Úterý 20. dubna 2021, svátek má Marcela
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 20. dubna 2021 Marcela

Diskuse k článku

První kloubový autobus z Karosy „zabil“ i nezájem pražského dopravce

Za nejpohlednější československý autobus můžeme označit Škodu 706 RTO z Karosy Vysoké Mýto. Svou krásu neztratil ani ve verzi kloubové, která se ovšem do sériové výroby nedostala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M96i49l50a38n 95V21o67l84e56k 5259483416109

"Zkušený řidič ho s přehledem vodil úzkými uličkami a jejich křižovatkami, kde by se nevytočil nejen klasický autobus s vlekem, ale kvůli převisu zádi ani bez vleku." Jestli tomu tak opravdu bylo, tak by si to zasloužilo samostatný článek s grafickým vysvětlením.

0/0
28.11.2018 19:57
Foto

P94a19v23e29l 30Š54e69b42e49k 8214113852820

Rád bych jen zmínil ,že ten přípojný vůz se neoficiálně nazýval báboser .A jedna vzpomínka na ikarus k nám nejezdili jelikož garáže Dejvice mely krátké kanály na opravu a omezené parkování a tak u nas jen karosy ale,nahore na kopci VŠZ a jednou nápad půjčit si ikarusy z garáže Řepy .No nebyl to dobrý nápad Sedlecký kopec byl nad jejich síly resp.ve dvou třetinách kopce vyskladani podél silnice a dokonale uvařené motory ,to byl první a poslední pokus vypravit Ikarus na Suchdol

0/0
28.11.2018 16:32
Foto

M62a26r64e96k 85K42l89u56f48a 3418984234466

Tak ono RTO celkově nebylo moc vhodné jako městský autobus, i v krátké versi. A to říkám jako velký obdivovatel těchto autobusů. Najezdil jsem v nich spoustu kilometrů k babičce na venkov za Prahu, ať už přímo v autobuse nebo v připřaženém "vajíčku".

Spíš pro Prahu ale byla asi škoda, že nevyšla výroba kloubová verse eš-emky (16,5).

0/0
28.11.2018 15:56
Foto

O88d72s79t84r28a89n11ě34n79ý 21U51ž38i76v17a20t10e94l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
28.11.2018 23:28
Foto

L62u67k74á78š 56M69a98l24v35i91n91s67k94y 2958764393568

160 koní 8-o ... jízda do kopce to muselo být něco

0/0
28.11.2018 15:38
Foto

P73a84v24e59l 20S76t16a70v20j87a86n88í74k 6418935927791

Noto bylo, když to jelo v Brně do Kohoutovic plné a ještě v létě, tak to byl zážitek.

0/0
28.11.2018 21:17
Foto

J65a30n 66B75a89r58t53u92š35k31a 7156371131803

Copak o to, pohledný byl a je. Mám jedno osobní "ale":

Bylo mi sedmnáct a měl jsem už dva metry. Jezdil jsem tehdejší 144/244 z Václaváku a jednou jedna starší paní se zvedla ze sedadla a říká mí: "Pojďte si sednout, nemohu se na vás dívat jak se furt mlátíte hlavou o strop," ;-D

+6/0
28.11.2018 14:58
Foto

L94u63d91v92í60k 89M27a56t95o64u89š68e80k 1341817408984

A navíc to byl fešák !!:-P

+1/0
28.11.2018 14:08
Foto

M21a12r74t38i10n 49K96u29ř90í87t37k14a 6487126898255

A nástupce RTO-K, Karosa ŠM16.5 dopadl též neslavně, ale dočkal se aspoň ověřovací série asi 8 kusů. Nedochoval se ani jeden. Tento typ zabilo pro změnu RVHP, které rozhodlo, že se k nám bude dovážet kloubový Ikarus 280. Repliku Karosy ŠM16.5 staví jeden nadšenec z Košic.

+2/0
28.11.2018 13:46
Foto

Z34d94e95n23ě51k 75S45ý83k10o39r97a 1946644768238

RVHP nic nerozhodlo. DP Praha neměl zájem a Karosa neměla dostatek předních náprav pro normální vozy, natož pro kloubák, kde byly 2 a též, že ŠM už byla výběhový typ, který měla nahradit nová řada 700 (se zpožděním 10 let). Dovoz Ikarusů bylo řešení z nouze, jelikož řada 700 se zpožďovala a s ní i plánovaný kloubák.

+4/0
28.11.2018 20:13
Foto

K92a23r29l 39R97i13e40g96e43l 4104142338846

Nejhorsim zazitkem - bylo cestovat ve "vlecce" treba trasu Ostrava-Vitkovice velke autobusove nadrazi a ...Roznov pod Radhostem na prazdniny k babicce a sedet tam na kufru, v mizernem vzduchu nejen v uplavu za autobusem ale I od kuraku uvnitr! Jinak vsechny linkove autobusy RTO byly z rozkazu nejrychleji povyseneho vojaka CSLA (ze svobodnika rovnou na armadniho generala) Gottwaldova zetaka a ministra tzv. obrany JuDr. Cepicky - natreny tenkrat na zeleno! Tmava matna skoro "khaki" zelen to byla. Linky do a z Ostravy byly trvale preplnene - horniky svazenymi z dalekeho okoli a Slovenska.

+1/0
28.11.2018 10:35
Foto

O78d54s16t49r64a72n83ě21n39ý 63U62ž37i11v45a40t14e83l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
28.11.2018 23:29
Foto

J30a16k97u73b 17F74e49i98f58a27r 7909949916889

Jo, kloubové Ikarusy bylo terno. Pamatuji, jak plně naložený jel do kopce krokem:-)

+13/0
28.11.2018 8:57
Foto

J66a96r90i77n 60V73a34š21k53ů46j 5584395853270

Tento autobus lze dneska opět vidět jezdit. Už před pár lety postavila parta nadšenců jeho repliku.

+1/0
28.11.2018 7:07
Foto

M67a97r55t75i36n 11K39u25ř20í38t54k56a 6317736768915

Přesně tak:

http://seznam-autobusu.cz/vuz/41741

+1/0
28.11.2018 13:39
Foto

M31i72l66a71n 58V50o70l15e92k 5409833566679

To je trochu zkreslené. Do kopců v Praze jezdily přeplněné samotné RTO pomalu, vlečňáky se zde v MHD nepoužívaly. I pozdější Ikarusy se v takových situacích jen 'plazily'. Pokud to tedy někdy postavil na využití v pražské MHD, předem projekt odepsal.

+9/−1
28.11.2018 5:59
Foto

M87i89c79h81a11l 12C51h63a92l61u73p56a 6678450309383

To je fakt, obcas mi cestou do skoly vysel Ikarus na ceste po Prosecke a docela se zapotil.

0/0
28.11.2018 7:16
Foto

J10i56ř28í 32K73u91c67h36t76a 6328615149257

Bodejť. Ikarusy byly stavěné na Maďarsko rovné jako placka.

0/0
28.11.2018 9:12
Foto

M78a76r69t24i30n 34N45e85r43m18u37t 4639480688634

Podle článku zde ani to nebyl hlavní důvod, silnější motor byl k dispozici, ale v rámci šetření naši objednávali tu nejslabší verzi

+5/0
28.11.2018 13:37
Foto

M83i18l92a87n 53V64o19l98e84k 5629983106539

Já to v článku nenašel.

0/0
28.11.2018 19:50
Foto

M98a38r68t78i94n 17N96e91r76m62u80t 4389920278884

je to v článku o ikarusech, asi dva měsíce

+1/0
28.11.2018 19:55
Foto

M12i31l59a33n 50V27o17l56e10k 5179553706339

Tak takhle to tedy Technet dělá...

0/0
29.11.2018 5:49
Foto

J19o43s47e85f 41Š13á89t13a68v68a 2214431326659

Kdysi se psalo že nějaký radní v Praze prohlásil něco ve smyslu,že pokud on bude na radnici,tak Prahou žádný kloubový autobus neprojede.A na základě toho byl vývoj kloubáků v Karose zastavený.A když dotyčný na radnici skončil tak už byly k mání jenom Ikarusy.

0/0
28.11.2018 11:01
Foto

P54e97t30r 29Č92e89r95m28á88k 9788625789270

To je spíš urban legend, reálně byl problém v tom že se v rámci koncepce dopravy v Praze s kloubáky nepočítalo - do centra se nehodili a na nová sídliště s vždy počítalo s kapacitní kolejovou dopravou. To že pak realita byla jiná a sídliště byla naopak na autobusu odkázaná a bylo potřeba je tedy urychleně nakoupit byl už příběh jiný....

+3/0
28.11.2018 15:08
Foto

M54i93l72a24n 31V88o83l44e15k 5479483276529

V době, kdy nebyly dostatečně silné motory, mi to v Praze přijde rozumné rozhodnutí.

0/0
28.11.2018 19:55

Jsme inspektoři, ohlásili se agenti do Vrbětic. Později se ozval výbuch

Premium Přijeli do muničních skladů ve Vrběticích a prokázali se jako zaměstnanci ostravské firmy Imex Group. Jednalo se však o...

Muž z IMEX group: Do beden k odeslání by se ve Vrběticích nikdo nedostal

Premium Sklady ve Vrběticích na Zlínsku, které podle českých tajných služeb vyhodili do povětří ruští tajní agenti, měla...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...