Diskuze

OBRAZEM: Malé túčko. Jedno přistálo na Něvě dřív než Sully na Hudsonu

Tupolev Tu-124 měl jako první sériový dopravní letoun východní provenience dvouproudové motory. Obecně se však o příliš povedený stroj nejednalo, i když sloužil spolehlivě. Například umístění motorových gondol v kořenech křídla zděděné po Tu-104, a potažmo tak trochu po bombardéru Tu-16, nebylo tím nejlepším vkladem pro jeho budoucnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zaujala aj Volga Combi - u nás bola zriedkavo k videniu.;-)

3 0
možnosti

Mimochodem, o tomto případu jsem kdysi četl zmínku v L+K, tehdy bez fotek.

1 0
možnosti
Foto

Tak už víme, proč (i když jen ve filmu) Jeff Skiles řekl: "Yes, I would've done it in July". Teda to túčko taky netrefilo červenec, ale i tak srpen lepší, než leden.

2 0
možnosti

Hlavně to řekl proto, že se v té ledové vodě vymáchal. :-)

2 0
možnosti

Jak jsem uvedl níže, ona šťastná nehoda na Něvě je popsaná například zde:

https://www.abicko.cz/clanek/precti-si-technika/22618/letecke-ne-stesti-zazrak-na-neve.html

2 0
možnosti

TU104 dělal neskutečný hluk, jak auto bez výfuku.. Byl to vojenský bombardér předělaný na civil. Motory končily výtokovou tryskou, žádný tlumič hluku se nekonal.

3 2
možnosti

Co se týče toho přistání na Něvě/Hudsonu - já to říkám pořád, přistání na vodní hladině není nic zvláštního.

1 8
možnosti

Až přistanete dejte vědět,

3 0
možnosti

Mně se ta koncepce s motory v kořenech křídla hrozně líbí, to letadlo má takové elegantní a čisté tvary. Škoda, že se to více neujalo, ale je fakt, že narvat tam pořádné dvouproudové motory by bylo dost problematické.

5 0
možnosti

Neujalo sa to, pretože je to veľmi nevýhodná koncepcia. Zložitý nosník krídla, zložitý prístup k motoru, hluk do kabíny a v prípade požiaru alebo poškodenia rotoru ohrozenie cestujúcich. Výhodou je len umiestnenie v blízkosti ťažiska

9 0
možnosti

J61o71s10e87f 75V90a14l21a

9. 2. 2020 8:42

To pristani na Neve byla take hrdinstvi a stesti, ze letadlo minulo o 30 vyskovych metru Bolseoktinskij most a v te dobe rozestaveny most Alexandr Nevskeho. Nikdo nebyl vazne zranen. Rozdil v hrdistvi byl v tom, ze tady TU-124 melo problem s motorem sice od startu, ale byl dostatek casu na prelet z Tallinu do Leningradu a na 8x 15-minutovy okruh nad Leningradem k spotrebovani paliva. Pri poslednim okruhu postupne motory TU-124 jeden po druhem zacaly horet, napotvoru zrovna nad mestem. Otazkou je, kdo vymyslel letadlu v nouzi krouzit cast okruhu primo nad mestem (??? nabizi se prirovnani k turovi domacimu....).

Sully mel problem, ze nemel ani motory, ani rychlost, ani vysku, ani cas a letadlo bylo po startu tezke a plne paliva

11 0
možnosti

Jen upřesním, ten Tu-124 z Něvy neměl problém s motorem, ale s podvozkem, resp. s přední podvozkovou nohou, proto se připravovalo nouzové přistání v Leningradě. A jeho motory nezačaly hořet, ale naopak "zhasly", protože nečekaně došlo palivo.

6 0
možnosti

Mohu se zeptat, jaké výhody má záporné vzepeti na dopravním letadle? Já vidím jen sama negativa. Od stability, potřeby vyššího podvozku, proemy při přistání a pod.

3 0
možnosti

Tu-16 mohl nést i hodně velké vodíkové bomby, potřeboval místo pod trupem. A Tu-104 je jen upravený Tu-16, co místo bomb vozil lidi.

0 0
možnosti