatuji už jen " Na běžné letenky už střední třída nedosáhne". Jiný článek byl o tom, jak se díky útlumu letecké dopravy zdraží ropa...To je tak, když prognostici a analytici jsou placeni v paušálu. |
![]() |
V57l40a19d38i44m56i35r93a 69B22a16k90o33s25o16v89a 8436530493977Lacne letenky boli aj tak na hlavu... nechapem, ako mohlo byt lacnejsie ist na vikend do Londyna, ako k rodicom v ramci SR... ak zdrazie letecke spojenie, bude to len dobre... |
![]() |
V67l24a57d79a 16D23o52l51e19z88a83l 6472186645Tak letadla jsou fujky páč kourej, ale hlavně, že nevadí intenzivní zemědělství který je největší znečišťovatel planety, hlavně, že máme levný žrádlo... |
![]() |
P39e19t24r 50F46u79k22a 8703356260945To je ale snad pochopitelné. Potraviny jsou nutnost. Některé vrstvy by výrazné zdražení jídla nějak přežily za omezení jiných výdajů, ale pro velkou část lidstva by to bylo likvidační. Doslova. |
![]() |
R42o56b31e75r14t 89M71á32s23l78o 1421821397317Bude to úplně naopak. V době krize budou letenky levné. Zdraží naopak teprve až krize pomine, lidé budou chtít létat a ty letadla a (tím pádem i letenky) budou chybět. |
![]() |
J31a14n 83S83k79ý38p68a81l68a 7847952752921Čtyřmotoráky jsem si stihl odškrtnout všechny tři nejznámější - B747, A340 i A380. Zřejmě je pravda, že už se žádným z nich znova neproletím. Začíná to být velmi nepravděpodobné. Jinak spekulace, jak budou vypadat ceny letenek, jsou skutečně věštěním z křišťálové koule. Na jedné straně někteří předpokládají zdražení jako tento článek, jiní tvrdí, že lowcosty rozjedou cenovou válku jako boj o každého jednotlivého pasažéra a v důsledku budeme za rok až dva lítat tak levně, jako ještě nikdy. Jak to nakonec bude, to ve skutečnosti nikdo neví. |
![]() |
M17i68c84h95a88l 40M83i72l66l30e74r 9146982219242"budeme za rok až dva lítat tak levně, jako ještě nikdy" s tim se souhlasit neda, protoze tim by aerolinky uplne zkrachovaly. Tim spis, kdyz jejich vydaje vzhledem k zvysenym zdravotnim bezpecnostnim opatrenim budou muset jit nahoru. |
![]() |
F94r84a95n36t84i28š24e75k 38V86á54c87l36a60v86í45č79e38k 4965633631374Zajímalo by mne, na základě čeho byla udělána ta predikce na rok 2021, když nikdo absolutně netuší, jak se bude pandemie vyvíjet? |
![]() |
J81i52n51d54ř58i64c83h 18Š78k80o26p54e85k 4825881680905Krize letectví nevadí. Spousta letů byla naprosto zbytných, což dokázalo jejich nahrazení např. videokonferencemi. |
![]() |
M73a91r92t55i19n 43K52r57a22l 7783830943757Domnívám se, že zásadní rozdíl mezi předešlými propady a tímto je ten, že zatímco předtím se jednalo jen o přechodné šetření nákladů, teď firmy mění návyky. Nástroje na dálkovou spolupráci jsou stále dokonalejší a internet rychlejší. Navíc, nucený domácí arest přinutil lidi si na tuto formu schůzek zvyknout. Firmy už nebudou chtít vydávat peníze na to, na čem aerolinie vydělávaly nejvíc - na jednodenní výlety obchodních cestujících za účelem jediného jednání. Bylo až neuvěřitelné, kolik peněz firmy vydávaly na něco, co se v 90% dá mnohem lépe a efektivněji zmáknout on-line. Jasné, v některých kulturách (Rusko a vůbec Asie) je osobní setkání aspoň občas nutné, ale celkově se myslím tyto lety drasticky sníží i bez Covidu. |
![]() |
J11a56n 60P66a13v52e84l 8393692598916Zvyky se částečně mění a část jednání se přesune na net. Ale zdaleka ne všechny. Osobní jednání je nenahraditelné. Jak co se schůzek uvnitř firmy týče, tak obchodních. A to ve všech kulturách. Jestliže by se nějaká firma pokusila obchodní jednání přesunout on-line, zkrachuje. Zeptejte se psychologů. |
![]() |
M30a17r73t70i80n 73K14r56a20l 7473330713697Nemusím, 90% mého pracovního času jsou schůzky s kolegy a podřízenými. Uvnitř firmy není relevantní, tam jaksi člověk nelítá, jenom když se jedná o setkání lidí z filiálek. Já mluvím o tom, že jestli zbytečné cesty klesnou k nule, bude to minimálně 20% pokles letecké dopravy a to stačí k tomu, aby hodně hráčů vypadlo. Lowcosty byly typicky zaměřené na obchodního cestujícího s jedním malým kufříkem. A těch ubyde, to si prostě myslím. Sám jedu mezinárodní jednání on-line už půlrok a od krachu jsme hodně daleko. |
![]() |
M81a72r19t97i95n 45K85a98l22e13n78d68a 1930283790Nevím co děláš jmenovče ale přete se o něco v čem máte oba pravdu. 90% jsou schůzky a 20% pokles - to je rozpor o který se s ostatními přeš. I kdyby to bylo jen těch 20% tak má trh problém, technicky prostě nebude potřeba každá pátá aerolinka a každé páté letadlo - prakticky velcí sežerou malé a troufnu si říci že qatar/emirates budou sanovány tak dlouho až to řada malých položí. Otázka druhá je že dnes je většina letadel (počtem) v pronájmu jestli tedy nebudou naopak vznikat nové a nové pokusy kterým půjde na ruku právě tahle armáda nezaplacených letadel. kdo ví. |
![]() |
M45a83t60t13i42a11s 35K12e69l81l76n47e74r 4360843371778Ty more, kolik tak dostanu za jednoho bójinga ve sběrných surovinách? |
![]() |
J84i89ř84í 39K43u85n43e33š 4720910175130Je to zvláštní, neustále se plácá o udržitelném rozvoji a potřebě omezení spotřeby, ale když se spotřeba skutečně omezí, tak je to najednou katastrofa. |
![]() |
P93a12v86e54l 33V21a35l86e29n38t67a 7551691487263Holt nás finanční systém zná jen jednu věc. Neustálý exponenciální růst. Jinak se hroutí a katastrofa je na světě. |
![]() |
R29a97d21e71k 36B74e11r82a13n43e49k 2118975264785Letadlo se tomu říká :-) |
![]() |
L68u19k27á98š 75S78t88r91á50n24s59k50ý 8576555324387Pro ty firmy a zaměstnance to katastrofa je. |
![]() |
P69a94v69e24l 35Š61v29e79s37t92k28a 3838215839Budou se muset uzivut jinak. A kdyz ne, tak na zemi je lidi jak... |
![]() |
P20e37t69r 49M68i58c38h70a72l46č39á15k 4693571760338Letadlo jsem nikdy nepoužil a nepoužiji, tudíž mne tyto problémy spíš těší. :-))))))))))))))))))))))))))))) Letenky by měly zdražit tisíckrát a byl by od toho věčného trandání klid!
|
![]() |
J52a36n 80Š14e79s15t38á12k 3538179889464Každej jsme jinej, někdo lítá, někdo se vyřádí třeba se smajlíkama... |
![]() |
P70a81v59e15l 79V65a14l32e80n18t85a 7721101977313Tvl chlubit se tím jaký jsem zapecník? Ale tak každý jsme nějaký no. :D |
![]() |
M32i84l29o90š 71S13e13t49í91k 3129179134140Ten "zápecák" jak píšete, může docela klidně vést mnohem plnohodnotnější život a chránit planetu daleko více, než nějaký frikulín, co neustále trajdá po světě a tím přispívá k zamořování ovzduší. |
![]() |
M98a67t95t61i69a91s 10K89e86l33l35n13e53r 4540523441498Gréto, si to ty? |
![]() |
J17i13ř80í 83P15o26s33p25í27š43i66l 2423676121713Jste zešílel, člověče?? Mně nezajímá, že zrovna Vy se letadlem bojíte a cestovat nechcete. Ale jsou lidé, kteří cestovat potřebují. |
![]() |
M62i98c32h22a21l 34M13i17l97l41e44r 9606932869282
Nekomu staci ku stesti okruh vlastniho mestecka, jinemu okruh kam se dostane vlakem, autobusem ci vlastni Skodovkou. Ti, kdo chteji poznat dalky, potrebuji letadlo nebo zamorskou lod. Kdo ma omezeny cas, ten se bez letadla neobejde. Uznaval bych tve argumenty a narok na osobni volbu, nebyt te posledni vety prospikovane mnoha vykricniky. Vsechno jsi tim uplne pokazil, protoze jsi se ukazal jako docela obycejny zavistivec z prislovecne situace : "Tvuj soused ma kozu. Ty kozu nemas. Chces take mit kozu? Ne. Tve nejvrelejsi prani je aby sousedovi ta koza chcipla" |
![]() |
P57e60t15r 51F94u13k31a 8303926500715Je s podivem, že se svou malostí potřebujete veřejně chlubit. |
![]() |
P46a51v58e42l 57J28o30n62á50š 5531315399325Obávám se, že i mozek je u vás jen kus nevyužívaného biologického materiálu. |
![]() |
J25a14r95d82a 52W70o65l39f 8375977846164Zajímavé pozorovat kolika lidem se stýská po dovolené na Zemplínské šíravě, Balatonu a maximálně Chorvatsku. Já proti těm destinacím nic nemám, ale svět tam nekončí. Letadlo umožnilo podívat se za rozumný čas do světa a být člověkem 21 století. Osobně si myslím, že proti letecké dopravě nejvíce brojí lidé kteří nikdy nikam nelétali, třeba proto, že se do letadla bojí. A jen já jich pár znám. |
![]() |
J36i26ř17í 68B40r77e39z71o49l86u60b58s64k82ý 8267409414450Letecké dopravě nejvíc neublíží ekonomická krize, ani zákaz cestování, ale ekofanatici a lidé se zdravým rozumem, co jim je jasné, jak letadla míchají vzdušné proudy a můžou za veškeré znečištění. Minimálně v EU si myslím budeme svědky úpadku letectví z politických důvodů. A dopadneme jako Němci s jádrem, během let přijdeme o know how a bude to další obor, ve kterém nám ujede vlak. |
![]() |
L73u35k30á82š 35Š89m17a48h77e32l 2847424182524Výš to jeden diskutér uvádí... Hodně se zvýší podíl online konferencí a jednání, poklesne zájem o létání ve jménu byznysu a to opravdu způsobí konec létání, jak ho známé. Letecké společnosti neživí letenky za nesmyslných neekonomických pár set korun, ale tihle obchodní cestující... |
![]() |
J72i36ř30í 12B22r93e20z74o90l67u82b38s52k47ý 8287689534340Ano. Úbytek obchodních cestujících způsobí prakticky úplné zastavení letecké dopravy jaké vidíme teď. Mohl byste se naučit číst? |
![]() |
M97i90c34h59a84l 53M90i27l60l90e10r 9176862169772spis to bude tak, ze znacne opadne zajem o Business tridu. Ruzne podniky totiz platily svym zamestnancum z tzv. "middle managementu" business, pokud cesta trvala dele, nez urceny minimalni pocet hodin. Cestujicich v teto kategorii bylo mnoho a prave na nich aerolinky nejvice vydelavaly. U nekterych firem byl limit pro zmenu z economy na business 6 hodin, u jinych 8 hodin letu. |
![]() |
J17a84r37o61m23í27r 46M35i97l43š62t98a96i47n 4697300190770Krize leteckého průmyslu začala uzemněním letadel Boeing.Jeden rok se konkurence radovala, když tu ,kde se vzal tu se vzal ,prý v Číně, Covid 19. |
![]() |
F59r44a26n28t23i51š76e21k 94D42v28o74ř83á80k 6758594446614Hezký článek, s nadhledem a fakty. Děkuji. |
![]() |
V89l17a40d17i60m65í35r 25K32u53č93e78r89a 8705907398361Je to jenom dobře. Dříve bylo létání luxus a práce letušky a pilota byla extrémně společensky ceněná. Taky se na palubě letadel potkával výkvět společnosti, a né lůza jako je tomu dnes... |
předchozí | 1 2 3 4 | další |