Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T29o17m92á58š 76P62a93č54e56s 2348692207977

Celý článek jsem přečetl hlasem paní Zawadské :-)

+44/0
doporučit
6.3.2019 7:49

M76i47c47h48a14l 62Z39e55l97e51n23ý 6664903795116

Tohle by meli cist vsichni, kteri tak radi letaji nepripoutani a odepinaji pasy hned, jak je to povoleno.

+30/0
doporučit
6.3.2019 8:19

M19a80r26c79e76l50a 54H75o48r53á47č46k12o70v54á 7187622223858

Děkuji za napínavé čtení, už jsem od včerejška čekala na druhý díl. To video s ohořelými troska na pozadí s letadlem, které se za chvílí zřítí, je dost působivá ironie osudu.

+22/0
doporučit
6.3.2019 9:49
Foto

M94a91r54t81i40n 62P54i54š30t65o79r91a 8848828916449

Když se to dobře napíše, je to působivější, než v televizi.

Poučení je jasné - technika přírodu nepřekoná a je třeba to respektovat.

+14/0
doporučit
6.3.2019 10:43

J75o17z89e43f 57B31e70v98i94l65a26q36u83a 9535429591541

Tak...som trochu zmätený. Doteraz som zažil iba jednu epizódu turbulencie (ohlásenú kapitánom pri prelete búrkou),keď sme sa museli pripútať a naozaj ten "pokles" bol taký,že nebyť pripútania, tak ideme hlavami do stropu! A to bola turbulencia očakávaná...Čiže úplný "zicher" by bolo byť pripútaný počas celého letu.:-/

Článok super R^...ale ako píšem vyššie - pocit do budúcna ? Zneistenie.;-(

+13/0
doporučit
6.3.2019 8:28

R14a83d18e64k 97Č84e26r31n94ý 8338203670604

Zde video zmíněné v článku kde jsou vidět jak trosky havárie z předchozího dne tak poslední start letu BOAC 911:

https://www.youtube.com/watch?v=eM_ECVHuBZE

A zde video z helikoptéry, zabírající trosky po pádu kde je krásně vidět jak je to na úpatí hory Fuji:

https://www.youtube.com/watch?v=l2shlCSsrxM

+11/0
doporučit
6.3.2019 0:26

M61a62r20t36i78n 11Š71m78í37d72a 6317551868743

Díky.

+4/0
doporučit
6.3.2019 10:17

J46a28n 69J76e32ž29e47k 3801975837785

> O tři roky později byly Sirotkovi zásluhy pro firmu odměněny...

Sirotkovy

+5/−3
doporučit
6.3.2019 7:28

A31d73a22m 61J96a59k40e43š 2136625266570

Mám takovéto čtení rád. Poznámka pro autora. Byť se jedná o populární text, je to text stále odborný a mělo by být dodržováno ustálené názvosloví, které je dokonce dáno normou.

Letadlu směrová ocasní plocha odpadnout nemohla. Letadlo totiž žádnou nemá. Má svislou ocasní plochu (SOP). I amatérovi bude jasné co se utrhlo. Což by u pojmu kýlová plocha (kýlovka) jasné být nemuselo. To je ta část SOP pevně spojená s trupem (a směrovka - směrové kormidlo - je "jen" ta pohyblivá část - použití tohoto názvu by bylo taky špatně).

Odtržení svislé ocasní plochy pravděpodobně způsobilo odtržení celé levé části vodorovné ocasní plochy, nikoli výškové ocasní plochy. Ta taky neexistuje. Vodorovná ocasní plocha se skládá ze dvou částí, stabilizátoru (pevná část) a výškovky (výškové kormidlo - ta pohyblivá část).

Otázkou je, jestli odlomený konec pravého křídla způsobil odtržení pravé části stabilizátoru včetně kormidla (tedy celé pravé části VOP) nebo "jen" pravé části výškového kormidla a stabilizátor zůstal namístě (nemyslím si).

Nesprávným použitím názvosloví lze "vyrobit" zcela novou leteckou katastrofu. Přitom lze použít správné terminologie tak, aby i neodborník rozuměl.

+3/0
doporučit
6.3.2019 13:45

M73i41c86h74a75l 20H86a18u21f 4208789135351

To měl mister Sirotek teda z "pozadí" kliku, co ?

+3/0
doporučit
6.3.2019 12:32

P56e87t48r 23S80t64e35i56n11e78r 7972662752755

911 je nějaké nešťastné číslo.

+3/0
doporučit
6.3.2019 10:01

J83a11n 22S12k90ý41p71a14l86a 7967692652211

Jednou jsem CAT zažil na lince Vídeň → Frankfurt. Už nevím, jestli to bylo s Lufthansou nebo s Austrianem. Na této trase se poměrně často vyskytují jet-streamy a při jednom letu na této trase se letadlo pocitově propadlo, lidem vyletělo pití až ke stropu. Někteří lidé se opařili horkou kávou, ale nic horšího se naštěstí nikomu nestalo. Kapitán okamžitě přikázal všem si sednout včetně letušek, připásat se a tak jsme zůstali až do přistání. Kelímky od nápojů a obaly od jídla se nesbíraly, ale řekli nám, ať to prostě shodíme na zem.

+1/0
doporučit
6.3.2019 21:32
Foto

P93a18v36e50l 71M91a29r32t97i89n10e72k 9625885181103

Dneska uz nelitam skoro vubec, spise se dopravuju po hladine mori a oceanu, ale turbulence jsem zazil jenom jednou. Pri letu z Hawaii do San Franciska to hazelo celou cestu a byl to jeden z duvodu, proc jsem letani zavrhnul. Dodneska jsem nepochopil, jak to ten stroj mohl vydrzet takovou dobu. To prasknuti o pristavaci plochu, az vypadly kyslikove masky ze stropu, uz nepocitam. To byl jenom bonus. Opravdu jsem uvazoval, jestli letet dale do Chicaga, nebo si radeji pronajmout auto a dojet tam po vlastni ose.

0/−1
doporučit
6.3.2019 15:48

V44l25a92d67i49m94í12r 23M53a95l16ý

Proč jsou tu dva články o témž, pane Miroslave Jindro?

0/−32
doporučit
6.3.2019 10:30

Najdete na iDNES.cz