Karel Loprais a Josef Kalina se svou Tatrou T-815 v roce 2003
Autor: Profimedia.cz
Navigátor Josef Kalina před „svou“ tatrou
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Tatra na Rally Dakar
Autor: Loprais Team a Radomír Smolka
Milan Kořený (vlevo) diskutuje s Radomírem Stachurou, který si dopřává osvěžující pivo.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Hrdé pojmenování Puma II se po několika prvních etapách změnilo na pejorativně znějící označení Žabák, jež téměř dokonale vystihovalo jízdní projev vozu přetíženého na přední nápravu.
Autor: Loprais Team a Radomír Smolka
Poslední etapa protrápeného Dakaru. Navzdory šíleným jízdním vlastnostem dokázal Karel Loprais vybojovat druhé místo.
Autor: Loprais Team a Radomír Smolka
Ve svém živlu. Karel Loprais s tatrou absolvoval Rally Dakar devatenáctkrát.
Autor: ČTK
Karel Loprais a Josef Kalina se svou Tatrou T-815 v roce 2003
Autor: Profimedia.cz
Tatra 815 6x6 VE s číslem 634
Autor: tatra-store.cz, Profimedia.cz
Zakladatel soutěže Paříž–Dakar Thierry Sabine (rok 1986)
Autor: Profimedia.cz
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986, i s posádkou. Navigátor Josef Kalina (uprostřed), řidič Zdeněk Kahánek (vlevo) a druhý řidič Miroslav Gumolec (vpravo).
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Posádka osmikolky těsně před startem prologu Rally Paříž – Dakar 1988. Za volantem Vlastimil Buchtyar, uprostřed Josef Kalina, vzadu Serge Samson.
Autor: Vlastimil Buchtyar
Při absenci dohušťovacího systému pomohly v písčitých etapách „silniční“ pneumatiky Michelin XZA. Jejich použití bylo jedním z mnoha skvělých nápadů konstruktéra Jaroslava Krpce. Rok 1990
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra 815 VE 6x6, která jela Dakar v roce 1986.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru.
Autor: Buggyra Racing
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tatra posádky Martin Šoltýs, Tomáš Šikola a Josef Kalina na trati Rally Dakar 2018
Autor: BUGGYRA media
Jaroslav Valtr, Josef Kalina, Jiří Štross a jejich Tatra na startu Rally Dakar
Autor: BUGGYRA/Martin Hůle
Zakladatel soutěže Paříž – Dakar Thierry Sabine (rok 1986)
Autor: Profimedia.cz
Trosky vrtulníku Thierryho Sabina, zakladatele rally Paříž–Dakar, který havaroval poblíž Gourma-Rharous. (14. ledna 1986)
Autor: Profimedia.cz
V tomto stavu odjela Buchtyarova Tatra v soutěži ještě dalších sedm etap a 4 tisíce kilometrů.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Tatra na Rally Dakar
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Unikátní a nikdy nezveřejněná fotografie z místa havárie těsně po vyproštění čtyřkolky z hlubokého příkopu Kahánkovou šestikolkou. Na zemi sedí stále ještě otřesený, ale nezraněný Milan Kořený, po kabině šplhá Vlastimil Buchtyar.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Pochroumaná čtyřkolka těsně po dojezdu do Pointe-Noire
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Od Dakaru 1990 se změnilo pouze barevné provedení kamionu a množství nákladu vezeného na korbě.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Jediný dokončený speciál s elegantně řešenou nástavbou se Dakaru 1990 zúčastnit nemohl. Po výměně nástavby však startoval na Dakaru 1991 a do poslední chvíle bojoval o vítězství.
Autor: Radomír Smolka, DPPI, Milan Kořený
Nákladní automobil Tatra vedený Karlem Lopraisem na trati etapy z Ataru do Nouadhibou v rally Paříž – Dakar – Paříž (9. ledna 1994)
Autor: Ondřej Hájek, ČTK
Rally Granada – Dakar. Český kamion Tatra řízený Karlem Lopraisem během závodu v jedné z pouštních etap na území Mauritánie z Tišitu do Kiffy. (10. ledna 1996)
Autor: ČTK
Lopraisovy excelentní výkony v extrémních podmínkách Rally Dakar silně přispěly k tomu, že je Tatra celosvětově jednou z nejsilnějších českých značek.
Autor: ČTK
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Muzeum nákladních automobilů Tatra
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Rozměrový výkres čtyřnápravové T 815, zvané podle hlavního sponzora „Totalka“ nebo „Totální Tatra“
Autor: Vlastimil Buchtyar
Osmikolka na dvoře firmy MAM Strager po návratu z přejímek
Autor: Vlastimil Buchtyar
Nejlehčí a nejtěžší Tatra 815 účastnící se 10. ročníku Rally Dakar před přejímkami
Autor: Vlastimil Buchtyar
Osmikolka s nástavbou těsně po dokončení a kompletaci u firmy MAM Strager
Autor: MAM Strager
Navigátor Josef Kalina studuje itinerář trasy. V barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Navigátor Josef Kalina studuje itinerář trasy. V barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Navigátor Josef Kalina v barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Navigátor Josef Kalina na briefingu. V barvách Buggyra Racing více než třicet let od první účasti na Dakaru
Autor: Buggyra Racing
Karel Loprais zůstane navždy legendou. Šestinásobný vítěz Rally Dakar ohromně zpopularizoval svůj sport, naši zemi i Tatru. Minulý týden zemřel. Bylo mu 72 let. (2021)
Autor: ČTK
Karel Loprais, český automobilový závodník a šestinásobný vítěz automobilových závodů Rally Dakar v kategorii kamionů (6. září 2012)
Autor: Václav Jirsa / Právo / Profimedia
Kamion Tatra po nehodě v etapě Ghadames – Ghat, rok 2003
Autor: iDNES.cz