Při tvorbě uniforem je potřeba brát ohled na mnoho faktů. Je nutné zohlednit, že je budou nosit zaměstnanci širokého spektra velikostí a typů postav a na všech musí uniforma vypadat reprezentativně a dobře se nosit i z pohledu uživatele. Návrhář musí také pracovat s faktem, že jeho výtvor se bude nosit v různých teplotních pásmech s rozdílem i několika desítek stupňů, ke kterému dojde během krátkého časového úseku.
V neposlední řadě je potřeba zvolit materiál snadný pro údržbu, který snese časté čistění a nebude po několika praních vypadat opotřebeně. Toto vše je velkou výzvou pro každého designéra, který získá zakázku obléci personál aerolinií.
V době, které se říká zlatá éra letectví, tedy v 60. a 70. letech, vznikly uniformy, které se s odstupem času zapsaly do módní historie. Letecké společnosti se tehdy nebály experimentovat a předháněly se ve výstředních a extravagantních modelech, které poutaly pozornost veřejnosti. Jejich autory už tehdy byla známá jména ve světě oděvního návrhářství, jako například: Christian Dior, Oleg Cassini, Pierre Balmain, Emilio Pucci nebo Christian Lacroix. Uniformy, které se v této době nosily, byly nejen extravagantní, ale z dnešního pohledu i sexistické a v současné době už nenositelné.
Nové zaměstnání pro ženy
První dámské uniformy u Československých státních aerolinií se prokazatelně objevily až v roce 1937, tedy 14 let po založení společnosti. Šilo je krejčovství Antonína Bouši v Praze. Set se skládal z tmavě modrého saka, světle šedé sukně, bílé halenky, kravaty a lodičky.
První zaznamenaná uniforma pochází z jara 1937, kdy v ní byla zachycena na propagační fotografii v prodejní kanceláři v Jungmannově ulici Hana Fuchsová. Ta se během července téhož roku stala spolu s Marií Starou a Marií Müllerovou jednou ze tří prvních stevardek, které začaly ve službách Československých státních aerolinií létat.
V srpnu byla nahrazena Marií Terezií Thurn Taxisovou. Protože působila původně jako pozemní zaměstnankyně, měla Hana Fuchsová na fotografiích z uvedení palubních průvodčí do služby jiné označení funkce na rukávu saka než její kolegyně
V roce 1939 došlo z důvodu německé okupace k přerušení provozu aerolinek, a tak výnosní doba této uniformy trvala pouhé dva roky.