náhledy
Aero A.10, výtvarné ztvárnění z dobového časopisu Letectví
Autor: public domain
Dopravní Šmolík Šm.a1 pro pilota a dva cestující. Stojícím mužem je konstruktér Alois Šmolík.
Autor: Sbírka Václava Šorela
Prototyp dopravního letounu Aero A.8 havaroval při prvním letu, tím tento typ skončil.
Autor: public domain
Aero A.10
Autor: public domain
Aero A.10
Autor: Archiv Českých aerolinií
Aero A.14, přezdívané branďák, bylo prvním typem ve službách ČSA. Šlo o kopii vojenského víceúčelového letadla Hansa-Brandenburg C.I konstruktéra Ernsta Heinkela. Aero A.14 pro ČSA bylo upraveno pro dopravu jednoho nebo dvou cestujících.
Autor: Archiv Jana Pěnkavy, Aviation Fan Club
Aero A.14 s imatrikulací L-BARC vykonalo první linkový let ČSA.
Autor: Sbírka VHÚ Praha
Replika dopravního letounu Aero A.10, postavená s použitím dochovaných části jednoho stroje, je vystavená v leteckém muzeu ve Kbelích.
Autor: Radek Folprecht
Na fotografii vidíme konečnou montáž letadel Aero A.10. Na jednom Aeru A.10 si všimněte demonstraci obsazení stanoviště osádky, vlevo seděl pilot a vpravo, posunut dozadu, seděl mechanik. Za civilními A.10 je několik vojenských letadel s kamufláží. Vpravo jsou Šmolíky Š.2, které Aero pro nedostatečnou výrobní kapacitu předchůdce Letova také vyrábělo, a vlevo jsou branďáky bez namontovaných křídel.
Autor: Archiv Českých aerolinií
Všech pět vyrobených exemplářů dopravního letounu Aero A.10, stroje ještě nemají imatrikulace.
Autor: public domain
Aero A.10, vtipné výtvarné ztvárnění z dobového časopisu Letectví (č. 1/1923) odkazující na jeden „rekord“
Autor: public domain
Aero A.10
Autor: Archiv Českých aerolinií
Aero A.10
Autor: sbírka VHÚ
Statistika provozních výkonů jednotlivých typů letadel ČSA do roku 1933 (z časopisu Letectví č. 12/1933; pozn.1: v dolní a horní tabulce nejsou typy ve stejném pořadí; pozn.2: z uvedených typů provozovaly ČSA některé pouze v jednom exempláři, byly to Junkers F 13, Caproni Ca.97 a Ford 5-AT-C Tri Motor).
Autor: public domain
Aero A.10
Autor: public domain