Diskuse
Svět s airtaxi budoucnosti a inzerát na město, ve kterém už nechci létat
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J46i11r38i 61S96l81a70v80i52k
Skoda, ze jeste neni zmineny cesky projekt https://zuri.com/story Podle planu chteli v roce 2025 s prototypem letat s lidskou posadkou a o dva roky pozdeji uz mi komercni lety. Podle jejich webovky to vypada, ze minuly rok zacali od nuly a vzdali se ciste elektrickeho pohonu. Na tyhle hracky je priliz brzo. Jen si rikam, proc se nekoukli do historie a nepoucili se z predchozich nezdaru. A proc do toho jeste nekdo investuje, ikdyz jsou nekolik let pozadu za planem, tedy uz celkem do oci bijici neuspech.
P12e58t29r 60H22á34j80e69k
Dává někomu smysl, aby jel z Berlína rychlovlakem do Prahy jen proto, aby se dronem dostal na letiště?
... asi nějaké superlevné letenky jen z Prahy.
J14i91ř33í 30Ř44e70h76o12ř
slušný scifi už je ten rychlovlak za třicet let na začátku článku. Porovnejme pokroky v dálkové dopravě za posledních třicet let
I35g39o90r 82N74ě48m31e51č17e77k
Stačí analogie s auty. Koho by před 100 lety napadlo, že jednoho dne bude moct mít auto každý? Nepochybuji o tom, že se taky probíralo, že to bude jen doprava privilegovaných a samozřejmě nějakou dobu byla. Ale určitě to bude trochu jiné, už to bude podstatně více sdílené, nebude důvod, aby něco takového vlastnil každý.
P61e96t85r 90H44á86j56e93k
On i takový vrtulník existuje už zhruba sto let a přesto s ním většina lidí nelétá z nádraží do práce. Je to primárně o reálných nákladech.
D85a76v54i70d 29J30e25l86í94n43e34k
Ten proces certifikace autonomního stroje mě fakt zajímá. Jak se budou řešit poruchy? Co třeba výpadek motoru nebo jeho regulátoru ve visu? Bude mít stroj dostatečný přebytek výkonu a autority ovládání, aby výpadek jednoho motoru ustál? Co výpadek motoru při dopředném letu? Zase. Zvládne přejít do visu a přistát? Kdo vybere místo nouzového přistání, když na palubě není pilot?
K té nízké hlučnosti jsem fakt skeptický. Klasické vrtulníky jsou opravdu čím dál tišší. Záchranářský vrtulník pár set metrů nad městem skoro neslyším. Hlavní důvod je vícelistý rotor o velkém průměru, kde se konce listů rychlosti zvuku opravdu neblíží. To se ovšem nedá říct o rotoru malého průměru. Kdo někdy slyšel startovat turbovrtulové letadlo nebo V-22 Osprey potvrdí.
J11i40r61i 58S93l55a40v89i68k
Na hlucnost mam stejny nazor. Podle me, jestli se vubec neco takoveho podari realizovat az k fazi certifikace, tak pak to skonci jako Concorde v omezene mire hlavne kvuli hluku.
M36i19r96o18s15l55a28v 71S28l11á88m43a
Muž z prvního století • https://www.csfd.cz/film/5993-muz-z-prvniho-stolet... • Tatralet a Škodaplán •
P76a90v34e57l 64Š20t69ě67r87b53a
Zaujal mne pohled na hlučnost - že budou lítat nad dnešními hlučnými tepnami. Ale za 30 let ty tepny asi budou plné tichých elektroaut, takže daleko nižší hluk je to, kam by to mělo směřovat. Ne hluk současného kamionu..
D15a47v10i48d 91J44e13l96í87n67e75k
Že je elektromobil výrazně tišší než spalovák je mýtus. Tam kde ubyde hluk motoru, výrazně naroste hlučnost odvalujících se pneumatik kvůli vyšší hmotnosti automobilu způsobené akumulátory.

P79a46t65r72i11k 52C68h93r54z
Podle mne se snaží koncept spojit dva ekonomicky rozdílné světy. Cestující vlakem a cestující letadlem. Proč by někdo z Berlína jel vlakem, aby pak z Prahy pokračoval letadlem? Proč tedy neletěl rovnou Berlín-Praha letecky, nebo z Berlína rovnou na místo určení, kam by původně chtěl letět z Prahy?
K tomu hluku kromě síly mám obavu, že půjde i o nepříjemnou frekvenci - ostatně to je hlavní důvod, proč na stále více místech (památky, přírodní parky) jsou drony zakazovány - jejich hluk je opravdu velmi nepříjemný a ostatní návštěvníky ruší.
Spojení letiště a Hlavního nádraží má smysl jedině pozemní, tedy buď vlakovou linkou, metrem nebo kombinací obojího.
R23a63d69e33k 46K90o30u29t10n48ý
To jsem říkal taky, že letecké koridory v místech už existujících silničních tepen nedává smysl. Nejen z důvodu že by bylo levnější/efektivnější postavit "další patro" klasické komunikace či rozšířit. Ale i z důvodu že se tím ztratí asi jediná výhoda letecké dopravy - je možné letět přímo do cílové destinace.
J64a19r90o98m18í27r 33K35r65á85l
To je jak kdysi ABC. "Až ti bude pionýre 30 let..." On to totiž není jen technický problém, ale hlavně bezpečnostní a právní.
P45e98t19r 24P54a21l97a46c67k25y
Přesně to mě napadlo. Podle ábíčka jsme už nejméně 30 let měli žít v absolutním blahobytu futuristické společnosti.
Takže jo, autor má moc pěkné vize. Takové hezké ábíčkovské
K29a59r42e36l 91S83t40á24r55e53k
Slušný sci-fi hodno filmového zpracování. Hoďme nohy na zem a v Praze aspoň do 2053 dokončete okruh...
M77i86r28o20s69l54a66v 64V83e28l42i37k67ý
Než tu dokončíme dálniční síť tak jinde již možná budou dálnice bourat a přepravovat se vzduchem
Jak nahodit slavný německý tank Tiger. Chce to hlavně nechat dobře zahřát
Můžeme o tom vést spory a můžeme s tím i nesouhlasit, ale německý tank Tiger I je pravděpodobně nejslavnějším tankem druhé světové války. Bylo o něm napsáno hodně, ale v tomto textu se zaměříme na...
Čína potvrdila plán na stavbu jaderné elektrárny na Měsíci spolu s Ruskem
V první polovině třicátých let má podle současných plánů na Měsíci vzniknout vesmírná základna, která bude využívat energii z jaderné elektrárny. Provozovat ji bude Čína a Rusko.
Varování rozvědky dalo vzniknout „provizornímu“ tanku, který slouží dodnes
První představitel kategorie MBT(hlavní bojový tank) americké armády – tank M60 Patton navázal na svého předchůdce M48, které trpěl mnohými neduhy. Je to legendární stroj, který poprvé bojoval v...
Praha před 100 lety přemisťovala Vltavu do dnešního koryta
Práce na přeložení koryta Vltavy mezi pražskými Holešovicemi, Karlínem a Libní pokračovaly před sto lety naplno. Stavěl se také Libeňský most.
Před 20 lety poprvé vzlétl Airbus A380. Piloti mrzli, ale byli nadšeni
Když se 27. dubna 2005 poprvé odlepil od ranveje ve francouzském Toulouse, bylo na jeho palubě jen šest lidí. Největší dopravní letoun Airbus A380 okamžitě piloty nadchl lehkostí, s jakou reagoval na...
Zemřel muž, který pomocí hadice, ponožky či pytlíku zachránil osádku Apolla 13
Zemřel Ed Smylie. Inženýr NASA, který se svým týmem v roce 1970 přišel na to, jak po explozi zachránit astronauty mise Apolla 13 před otravou oxidem uhličitým. Smylie zemřel ve věku 95 let, téměř na...
Neotročte. Využijte přepis řeči od AI s působivými funkcemi
Služby pro přepis řeči do textu představují v dnešní době velmi užitečný nástroj s širokým spektrem využití. S rozvojem umělé inteligence jsou jejich schopnosti velice dobré a ušetří spoustu času. Na...
Varování rozvědky dalo vzniknout „provizornímu“ tanku, který slouží dodnes
První představitel kategorie MBT(hlavní bojový tank) americké armády – tank M60 Patton navázal na svého předchůdce M48, které trpěl mnohými neduhy. Je to legendární stroj, který poprvé bojoval v...
Je to jako letět na židli. Ultralehké balony ovládnou nebe nad Berounkou
Vznést se a plout nad krajinou jen v jednoduché sedačce, s plynovou láhví na zádech a balonem nad hlavou, může na první pohled působit trochu děsivě. Piloti však tomuto způsobu vzduchoplavby lehce...

Luxusní vilka s ložnicí, kuchyňským koutem a koupelnou na ostrově Lombok
Selong Belanak, Central Lombok Regency, Indonézie
2 863 680 Kč