Při výběru výukové hračky je potřeba brát v potaz věk dítěte. A tak zatímco starší dítě by nad housenkou ohrnulo nos, pro děti předškolního věku může být hračka Code-a-pillar dobrým začátkem.
Code-a-pillarod 3 let věku cena: 1 100 až 2 500 Kč |
Housenku Code-a-pillar programujete pomocí jednotlivých dílků. Tím, v jakém pořadí je pospojujete za sebe, vytváříte sekvenci příkazů. Housenka je pak plní v pořadí od hlavy.
Příkazy jsou na dílcích znázorněny barevnými piktogramy. Některé jsou jasné, jinde si děti musí vyzkoušet, co znamenají.
Po zapnutí housenky a její aktivaci tlačítkem těsně za hlavou si housenka postupně zjistí, co jste k ní připojili, a pak tyto příkazy začne postupně plnit. Každý příkaz během svého průběhu bliká.
Kromě pokynů pro jízdu rovně, doleva a doprava jsou tu i různé zvuky a světla. Na pochopení toho, že záleží na pořadí příkazů, to je rozhodně dobré. Zvukové efekty jsou vtipné a načasování celkem dobré, takže jedna „naprogramovaná sekvence“ chvíli vydrží. Dobře se tak také učí schopnost upravovat program na míru okolnostem.
Ale pro dlouhodobější hru je absence něčeho jako velmi jednoduché „cykly“ nebo „podmínky“ omezující. Vždy je totiž potřeba housenku znovu sestavit a počet příkazů je omezený počtem dílků. Můžete dokoupit další s přídavnými zvuky, ale ani pak nečekejte hodiny třeskuté zábavy. Přídavné moduly jsou spíše dobrým tahem výrobce, jak získat z nápadu více peněz. Mimochodem, housenka se ráda vrhá ze stolu dolů, nějaký senzor by jí prospěl.
Proč koupit? | Proč nekoupit? |
---|---|
+ jednoduchý nápad | + nutnost dokupovat dílky |
+ vhodné i pro nejmenší | + chybí senzor okraje stolu |
+ velmi srozumitelné programování | + chybí cykly a podmínky |
+ vtipné zvuky |