Dieslové motory obecně vykazují nízkou úroveň produkce oxidu uhličitého, avšak vysoké hodnoty oxidu dusného. Vyšší, než kolik povolují emisní limity některých amerických států, například Kalifornie, nebo New York.
S naftou i do Kalifornie a NY
Protože se zatím žádné automobilce nepodařilo vytvořit vznětový agregát, který by tyto limity splnil, jsou dieselové vozy v Americe v naprosté menšině. Za rok 2005 bylo v USA prodáno jen 3,2 % vozidel na naftu.
S plánem zaplnit tento „naftou nenasycený“ trh dieselovými agregáty patentovala Honda technologii, kterou míru oxidu dusného sníží na úroveň, která ke splnění přísných norem stačí.
Plasmový reaktor
Zplodiny z motoru budou vedeny skrze plasmový reaktor, respektive skrze vrstvu plynu s elektricky kladně nabitými částicemi. Tím se separují škodlivé oxidy dusíku, které jsou přetvořeny na oxid dusnatý. Ten je pak v systému zachycen alkalickými kovy a stříbrem. Systém bude poháněn elektřinou z alternátoru. Z výkonu motoru tak ubere cirka 1 kW.
O 30% účinnější
Na jeden galon paliva dojede vůz s naftovým motorem zhruba o 30 procent dále, než s benzínovým.
Díky tomu je provoz na naftu ekonomicky výhodnější i v USA, kde je dokonce o trochu dražší než benzín.
Vznětové motory mají také obecně vyšší točící moment než zážehové, což se podílí na živější akceleraci z nulové rychlosti. Simon Goodwin, manager DaimlerChrysler ve Washingtonu dodává: „Šestiválcový diesel dokáže poskytnou stejný točivý moment, jako benzínový V8“.
Do USA ve velkých vozech
Automobilka zatím oficiálně nesdělila, v jakých modelech se nové motory objeví. Ředitel Hondy Taeko Fukui se však nechal slyšet, že pro americký trh bude motor uveden v SUV Odyssey a sportovním MPV Acura MDX.