- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zaujala aj Volga Combi - u nás bola zriedkavo k videniu.
Mimochodem, o tomto případu jsem kdysi četl zmínku v L+K, tehdy bez fotek.
Tak už víme, proč (i když jen ve filmu) Jeff Skiles řekl: "Yes, I would've done it in July". Teda to túčko taky netrefilo červenec, ale i tak srpen lepší, než leden.
Hlavně to řekl proto, že se v té ledové vodě vymáchal. :-)
Jak jsem uvedl níže, ona šťastná nehoda na Něvě je popsaná například zde:
https://www.abicko.cz/clanek/precti-si-technika/22618/letecke-ne-stesti-zazrak-na-neve.html
TU104 dělal neskutečný hluk, jak auto bez výfuku.. Byl to vojenský bombardér předělaný na civil. Motory končily výtokovou tryskou, žádný tlumič hluku se nekonal.
Co se týče toho přistání na Něvě/Hudsonu - já to říkám pořád, přistání na vodní hladině není nic zvláštního.
škoda že tu není foto toho přistání na Něvě .
Mně se ta koncepce s motory v kořenech křídla hrozně líbí, to letadlo má takové elegantní a čisté tvary. Škoda, že se to více neujalo, ale je fakt, že narvat tam pořádné dvouproudové motory by bylo dost problematické.
Neujalo sa to, pretože je to veľmi nevýhodná koncepcia. Zložitý nosník krídla, zložitý prístup k motoru, hluk do kabíny a v prípade požiaru alebo poškodenia rotoru ohrozenie cestujúcich. Výhodou je len umiestnenie v blízkosti ťažiska
To pristani na Neve byla take hrdinstvi a stesti, ze letadlo minulo o 30 vyskovych metru Bolseoktinskij most a v te dobe rozestaveny most Alexandr Nevskeho. Nikdo nebyl vazne zranen. Rozdil v hrdistvi byl v tom, ze tady TU-124 melo problem s motorem sice od startu, ale byl dostatek casu na prelet z Tallinu do Leningradu a na 8x 15-minutovy okruh nad Leningradem k spotrebovani paliva. Pri poslednim okruhu postupne motory TU-124 jeden po druhem zacaly horet, napotvoru zrovna nad mestem. Otazkou je, kdo vymyslel letadlu v nouzi krouzit cast okruhu primo nad mestem (??? nabizi se prirovnani k turovi domacimu....).
Sully mel problem, ze nemel ani motory, ani rychlost, ani vysku, ani cas a letadlo bylo po startu tezke a plne paliva
Jen upřesním, ten Tu-124 z Něvy neměl problém s motorem, ale s podvozkem, resp. s přední podvozkovou nohou, proto se připravovalo nouzové přistání v Leningradě. A jeho motory nezačaly hořet, ale naopak "zhasly", protože nečekaně došlo palivo.
Mohu se zeptat, jaké výhody má záporné vzepeti na dopravním letadle? Já vidím jen sama negativa. Od stability, potřeby vyššího podvozku, proemy při přistání a pod.
Tu-16 mohl nést i hodně velké vodíkové bomby, potřeboval místo pod trupem. A Tu-104 je jen upravený Tu-16, co místo bomb vozil lidi.