Civilní letectví prochází obdobím obřích změn. Na jedné straně letecké společnosti bankrotují a zanikají, na druhé straně velké společnosti ty menší skupují a zařazují je do svých holdingů často jako nízkonákladové součásti. Není se třeba děsit. Takových změn zažilo letectví mnoho.
Historie evropských civilních, dopravních společností se zásadně liší od druhého nejvýznamnějšího trhu, severoamerického. Spojené státy od samého počátku, tedy od dvacátých let 20. století, nechávaly rozvoj na soukromých subjektech, které mezi sebou soutěžily. Přestože společnost Pan American požívala, díky politickým kontaktům svého majitele, zvláštních výsad a jiného postavení než ostatní, země nikdy neměla oficiálního vlajkového dopravce, leteckou společnost, která by byla synonymem celého národa.
Smlouvami mezi dopravcem a jednotlivými letišti lze vysvětlit záhadu, proč se modro-žlutá letadla objevují na opuštěných a vzdálených letištích, kde nikdy nebyl čilý turistický ruch.
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium