Ladislav zkoumá negativ
Autor: Aleš Vašíček
Negativ je vytištěný na průhlednou fólii na inkoustové nebo laserové tiskárně.
Autor: Aleš Vašíček
Nanášení dichromanu draselného na želatinový papír
Autor: Aleš Vašíček
Uschlý želatinový papír s vrstvou dichromanu draselného
Autor: Aleš Vašíček
Na uschlý želatinový papír s vrstvou dichromanu draselného položíme negativ.
Autor: Aleš Vašíček
Po expozici UV světlem je na papíře viditelný obraz.
Autor: Aleš Vašíček
Papír s negativem upneme do rámu.
Autor: Aleš Vašíček
Papír s negativem upneme do rámu a necháme něj svítit UV lampu. Intenzita, vzdálenost od zdroje a doba osvitu je vždy předmětem trpělivého zkoušení.
Autor: Aleš Vašíček
Po expozici se papír vypere ve vodě až zmizí žlutý dichroman draselný. Papír usušíme a můžeme ho uložit na následné zpracování. Když se rozhodneme tvořit dále, můžeme již naexponovaný papír znovu namočit a připravit ho tak k nanášení barvy.
Autor: Aleš Vašíček
Namočený papír položíme na sklo. Otřeme přebytečnou vodu a přilepíme papírovou lepící páskou.
Autor: Aleš Vašíček
V navlhčené želatině je z určitého úhlu patrný exponovaný obraz. V některých místech je želatina zatvrdlá, jinde naopak nabobtná.
Autor: Aleš Vašíček
Namočený papír položíme na sklo. Otřeme přebytečnou vodu a přilepíme papírovou lepící páskou.
Autor: Aleš Vašíček
Používáme tiskařské barvy na bázi oleje. Tiskařské barvy jsou oproti klasickým olejovým barvám hustší.
Autor: Aleš Vašíček
Barvu rozetřeme tak, abychom mohli rovnoměrně nabrat tenkou vrstvu na váleček či štětec. Jako paleta dobře poslouží tabulka skla.
Autor: Aleš Vašíček
Není čas nazbyt, protože želatina pomalu vysychá. Na větší plochy nám s nanášením barvy dobře poslouží váleček na tapety. Jako štětec se může hodit i štětka na holení. Speciální olejotiskové štětce existují, ale dokážou být velmi nákladným vybavením.
Autor: Aleš Vašíček
Není čas nazbyt, protože želatina pomalu vysychá. Na větší plochy nám s nanášením barvy dobře poslouží váleček na tapety. Jako štětec se může hodit i štětka na holení. Speciální olejotiskové štětce existují, ale dokážou být velmi nákladným vybavením.
Autor: Aleš Vašíček
Štětcem můžeme přidávat, ale i ubírat barvu. Libovolně lze zesilovat či zesvětlovat určité partie snímku.
Autor: Aleš Vašíček
Štětcem můžeme přidávat, ale i ubírat barvu. Libovolně lze zesilovat či zesvětlovat určité partie snímku.
Autor: Aleš Vašíček
Štětcem můžeme přidávat, ale i ubírat barvu. Libovolně lze zesilovat či zesvětlovat určité partie snímku.
Autor: Aleš Vašíček
I když se to může zdát jednoduché, není vždy snadné včas přestat. V určitém okamžiku už začneme přicházet o detaily a nelze se vrátit.
Autor: Aleš Vašíček
Je možné použít i nejrůznější odstíny barev.
Autor: Aleš Vašíček
Je možné použít i nejrůznější odstíny barev.
Autor: Aleš Vašíček
fotografové Karel Richtr (vlevo) a Ladislav Viszoczky
Autor: Aleš Vašíček
Příručka olejotisku z roku 1921
Autor: Aleš Vašíček
Bobtnání želatiny
Autor: Laci Viszoczky
Při nahřívání želatiny je třeba dát pozor na teplotu. Správný postup lze najít v dobových nebo i současných návodech.
Autor: Laci Viszoczky
Přidávání kamence do želatiny. Vlivem nepozornosti se objevilo pár bublin.
Autor: Laci Viszoczky
Odstranění nerozpuštěné želatiny
Autor: Laci Viszoczky
Čerstvě nanesená želatina na namočený papír
Autor: Laci Viszoczky
Sušení želatinových papírů
Autor: Laci Viszoczky
Malá UV lampa, 90W trubice. Při čase 8,5 min na 1 metr vzdálenosti s 3,5 % dichromanu draselného a folie z laserové tiskárny
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky
Laci Viszoczky, olejotisk
Autor: Laci Viszoczky