Diskuse k článku
Dakota všem vytřela zrak. A s turbovrtulovými motory dvakrát
![]() |
J34a84n 40K87a60š56í34k 9167948245766Moc pěkné čtení na víkend Děkuji autorovi. |
![]() |
J24a66n 70Š85t40e79f44a71n 9231105431477Paradni clanek, tomu rikam krasna novinarina. Jak iDnes kvalitativne upada, a to delsi dobu. Tak na technetu se kvalita stale drzi, dekuji |
![]() |
J87i85ř69í 58J76i56r81o43u10d90e20k 8536259664714
|
![]() |
J34i83ř43í 97V22a21v52ř25í92k 7654239845330Skvělý článek o skvělém letadle. Díky autore za rozšířené vědomosti. |
![]() |
E20r59i83k 34L50e91v10i73n85s75k38ý 8481424423235Co naplat, Dakotě to prostě sluší i ve všech možných úpravách. Určitě se dožije 100 let od prvního vzletu. |
![]() |
R74a60d42e25k 23K72o47h39u65t 8453349757437Konstruktéři DC-3 museli být geniální... |
![]() |
J54o65s21e42f 95M20i88k80i60n 5683904265784Turbovrtulový motor má sice menší hmotnost než pístový, ale jeho spotřeba je min o 30%větší, takže se musí do letouna dát i výce paliva. Určitou výhodou je i snížení vibrací oproti pístovým motorům a technická (výrobní) jednoduchost hlavně v porovnání s motorem hvězdicovým víceřadým. Letadlo jde ovšem u turbíny hůře za plynem |
![]() |
V34o20j57t32ě82c71h 19M81a78l89ý 5622529181978Díky za tradičně velmi zajímavý článek a skvělé fotky. |
![]() |
J46i22ř54í 67D14o66u33t39n40á19č 3267166455323JJ ..hezký a fotky nádherný ...akorát mi moc nedává smysl "Tak především turbovrtulový motor nižší hmotnost než motor pístový s o poznání nižším výkonem." nechybí tam MÁ ?? |
![]() |
A34l93e98š 72P33e96r93o22u29t18k23a 4505141336Zajímalo by mne jestli Dakota je kopie IL14 nebo opačně. Nebo jsou to dva paralelní typy, tak strašně podobné? Např TU144 je zcela kopie Concord. Rusové okopčli podvozky i tvar křídel. |
![]() |
T72o85m31á78š 53T11a89t43í48č24e32k 5210212110798Nedlouho "před tím" se začala vyrábět i vojenská verze... JM už něco takového odmítám číst. |