náhledy
Curtiss Jenny. Letadla stejného typu byla ve Spojených státech od roku 1919 nasazena k leteckému protipožárnímu hlídkování.
Autor: San Diego Air & Space Museum
P-47 Thunderbolt v roce 1947 během testů s hašením lesních požárů. Na krytu motoru vidíme znak U.S. Forest Service.
Autor: public domain
Canadair CL-215 je obojživelný létající člun.
Autor: Pedro Aragao, CC BY-SA 3.0
Canadair CL-215
Autor: U.S. National Park Service, public domain
Canadair CL-215 na Aljašce. Po nabrání vody se vydává vstříc lesnímu požáru.
Autor: National Park Service, Alaska Region, CC BY 2.0
Canadair CL-215 bojuje s lesním požárem na Aljašce.
Autor: National Park Service, Alaska Region, CC BY 2.0
Canadair CL-215T. Přestavby olétaných CL-215 na verzi CL-215T spočívaly především ve výměně motorů, kdy se místo starých pístových instalovaly nové turbovrtulové Pratt & Whitney Canada PW123AP, tedy stejné jako dostal modernizovaný typ CL-415.
Autor: Contando Estrelas, CC BY-SA 2.0
Turbovrtulový Canadair CL-415 konstrukčně přímo vychází z předchozího pístového CL-215. Těch odlišností (vylepšení) je tam ovšem celé řada, ale motory jsou z pohledu externího pozorovatele nejnápadnější.
Autor: European Commission DG ECHO, CC BY-SA 2.0
Supertanker, adaptovaný z Boeingu 747, je dosud největší hasicí letoun v historii. Na fotografii je první vyrobený exemplář, který nebyl nikdy nasazen k hašení. Celkem vznikly tři Supertankery.
Autor: scott wright, CC BY-SA 2.0
Supertanker, adaptovaný z Boeingu 747, je dosud největší hasicí letoun v historii. Na fotografii je první vyrobený exemplář, který nebyl nikdy nasazen k hašení. Celkem vznikly tři Supertankery.
Autor: Golf Bravo
Supertanker, adaptovaný z Boeingu 747, je dosud největší hasicí letoun v historii. Na fotografii je druhý vyrobený exemplář. Celkem vznikly tři Supertankery.
Autor: Kari Nesler, CC BY-ND 2.0
Supertanker, adaptovaný z Boeingu 747, je dosud největší hasicí letoun v historii. Na fotografii je třetí a zároveň zatím poslední vyrobený exemplář. Dnes už je ovšem vyžazen z provozu, který moc dlouho netrval.
Autor: Bruce Cooner, CC BY 2.0
Erickson S-64 Aircrane. Během akce zůstává hadice pro plnění vody viset v prostoru, jinak je i druhým koncem upevněna k vrtulníku, aby jen tak neplandala. A upevňovat ji lze samozřejmě pouze za klidu na zemi.
Autor: Bureau of Land Management, CC BY 2.0
Erickson S-64 Aircrane
Autor: U.S. Air Force Photo by Master Sgt. Jeremy Lock, public domain
Erickson S-64 Aircrane, čerpání hasicí vody ve visu
Autor: Pacific Southwest Region 5, CC BY 2.0
Erickson S-64 Aircrane s vodním dělem
Autor: Korea Forest Service
Erickson S-64 Aircrane, ilustrace s vodním dělem nového provedení, které je ve vývoji.
Autor: Erickson Inc.