Diskuse k článku

První koloběžka na světě, které chybí půlka vidlice. Vyrobil ji Čech

Původně měla být z kovaného karbonu, materiálu budoucnosti, který také vzniká v Česku. Kvůli rychlosti vývoje je však zatím „jen“ z oceli. Je lehčí a má nižší nášlap než většina konkurence. Díky letmému zavěšení kol je výměna propíchnuté duše dílem okamžiku. Ryze česká koloběžka Sixteen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a90r69t61i35n 49J59a81h43n 7947190780683

Michala Homolu znám, fandím mu, ale tohle si neodpustím:

http://kolobka.netstranky.cz/recenze-kolobek/kosmicka-kolobezka-m.html

jde o to, že autor článku má možná pravdu, první s letmo uchycenými koly na koloběžce byl třeba čech, ale jiný 8-o[>-]:-P

0/0
21.11.2014 17:50

M48i13r58o15s64l14a52v 93H58r74a32c39h 9836889195495

Kolobrndy nechápu, kolo je lepší.

0/0
5.10.2014 21:51

P25e98t31r 31G92a87z23d58a 6208292179777

S tímto mám problém ...... namontovat na koloběžku mechanické brzdy avid bb5 budiž na toto určení určitě dostačující volba. Nicméně koupit sety bez kotoučů od téže firmy kvůli úspoře pár korun a dát tam ty nejhorší kotouče co jsou na trhu snižují ůčinnost celého setu o 40 procent ..... fakt nechápu.

0/0
29.9.2014 8:32

M18a69r94e20k 95J24a73n96e54č46k38a 1227116323911

Na blbnutí to určitě stačí, na delší tratě určitě ne a na veřejné komunikaci to taky nemá co dělat. Mám cestovní elektrokoloběžku Wildcat (ve stylu závodní koloběžky), konkrétně  http://www.tektoss.eu/index.php/tektoss-special/kolobezka-wildcat-elektrokolobezka  s plnou výbavou, která nemá problém ani s jízdou v terénu a má i nosič a vše co má přibližovadlo se kterým chcete jezdit i po veřejných komunikacích mít, čili je o některé prvky i dovybavena. Jezdí se na ní parádně a hlavně má pořádnou vidlici, takže i přes svou váhu není problém si na ní zaskákat přes překážky v terénu, protože má i možnost nastavení odpružené nebo pevné vidlice. Stojánek je nutnost u každého kola, stejně tak solidní koloběžky, pokud nechcete mít za chvíli dodřený lak od pokládání na zem nebo pokoutného opírání. Ať mě někdo ještě chvíli přesvědčuje, že 5 cm je dostatečných na přejezd přes obrubník. Jedině, že by jej přeletěl, nebo přeskočil a nebo někde mají pouze 3 cm obrubníky ;-D A ty chybějící blatníky uživatel ocení ihned, jakmile začne pršet a musí jet náhodou po nějaké horší cestě, než nalezne nějaký přístřešek. Takže z praktického hlediska je ta koloběžka dobrá leda tak na to blbnutí za hezkého suchého počasí, místo s tímto vyrazit někde dále, nebo dokonce do provozu, natož se na ní vracet někde po setmění a nejlépe ještě ve tmavém oblečení a věřte, že i tu zdrsněnou stupačku mnohokrát oceníte, zvláště za mokrého počasí ;-)

0/0
27.9.2014 1:13

P97e38t76r 33G26a26z93d17a 6958852329957

ta plná výbava značí ty nejlevnější komponenty?? no tak to si užíjte ten 15kg mor

0/0
29.9.2014 8:36

P19e22t59r 55G41a47z11d62a 6668352159237

a smát se jinému produktu který je celkem good s vaší hnusnou koloběžkou z vidlicí co se funkčnosti opravdovým vidlicím nevyrovná, ještě ukázat lidem že jste slabý a líný a musíte se nechat táhnout elektromotorem no to chce odvahu teda

0/0
29.9.2014 8:38

J37a49n 24H42a89v94r67d72a 4271969854959

Tak tento clanek je neskutecna perla. Autor dela ze ctenaru neskutecne hnupy. Nebo je jim sam. Valiva loziska maji vyrazne nizsi valivy odpor. Nez co? Treci loziska? A co to extempore s pneumatikami (maji mensi valivy odpor) a plastemi (ty dokonce mohou mit na boku reflexni pruh). A co potom kovany karbon. Da se vrtat a je presny na tisicinu mm. Ale pro kolobezku ma asi stejny vyznam jako penovy polystyren. Je velice lehky a ma uzasne dobre tepelne izolacni vlastnosti. Jako zasadni duvod pro pouziti kotoucovych brzd oproti veckovym je prehrivani rafku a praskani plastu. Debil by to nenapsal lepe.

A vyrobce? Ten planuje letos nultou serii, 30 -40 ks. Ale prekona se a vyrobu ponecha v Cesku, aby si vse zkontroloval. Kuzniku, jste asi velky recesista.

+4/−1
24.9.2014 6:16

V38o91j57t59ě16c26h 94R40o57z18s27í97v40a74l 5850223555894

uprimne nechapu, co se vam nezda. teda krome toho, ze autor psal o prumyslovych (to je to co vyzdvyhoval) loziscich. O jakem extempore s pneumatikami a plasti mluvite? to ze vic nahustena pneumatika ma mensi valivy odpor je pravda ne? co vam vadi na reflexnim pruhu??? k pouziti kotoucu pripsal pravda, ze se neprehriva rafek (coz ja, ac trochu zbytecna, stale pravda), "zasadni vlastnost" jste z toho udelal vy. ty blaboly kolem karbonu uz fakt nechapu. Taktez vasi narazku na to, ze vyrobce chce udrzet vyrobu v CR. prijde mi, ze hledate problemy tam, kde nejsou (pripadne si je tam obratne dosadite svou interpretaci textu).

0/0
24.9.2014 10:19

J71a22n 33H72a20v87r91d26a 4941789814969

... rozdíl ve valivém odporu mezi průmysl. ložiskem a správně seřízeným konus. ložiskem je naprosto zanedbatelný, rozdíl mezi pneumatikou a pláštěm je v čem? To je minimálně 50 let totéž, alespoň u cyklistů a automobilistů. Co se týče prasknutí pláště vlivem přehřátí od "V" brzd - myšleno ráfkových, tak minimálně 50 let nebyl zaznamenán takový případ. Dokonce ani kluci, co jezdí Tour nebo Giro nemají problém z praskáním galusek kvůli přehřátí ráfku od brzdění, a že jezdí jako dobytci z těch kopců, to je fakt. A že chce výrobce udržet výrobu v ČR? Ještě neprodal ani kus ze seriové výroby a už se takhle prsí.

Článek je kachna jako hrom.

+1/0
24.9.2014 11:07

P92a69v15e77l 31Č59e32c41h98n74e28r 9768687900917

Netušíte někdo proč je tak neskutečně těžká ?

0/0
24.9.2014 0:41

L65u72k14a65s 15N12e80m55e91c 7169380352484

Tomu taky nerozumim. V porovnani s lepsim horskym kolem by mela ta kolobrnda vazit tak max 4-5 kilo.

+1/0
24.9.2014 15:06

V33á57c91l52a18v 54S67v39o48b98o61d16a 3541259110240

je to ocel

0/0
25.9.2014 9:50

T84o23m73á49š 97T39a84t48í34č96e86k 5980712200708

Pane Kužníku, redakce, nezlobte se na mě, ale článek jsem "dočetl" přesně jen do druhé věty, v níž XY "dováží ... do Česka". Tímto výrazem pro mě text pozbyl jakoukoliv kvalitu.

Abych jenom neprskal, zdůvodním: Tento odporný výraz začala používat televizní stanice Nova, aby našla, v očích svých diváků dostatečně vhodný, ekvivalent pro německý (nucený) novotvar "Tschechien". - Lingvistika je též věda, ba i exaktní. Proto si cobyžto lingvista dovoluji Vás upozornit na neúnosně nízkou úroveň textu, který obsahuje předmětný termín.

Děkuji předem za budoucí se nesetkávání s tímto výrazem ve Vašich článcích.

+2/−7
24.9.2014 0:18

D75a95n84i22e46l 67S32c45h53a68c82h40e34r80l 9183225592716

Česko vám vadí, ale Česko slovensko vám nevadilo?

Prostě Česko...no a??

+4/0
24.9.2014 1:18

T11o34m75á88š 35T85a26t13í75č50e92k 5680542650988

Vadilo by mně slovo troj, i když mně nevadí trojúhelník.

A ještě jednou - slovo Česko smrdí svým zvukem, etymologií, jakož i příčinami a místem svého vzniku a kromě toho je oblíbené u, řekněme, lidí se zvláštními schopnostmi.

0/−2
25.9.2014 2:53

J11a31n 31K16ř90í14ž 6375853515638

A co Polsko,Norsko,Dánsko - nedráždí vás to též?

A co české Osoblažsko,Chodsko,etc.?;-D

+1/0
25.9.2014 17:17
Foto

P77e31t43r 98K35r87e38n64ž63e27l51o87k 5459707

Tatíček "cobyžto" lingvista dočetl do druhé věty o dovozu :-)

+4/0
24.9.2014 7:42

I14v14a33n 18D59o43l29e91ž92a15l 3471635146466

"cobyžto" lingvista   ROFL ;-D;-D;-D

0/0
26.9.2014 11:14

R18o77b41i79n 20Ž89i33ž63k94a 2968844466656

Tento "odporný výraz" používá spousta lidí i institucí a je oficiálně akceptovanou formou jak Ústavem pro jazyk český Akademie věd a Slovníkem spisovné češtiny, tak i mezinárodními normami.

Budu rád, když se Technet i jakékoliv jiné médium bude řídit výše zmíněnými autoritami a ne samozvanými lingvisty typu Tomáše Tatíčka.

+3/0
24.9.2014 11:38

T82o12m11á30š 79T87a31t80í13č74e71k 5310332220898

Zajímavé, jak dokážete vy zastánci toho odporného patvaru být agresivní. Odkud víš, ty burane, že su samozvané?

A odvolávat se na normy a "autority", to je taky stavění na písku.

0/−2
25.9.2014 3:12

J85a71n 93K30ř63í30ž 6145293975588

Ale hulvát jste bez diskuze.

+1/0
25.9.2014 17:23

M93a39r33e50k 10K86l98u80f12a 3488814134806

Divil bych se, že by to Cannondale nebo ještě někdo dřív neměl patentované  :-/

0/0
23.9.2014 21:33

P82e67t17r 60Č70e22r58n76ý 8180688538752

jistě zajímavé technicky, ale má to význam, když to jde vyrobit levně a jednoduše? A nebo autor článku pomáhá s reklamou ?

+2/0
23.9.2014 19:46

L72u26b81o71š 92B61ř78e87z40i93n25a 2362593480531

Pán objevil Ameriku. Tohle tu už bylo v r.1992 od konstruktéra Vl. Filipa z Kadaně. Na mistrovství ČR jezdil tehdy celý tým z Kadaně právě na tomto typu koloběžky. Titulek jako "první" nebo "poprvé" není na místě.

0/0
23.9.2014 12:34

V67á11c34l63a94v 55Č48e53r29m75á30k 4323270587754

Trochu mi tam chybí zadní blatník.

0/0
23.9.2014 11:02

L89u58d49ě81k 92N36ě37m68e53c 5715721442364

Já nevím. Jak na to koukám, tak mi tam chybí úplně.

+11/0
23.9.2014 11:07

V16á94c90l78a98v 28Č95e97r29m37á59k 4603460657424

;-) dobře, tak "Trochu mi tam chybí celý zadní blatník" ;-)

+5/0
23.9.2014 11:27

L28u35d59ě53k 34N44ě47m76e81c 5405721322444

;-D To vypadá hrozně.

0/0
23.9.2014 11:28

V83á75c86l15a95v 97Č71e36r49m92á62k 4733850137554

Jo. Tak to napište lépe, smysl jsem už snad předal ;-)

0/0
23.9.2014 11:57

B31e42n 86P11a57v38k50a 1567733527161

Přijde mně to na koloběžku konstrukčně dost složité, ale jinak fakt pěkná práce.R^

0/0
23.9.2014 10:52

P75a55t57r35i45k 80S92v46o53b94o91d22a 3829631356695

S tím pláštěm schwalbe kojak bych to moc nedával, je to slušně kluzký. Jsou lepší slicky až semislicky, který vás nerozhodí na mokru a nejsou o moc pomalejší, třebas i od schwalbe .... a taky moc nechápu tu mánii okolo diskových brzd. Zbytečná zátěž, slušný ráfkový brzdy stačí v pohodě na sjezd v horách i ve městě...

+2/0
23.9.2014 10:52

V94o89j75t76ě47c39h 50R77o20z13s32í39v80a19l 5880833595744

tak az vymyslite, jak je prichytit na pulvidlici, tak si je tam dejte ;)

+1/0
24.9.2014 10:23

K64a83r34e91l 63P22ů26č22e59k 6485553860380

Nosnost 110kg a váha 8,5kg teda nic moc, to kostka.cz nebo mibo.cz mají nosnost i 150kg. Jestli je to teda primárně určeno vychrtláčům, no dobře, no.

0/−4
23.9.2014 10:52

V75á21c57l57a20v 29S57v23o63b72o93d10a 3751849120690

sorry, ale 110 kilo normálním lidem stačí... jestli nejste kulturista

+3/−1
23.9.2014 11:08

D75a57v62i70d 14Z52a31h46r64a19d65n87í62č79e75k 3237357776401

nebo buřt

0/0
23.9.2014 11:10

V75á68c91l76a33v 21S28v77o55b58o80d16a 3641169910120

no, však píšu normálním lidem :-)

0/0
23.9.2014 11:18

J34a90n 24P43e75k45a 5713553493

ono malý předimenzování není nikdy na škodu...

+7/0
23.9.2014 11:48

P53a10v60e92l 67O51d77r38a30z91i13l 6874939827930

Určitě zajímavé. Mně ale mrzí, že koloběžka je brána jako kolo = vozidlo a koloběžkář jako řidič = nemůže si dát ani pivo, když kolečkobruslaři mohou.

0/0
23.9.2014 10:51

V90á26c53l16a88v 50Č73e21r39m67á56k 4453790297584

Ano, ale prokazování toho, že jste na té koleběžce jel místo abyste jí vedl bude určitě zajímavé ...

+2/0
23.9.2014 11:56

J68o13s85e83f 31T85a37h63i21r 7820448441193

Podle normální vidlice je to jen drahá pitomina. To se mají češi čím chlubit.

+1/−3
23.9.2014 10:42

J65a48n 12P73e97k55a 5913963163

Nechápu význam té poloviční vidlice...

1/ zmiňované rychlé přezutí: Je to potřeba? Tahá s sebou snad někdo náhradní pneumatiku?

2/ Uchycení kola je mnohem víc namáhno, je na něj vyvíjen tlak pákou, což normální vidlice nedělá... tady je potřeba mnohem masivnější konstrukce. osobně bych měl strach, že se to dříve nebo později vylomí.

3/ sundávání kol z důvodu např. převozu autem - moderní páčkové rychloupínáky, které se používají na bicyklech toto velmi snadno vyřeší

+8/−1
23.9.2014 10:25

L51u62d46ě64k 15N76ě97m75e34c 5345311402514

1) Není. Tahá duši.

+2/0
23.9.2014 10:49

J39a75n 64P24e47k55a 5463343563

..a kdo tahá duši? :) A ony se nedělají bezdušová kola, jako dnes na kolech? :)

0/0
23.9.2014 11:43

L30u46d86ě37k 17N81ě29m80e67c 5455241342934

No... na kole tahá duši skoro každej, koho znám. Jsou samozřejmě jedinci, kteří v případě defektu zavolají mamince a ta je odveze.

+2/−1
23.9.2014 11:45

J29a45n 29P22e38k17a 5293843383

dyk moderní kola jsou bez duší :) stejně, jako na autě

0/−1
23.9.2014 11:48

L92u56d29ě82k 95N95ě10m78e67c 5725841202204

Mně to je jedno, co používáte Vy. Když se pak koukneme okolo sebe, tak ty různý vychytávky s nějakou samozalepovací směsí používá nepatrný procento lidí. Nehledě na to, že bezdušová guma neznamená, že se nemůže propíchnout a ujít. Stejně ji musíte vyměnit a pak zalepit.

+3/0
23.9.2014 11:53

T17o88m50á61š 60L30í86p10a 8735206150513

Jistě že. V terénu raději seknu a vymenim duši, nez tahnout bike rucos s vedomim, jak su moderni bezdusové.. mam s tim bohate zkušenosti ;)

+1/0
24.9.2014 8:18

P48a56v42e27l 73O78d87r42a94z52i67l 6914879687890

Hmm, víte, jak jsou uchycena kola na vašem autě?;-)

+1/−1
23.9.2014 10:50

B72e47n 60P84a41v47k98a 1617323267381

Také je to zavěšení trochu promakanější.

+2/0
23.9.2014 10:54

V37á60c21l52a81v 46S22v93o55b43o49d58a 3791729200100

taky to auto váží víc než 100x tolik

0/−1
23.9.2014 11:19

Najdete na iDNES.cz