Čtyřkolka tatra.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Od Dakaru 1990 se změnilo pouze barevné provedení kamionu a množství nákladu vezeného na korbě.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra 815 6x6 VE s číslem 634
Autor: tatra-store.cz, Profimedia.cz
Posádka osmikolky těsně před startem prologu Rally Paříž – Dakar 1988. Za volantem Vlastimil Buchtyar, uprostřed Josef Kalina, vzadu Serge Samson.
Autor: Vlastimil Buchtyar
Navigátor Josef Kalina před „svou“ tatrou
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Kamion automobilky Liaz, který závodil na trase Paříž – Dakar, se dostal i na poštovní známku.
Autor: Profimedia.cz
Kamion automobilky Liaz, který závodil na trase Paříž – Dakar s číslem 627.
Autor: Michal Šafránek, MAFRA
Zakladatel soutěže Paříž–Dakar Thierry Sabine (rok 1986)
Autor: Profimedia.cz
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986, i s posádkou. Navigátor Josef Kalina (uprostřed), řidič Zdeněk Kahánek (vlevo) a druhý řidič Miroslav Gumolec (vpravo).
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Při absenci dohušťovacího systému pomohly v písčitých etapách „silniční“ pneumatiky Michelin XZA. Jejich použití bylo jedním z mnoha skvělých nápadů konstruktéra Jaroslava Krpce. Rok 1990
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru.
Autor: Buggyra Racing
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu. Na mapě jsou patrné poznámky navigátora Kaliny.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení reliéfu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci. Zde je vyobrazena oblast alžírské pouště u Tamanrassetu.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zajímavé je vyobrazení relieéu krajiny a údaj o maximální výšce ve stopách v každém čtverci.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe. Zde je navigátorem v mapě vyznačeno letiště Ruacana.v Namibii.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Francouzská letecká mapa z roku 1986, kterou Josef Kalina používal jako pomůcku pro navigaci v Africe.
Autor: archiv Josefa Kaliny
Rally Granada – Dakar. Český kamion Tatra řízený Karlem Lopraisem během závodu v jedné z pouštních etap na území Mauritánie z Tišitu do Kiffy. (10. ledna 1996)
Autor: ČTK
V tomto stavu odjela Buchtyarova Tatra v soutěži ještě dalších sedm etap a 4 tisíce kilometrů.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Unikátní a nikdy nezveřejněná fotografie z místa havárie těsně po vyproštění čtyřkolky z hlubokého příkopu Kahánkovou šestikolkou. Na zemi sedí stále ještě otřesený, ale nezraněný Milan Kořený, po kabině šplhá Vlastimil Buchtyar.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Pochroumaná čtyřkolka těsně po dojezdu do Pointe-Noire
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Jediný dokončený speciál s elegantně řešenou nástavbou se Dakaru 1990 zúčastnit nemohl. Po výměně nástavby však startoval na Dakaru 1991 a do poslední chvíle bojoval o vítězství.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Nákladní automobil Tatra vedený Karlem Lopraisem na trati etapy z Ataru do Nouadhibou v rally Paříž – Dakar – Paříž (9. ledna 1994)
Autor: Ondřej Hájek, ČTK
Lopraisovy excelentní výkony v extrémních podmínkách Rally Dakar silně přispěly k tomu, že je Tatra celosvětově jednou z nejsilnějších českých značek.
Autor: ČTK
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejlehčí a nejtěžší Tatra 815 účastnící se 10. ročníku Rally Dakar před přejímkami
Autor: Vlastimil Buchtyar