Diskuse k článku
Dakota všem vytřela zrak. A s turbovrtulovými motory dvakrát
![]() |
J51a97n 52K73a87š67í85k 9617558775486Moc pěkné čtení na víkend Děkuji autorovi. |
![]() |
J39a82n 16Š15t51e70f95a92n 9301625891487Paradni clanek, tomu rikam krasna novinarina. Jak iDnes kvalitativne upada, a to delsi dobu. Tak na technetu se kvalita stale drzi, dekuji |
![]() |
J17i84ř86í 19J87i92r70o56u30d51e18k 8286139474404
|
![]() |
J89i82ř80í 35V20a80v20ř11í81k 7774379295890Skvělý článek o skvělém letadle. Díky autore za rozšířené vědomosti. |
![]() |
E35r70i26k 11L62e15v81i26n66s26k76ý 8431514393175Co naplat, Dakotě to prostě sluší i ve všech možných úpravách. Určitě se dožije 100 let od prvního vzletu. |
![]() |
R86a40d64e74k 14K83o91h50u69t 8943109827447Konstruktéři DC-3 museli být geniální... |
![]() |
J80o10s40e48f 30M24i88k38i51n 5663704195214Turbovrtulový motor má sice menší hmotnost než pístový, ale jeho spotřeba je min o 30%větší, takže se musí do letouna dát i výce paliva. Určitou výhodou je i snížení vibrací oproti pístovým motorům a technická (výrobní) jednoduchost hlavně v porovnání s motorem hvězdicovým víceřadým. Letadlo jde ovšem u turbíny hůře za plynem |
![]() |
V10o18j75t74ě27c51h 62M41a84l91ý 5812439161658Díky za tradičně velmi zajímavý článek a skvělé fotky. |
![]() |
J63i53ř78í 10D50o65u76t59n56á20č 3617546495143JJ ..hezký a fotky nádherný ...akorát mi moc nedává smysl "Tak především turbovrtulový motor nižší hmotnost než motor pístový s o poznání nižším výkonem." nechybí tam MÁ ?? |
![]() |
A91l77e64š 88P57e61r31o59u65t77k23a 4665751786Zajímalo by mne jestli Dakota je kopie IL14 nebo opačně. Nebo jsou to dva paralelní typy, tak strašně podobné? Např TU144 je zcela kopie Concord. Rusové okopčli podvozky i tvar křídel. |
![]() |
T27o55m61á48š 78T58a22t78í94č55e19k 5630712940258Nedlouho "před tím" se začala vyrábět i vojenská verze... JM už něco takového odmítám číst. |