Diskuze

Potíže ve vzduchu i na zemi. Letectví zažívá pád a neví, kde leží dno

Letecký provoz nad Evropou se v posledních týdnech prakticky zastavil. Do hlubokých potíží se přitom neřítí jen aerolinky, ale i důležité veřejné služby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

Pokud se letectví zase obnoví v zhruba původním rozsahu bude to chtít jednu zásadní změnu: nové celosvětové řídící středisko s velkou pravomocí, které bude neustále vyhodnocovat situaci ve světě a v případě náznaku jakékoli pandemie nebo něčeho podobného okamžitě zastaví lety z a do dané oblasti.

Pokud by něco takového fungovalo už letos tak teď řešíme leda tak kam si v létě zaletět na dovolenou.

0 0
možnosti
RK

No jo no mají teď problémy.

Po těch letech neustálého růstu.

0 0
možnosti
JN

J47o70s32e17f 77N92o51v42a38k

31. 3. 2020 22:55

Stejně se lítalo až moc. Teď přijdeme na to, že většina věcí se dá vyřešit po videokonferenci a zbytečných letů ubyde. A myslím, že je to jedině dobře.

2 1
možnosti
Foto

Bože, tady je debilů. Věděl jsem, že 80% lidstva je dementní, nicméně v době Koroňáka to parádně stouplo na 93% včetně blbů ve vlastní bublině. Chce se mi z Vás zvracet. Všem těm magorům tady přeju parádního Koroňáka.

1 5
možnosti
RK

Prosím co Vám konkrétně vadí?

1 0
možnosti
PN

P78e61t58r 98N29e95d78o33m65a

31. 3. 2020 17:19

kdyz si vzpomenu na Cinanku, ktera se letela do Parize naveceret, tak ono se nic nestane. Navic prece emise a kondenzaty prispivaji k oteplovani, tak je to dobre, ze jich ubude

0 2
možnosti

jojo, a ze vy vlastnite auto? A vite jak neekologicka byla jeho vyroba? To uz i ten let byl vic eko. Pokud budete tvrdit, ze auto je neco vic nez spatecni letenka, vyhledejte si "interpersonalni (mezilidska) neporovnatelnost uzitku"

0 0
možnosti
AJ

nikam se v lete cestovat nebude. Ti co to jeste nepochopili to holt pochopi az v cervnu..... Muzete si tu nadavat jak chcete. Letos proste nic a doufejme, ze treba ke konci roku uz pujde jezdit alespon autem do sousednich zemi.

1 3
možnosti
PV

Jen do sousedních, jo? Určitě se budu někoho ptát jestli smím jenom do Německa, nebo až do Španělska. Jak otevřou hranice, tak budou otevřený bez vymahatelného omezení, leda by cílová země zavedla víza (což ty turisticky atraktivní neudělají, přicházely by o peníze).

0 3
možnosti
AJ

ceny letenek nevyjadruji skutecne naklady, ktere letani svym provozem zpusobuje.

Pokud se budou sanovat aerolinky, tak bych tam zavedl pomerne velkou spotrebi dan.

Konec levnych letenek a bezbreheho cestovani pro nic za nic......

0 4
možnosti
PV

Tak holt budu víc a dál jezdit autem nebo obytkou, když myslíte že je ekologičtější místo sebe a 10kg drobností tahat po světě sebe a 3t železa.

2 0
možnosti

Létám 2-3 ročně, takže ceny letenek se mě týkají docela dost. Ale protože mám ekonomické vzdělání a myšlení, říkám "ať to prokrachuje". Jestliže si stát nějakou společnost hýčká na pokraji ziskovosti jen kvůli zaměstnanosti, tak to nemá cenu. Češi zaplatili odhadem 3 - 6 miliard korun za zachování ČSA, která v té době měla nulovou cenu. Alitalia je průšvih po celé ty roky. Neznám situaci jinde, ale tipl bych si, že podobných aerolinek bude více. Jen se bojím, že státy budou zase aerolinky zachraňovat za těžké miliardy. EUR.

Strašně mě šve zákaz vycestování z Čech. Ze začátku jsem si říkal, že je nesmysl, aby drželi zákaz nějak dlouho. Jenže plukovník Prymula má asi dostatečnou moc, aby to zakázal na pěkných pár měsíců. Zakázal, bez rozumných vyjimek. Jenže já bych mnohem raději trávil tuhle několika měsíční karanténu na home office někde v teple. Chápu zákaz pro lidi, co si chtějí zalyžovat v Alpách. Ale zakázat dlouhodobé vycestování?

2 2
možnosti
PV

Přesně, klidně i za cenu toho že pokud/až se vrátím, budu si klidně měsíc homeofficit ještě v karanténě.

1 0
možnosti
LP

Diskuze se rozděluje do dvou táborů: zda bojovat a omezovat šíření a zda nechat volný průběh. Je to podle mě špatně. Správná debata, kterou potřebujeme je, kolik a jak tvrdých opatření je rozumných. U nás je prokázaných nákaz pár set denně. I kdyby byly správné odhady, které říkají, že nemocných může být ve skutečnosti 10x tolik, tak z aktuálních 3.000 prokázaných u nás to bude cca 30.000 v populaci. No a pokud budou dusit takhle ekonomiku, tak za jak dlouho projde virus potřebnou cca polovinou populace? Za rok? A co když je skutečný počet případů jen trojnásobek odhalených případů? Tak budeme promořovat populaci 3 roky? To jako celou dobu budou zavřené hranice? Přece musí počet nakažených cílit někam pod hranici kapacity nemocnic, aby to proběhlo co nejrychleji, ale pořád bezpečně. Takže ať se chodí do práce, tam, kde je to možné, ať se dodržují rozestupy, nepodávají se ruce, dezinfikuje a testu je se jako o život, navyšují se kapacity ventilátorů a mimotělních oběhů, ať získají licenci na výrobu remdesviru a jiných, ale ať proboha nedusí ekonomiku (potažmo lidi) k smrti. Jsem si jistý, že i zde platí Paretův princip, tzn. že 20% opatření bude mít 80% účinku. Ať se tedy vyberou ta nejúčinnější opatření s pokud možno nejnižšími dopady a jede se.

15 0
možnosti

Vy chcete po vládě aby přemýšlela či plánovala?

Lidé co se tam dostali mají kapku jinou kvalifikaci

1 2
možnosti
KH

Mozna investice do letectvi budou presmerovany na zlepseni/zrychleni pozemni dopravy.

0 0
možnosti

Tak té naší (na našich silnicích) zcela určitě;-D

3 0
možnosti