Diskuse k článku

Vybuchlé kolo zapálilo nádrž a concorde neměl šanci. Pak skončily všechny

Přesně před 15 lety došlo k události, která vedla ke konci nadzvukového dopravního létání. Jediná nehoda letounu Concorde si vyžádala 113 obětí, z toho na palubě 109 a další čtyři za zemi. Došlo k ní 25. července 2000 během vzletu stroje Air France na lince Paříž – New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a49k73u10b 28K79a36r21á94s31e94k 4371514305360

ne museli, ale musely ;) ;-)

0/0
27.7.2015 7:39

O68s17k48a58r 74K85o78v53a69ř93í10k 8367283856197

Concorde a Tupolev Tu 144.... nejkrásnější letadla.

0/0
27.7.2015 6:41

P22a12v34e25l 32Ř62a20p28e68k 7412436349315

Concorde byl vládami dotovaný paskvil, který vůbec neměl vzniknout.

0/−3
26.7.2015 20:52

H46o45n64z33a 27T43a60r 3539482724112

Konec letadel Concorde má částečně na svědomí  i rozšíření internetu. Movití  Obchodníci už nemuseli na druhou polokouli letat  za obchodem. Obchodní záležitosti šly žešit i na dálku. Pokes poptávky ukončil eru Concordu.

+1/−4
26.7.2015 14:03
Foto

D37a27n69i29e39l 33K78o10č92i18c21a 4825348266152

Jasně před internetem to nešlo jinak než concordem, davam plus za brilantní úvahu.

+2/0
26.7.2015 15:08

P14e15t96r 30M89a43r51š54o32u32n 5575458126106

no to sice ne, ale na urgentní jednání se cestování tohoto typu opravdu stalo  zbytečné. i u nás většinu věcí už řeší konference přes net, než jet na pobočku

0/0
26.7.2015 17:44

S52t57a67n63i60s23l93a44v 50L97e38l17e63k 6346387383330

Smutné, ale dobrá je ta reklama na letenky u videa:-P

0/0
26.7.2015 13:52

E81d98u10a38r56d 47B51l52a21z93e74k 1253960165745

Kola nevybuchují;-D, ale kola praskají! :-P A tady tomu letadýlku, dle dokumentu na satu, kolo prasklo!!! A zbytky z něj prorazily příliš tenký plech nádrží a až pak se vznítilo palivo ;-)

0/0
26.7.2015 11:30
Foto

F43r96a91n64t63i24š70e64k 90H19r69a56b31a60l 3353879296938

Když je pneumatika hodně natlakovaná, tak prudkým únikem natlakovaného plynu k explozivnímu roztržení může dojít. Např je to vidět zde:

http://www.mojevideo.sk/video/14e5c/vybuch_pneumatiky_s_dramatickymi_nasledkami.html

0/0
27.7.2015 14:19

M93i34c62h13a10l 24M10i30l21l17e12r 9106692349112

to, ze Concorde po havarce skoncil, je pouze shoda okolnosti. Uz v 1999 bylo jasne, ze se stava ztratovym a jeho odstaveni po havarce jen prirozene dokoncilo ekonomicky proces, ktery zacal o dost drive.

+1/0
26.7.2015 7:56

B31o41h29u37m45i72l 69P66e37t44r47a47s 1773934311602

Concorde melo serednou spotrebu paliva a zasvinovalo tim mohutne atmosferu ve vysce kde to letalo. Dobre, ze s tim skoncili.

0/−17
25.7.2015 17:00

Z67l86a95t13u22š50e 79J92e91l50í62n93k58o56v87á 1185102317302

Jukněte do Afriky (třeba), stačí u země, to hemžení, přemnoženost a bio-zamoření. Nelítaj, jen souloží a čekají na podporu.

Concorde alespoň měl jistou eleganci a bylo jich o desítky řádů méně (a nemnožil se sám).

+10/−1
25.7.2015 18:42

B38o92h68u90m57i30l 63P95e75t64r76a62s 1513264851512

To co delaji oni nas ale k nasemu biozamorovani nijak neospravedlnuje.:-(

0/−7
25.7.2015 19:00
Foto

D42a81n38i97e18l 89K48o44č53i32c17a 4725778866582

Ono i v soulozeni je jista elegance a navic nam na rozdil od pozorovani plechoveho ptactva zajistuje lidskou kontinuitu takze bych se zase tolik na ty africany nehneval a soustredil se na vlastni rozmnozovaci potize.

+1/0
25.7.2015 21:47

M38a77r72t11i31n 73K27r14á54t91k85ý 3836274365734

Jejky... a co zaoceánské tankery, ty neprodukují víc splodin než všechny bývalé konkordy dohromady?

+7/0
25.7.2015 21:29

B98o51h41u70m46i75l 27P91e32t29r12a29s 1563134961562

To ja vim taky, a co s tim mam jako delat?:-(

0/0
25.7.2015 22:10

M32a96r76t27i34n 73K53r84á29t68k64ý 3346524265144

Neplkat takové kraviny :-)

+6/0
25.7.2015 22:30

B63o27h27u58m17i30l 45P26e21t62r60a79s 1783114701962

Co jsem napsal za kraviny?

0/0
25.7.2015 23:58

B57o51h93u39m61i29l 59P55e74t77r87a84s 1273174621672

Minusari, co mate proti tomu, ze mam rad cistou atmosferu? Vy snad vzduch nedychate?8-o

0/0
26.7.2015 15:53

D78a13v97i65d 38D85l48o49u11h61ý 5594167717231

Concorde skončil a Boeing se výborně prodává.

+1/0
25.7.2015 16:33
Foto

S73i16l27v96i66a 75S10u31t74o 7125960679120

Vskutku fascinující příběh technického pokroku. Fascinuje mě také na tu dobu velké množství a kvalita pořízené videodokumentace, kterou lidé za ty dvě minuty od vzletu po havárii pořídili..  a chtěla bych vědět, co se honilo hlavou tomu pánovi, který hořící letadlo spatřil přes okno v 0:46 a ten, na koho to spadlo a ještě z toho vyvázl (nebo alespoň ten záznam) v 0:56 (pokud to není počítačová simulace).

+1/0
25.7.2015 13:45
Foto

T42o52m57a40s 93C55a97b22a98k 8975715414289

Je (...to pocitacova simulace)

+1/0
26.7.2015 0:54

R65e55n88é 59Š67r98ů49t13e64k 8248785986198

Jediný reálný záběr je ten od řidiče kamionu, a pak ten hřib na obzoru, zbytek letu byla simulace.

0/0
26.7.2015 7:38

K94o90n78r81a33d 62S40l27a46d16e58k 3137288219252

Kdyby plul pomalu nemusel se srazit s ledovcem:-(

0/−2
25.7.2015 13:17

T24o60m17á29š 35H34o57c44h75m84u52t39h 4684612390865

Nyní na ČT2 rekonstrukce této havarie R^:-P

0/−2
25.7.2015 12:57

J43i61ř94í 45N12o30v30o25t47n77ý 6867474180824

Přiznám se, že by mne docela zajímal význam smajlíků u vaší informace. Proč ten vyplazený jazyk? Má to něco společného s tou pistolí, co si držíte u spánku?

+3/−3
25.7.2015 14:14
Foto

D11a63n79i37e86l 49K62o71č78i83c69a 4435438166482

Zajímalo by mne co vás vedlo k tak odvážnému přiznání. To chce odvahu.

0/0
26.7.2015 15:11

J20a11k58u83b 76N70e69č66a26s 9797224405856

krásné letadlo!

nemyslím si ale, že důvod zrušení byl o té nehodě .. to mě prostě nedává smysl

+3/0
25.7.2015 12:29

F13r86a56n69t96i66š12e50k 75L87u33f52t 5477799894256

Zřejmě si lidi nechtěli připlácet za takový luxus nechat se zabít

0/0
25.7.2015 13:02

L61a41d85i85s19l98a67v 85M87i34k15a 1401929224214

Je pravda, že s tžvým jménem do toho určitě máš co říct, ale raději co nejméně ano?

+2/0
25.7.2015 14:15

J16i37ř31í 84N74o96v23o73t46n48ý 6467684340704

Jediná havárie za 25 let. Ukažte mi jiné letadlo, které se tím může chlubit...

+9/0
25.7.2015 14:16

P59e34t32e89r 75M10o27l79n53á10r 8925864872839

A ešte tá havária ani nebola pre poruchu lietadla ale pre nešťastnú náhodu

0/0
25.7.2015 18:03
Foto

D18a42n95i20e82l 74K22o45č20i58c15a 4495648286222

Schopnost letadla poskodit si vlastni prasklou gumou nadrz bych nebral jako nestastnou nahodu. To by se drive ci pozdeji stalo i bez nejake titanove lamely na runwayi.

+3/0
25.7.2015 21:50

J49a70r62o97m60í27r 73K80r17á13l 4460219884569

Ano, asi by se to Concordu mohlo stát, jako se to může stát jiným letadlům.  Každopádně je brán jako nejbezpečnější letadlo.

+1/0
26.7.2015 7:15

F76r84a81n19t34i89š37e16k 49L58u51f94t 5477889224416

Jenomže to lidi mají dlouho v živé paměti a speciálně si to pamatují u concorda, který je výjimečný

+1/0
25.7.2015 21:46

R70o59b62i61n 41Ž59i32ž34k89a 2328904676256

za čtvrtstoletí provozu jediná smrtelná nehoda. Nedělal bych z toho pravidlo.

+3/0
25.7.2015 14:22

J13i79ř38í 10N56o62v80o29t67n54ý 6927324210634

Ekonomika a dost možná částečně i "politika".

Vysoké náklady, které se se stárnutím letadel stále zvyšovaly, rostoucí ceny paliva, to v kombinaci s nejistotou pasažérů. Zvyšující se tlaky na "ekologii" (to jsem myslel onou "politikou). Zvyšující se bezpečnostní požadavky, vlivy 9/11, což také zvýšilo náklady. Následně se světové aerolinie začaly dostávat do velkých potíží a pokud chtěly přežít, musely maximalizovat efektivitu a často bohužel osekat nejméně ziskové, nebo dokonce dotované aktivity, aby měly prostředky na podporu nejziskovější části businessu.

+3/0
25.7.2015 14:24

A22l49e19x32a35n90d93r 71K74o60s35t94k45a 8342588846444

I 100% plný let byl "lehce" ztrátový. A to prosím při ceně letenky "pouhých" pár set tisíc. Takže když to najednou létalo plné ani ne na 50%, tak to přestali držet i z prestižních důvodů, prost ěmoc drahé.

+1/0
25.7.2015 15:08

R66o46b47i34n 54Ž70i65ž46k42a 2588594506906

Vždyť to v tom článku píšou. Aerolinky to dotovaly jako symbol své prestiže a to nikdy není ekonomicky racionální :-)

.

Kor když ta prestiž postupně mizela - éra, kdy byly za modly výše, dál a rychleji, už skončila ve prospěch "masově, dostupně a ekologicky". No a

 poslední úder tomu zasadila ta nehoda, kdy už Concorde nebyl symbolem "bezpečně". 

.

No a nedotovaná cena letenky stála jako auťák, což už prostě za ušetření pěti nebo kolika hodin při transatlantickém letu nestálo dost lidem

+2/0
25.7.2015 14:28

J18o67s18e48f 67H21á49j22e68k 6418330189182

...nebyl to hlavní důvod... Concorde nepřímo zabil internet... v době online mítingů už není třeba spěchat na obchodní schůzky přes Atlantik... a proto začal být jejich provoz ekonomicky neúnosný...

+1/0
25.7.2015 16:19

J63a49n 30K67o44p94e19č69e58k 3648748268879

Nádherný stroj.

+9/0
25.7.2015 12:19

P93e47t65r 88H58a45r21i33p68r27a37s36a85d 89H73a93j54i77č 5161106453620

Je hloupé, že tam určité signály na nedostatečně chráněnou nádrž byly už dříve a že s tím něco neudělali. Concorde byl od začátku trochu experiment a nedalo se všechno udělat hned dokonale, ale zlepšit ochranu nádrží mohli, třeba dodatečným plátováním titanem v kritické oblasti.

TU-144 se nedá počítat, byla to nepovedená kopie postavená z velké části z ukradené projektové dokumentace. Podobně jako raketoplán Buran, i když tam se údajně konstruktéři snažili nezávisle. Také to byl buran.

Concorde je dodnes naprosto ojedinělý výtvor a příští nadzvukový velkokapacitní prostředek bude muset být koncipovaný zřejmě dost jinak.

+4/−10
25.7.2015 11:49

M11i96c21h89a25l 55S81e47m18r53á73d 3512326557749

Žádný nadzvukový dopravní letoun již nebude... není po tom poptávka, bylo by to dražší a hlavně tak trochu zbytečné... 

Dříve to mělo opodstatnění kvůli cestujícím managerům, dnes v době videokonferencí je to prostě mimo poptávku...

Škoda, byl to krásný letoun...

+1/−1
25.7.2015 12:10

J12i52ř74í 71N95o39v79o13t40n17ý 6197284940644

Tak to byste koukal, jak moc se s tou poptávkou mýlíte... Jsou lidé, kteří i na dovolenou s rodinou létají (bez ohledu na cenu) privátními lety, stejně jako lidé, ochotni utratit přes dvacet tisíc dolarů za jediný let v suites class, kteří si zaplatí trojnásobek ceny letenky, kterou vykoupí přímo na letišti od někoho jiného, aby se na místo dostali včas.

A mezi námi - videokonference jsou pro pěšáky. Management, správní rady a pod., jednají obvykle alespoň jednou za čas osobně. Už proto, že žádná konference vám nedá možnost osobního kontaktu, neverbální komunikace a také jít si večer po jednání "zapařit" a dojednat neformální otázky.

+7/0
25.7.2015 14:32

P20e95t20r 87M57a83r63š90á46l54e95k 9775862784289

A zase ta pohádka i kopiích TU-144 a Buran.

+5/−2
25.7.2015 13:13

P82e21t48r 51H48a79r74i62p34r73a65s71a27d 18H59a17j45i63č 5521536423760

To není pohádka. Že Rusové ukradli dokumentaci, přiznali po rozpadu  SSSR i konstruktéři. Plány pro Buran neukradli, inspirovali se jenom tím, že to mají Američani, ale byla to Potěmkinova vesnice, nedalo se to prakticky využít.

0/−2
25.7.2015 23:07

M41a43r96t89i47n 60Ž38e27l10i60n92s34k21ý 9338969789532

Buran byl pokud vim uspesny, nebyly na nej pouze prachy, kdyz se SSSR rozpadl.

0/−1
25.7.2015 23:15

P26e40t31r 56H63a83r28i91p72r38a94s87a42d 32H36a74j49i44č 5161176503880

Neměli dobře vyřešený tepelný štít, neměli výkonný počítač (byl analogový), aby s tím pokaždé dobře přistáli, neměli toho víc. Jediný let byl plně automatický, bez posádky. Nebyl to dobrý koncept, proto to vzdali.

+1/0
25.7.2015 23:37

Z37d11e95n56e64k 20H34l82a48d82i48k 5835976370

TU-144 není zadna kopie Concordu a jaka ukradena dokumentace ? Stejne tak Buran nebyla kopie.

+5/−1
25.7.2015 13:14

V55l83a78d22i71s54l87a98v 31B21ě28l69k97a 5468823611718

Hajici, Hajici nejdriv si najdi informace nez zacnes lhat ;-)

0/0
25.7.2015 15:15

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz